Förvaringsboxar på stationen

callejo

Ny medlem
Smal tråd, jag vet.

Ska till Åre nu över helgen och får inte tillträde till lägenheten förrän 15.00 på torsdagen. Tåget kommer 8.00 på morgonen och det innebär att man måste låsa in sitt bagage på stationen under dagen och hämta det senare. Därför undrar jag, eftersom det alltså är enormt viktigt att förvaringsboxar finns på stationen, om sådana finns, hur många de är och hur stora de är. Det känns ju lite tveksamt att komma dit och inse att ens väska inte får plats, alternativt att det inte finns några lediga.

Är det någon som har information kring detta? Jag skulle gärna vilja ha en bra lösning om det inte skulle fungera, om någon sitter på en sådan.

Tack!

Det borde vara möjligt att förvara bagaget i Holidays bagagerum också! Ring och fråga. Dom kanske vill ha lite betalt eftersom du inte tänker bo där senare men det kan ju vara värt det!

Det gäller ju att ha koll på sina prylar

Hej påre..
Det finns en bemannad bagageinlämning i gamla stationshuset, det gula trähuset alltså. De tar betalt per kolli.

mvh Tomas

Tja ! Ska också upp i helgen, sen på lördag kväll. Och vi får inte häller stugan förrän kl 15.00. Men vi har ringt o kollat o vi får lämna våra väskor i receptionen. Jag tycker du ringer och frågar din reception där du ska bo. Sen finns det också bagage inlämning på stationen.

Hoppas detta hjälper !

De flesta hotell/receptioner brukar ju ha bagagerum som är mer eller mindre (läs: vanligen tillräckligt) övervakade. Annars finns det skåp på stationen från 30-50 kr per dag tror jag. Betala gör man med kreditkort, som också blir nyckel.

Som Tomas påpekat finns även bagageinlämning i gamla stationshuset, men att betala för kolli kan ju kännas segt. Om man inte får ner allt i samma :-D

Har svårt att se att Holliday Club skulle börja agera allmän bagageövervakare. Känns som en bit ifrån deras kärnverksamhet, och något de närmast skulle gå med förlust på. Men att ringa och fråga kostar ju naturligtvis inte mer än ett samtal. Posta gärna svaret.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp