OK, det var ett tag sen jag jobbade i Sälen men jag misstänker att det inte ändrats allt för mycket sen dess. På Lindvallen har de anställda boende genom jobbet och man bor kollektivt. Har en kusin som jobbade på Tandådalen samtidigt och hon fick själv fixa sitt boende men jag vet inte med säkerhet om det var generellt för den anläggningen. En bekant som jobbade på hundis bodde i personallägenheter på hotellet, t. ex. Har aldrig haft så kul som jag hade under de säsongerna jag var där, alla kände alla oavsett om det var liftskötare, shop eller skidlärare. Det fanns alla kategorier av folk, de som bara var där för jobbets skull, de som satte skidåkningen i främsta rummet och de som bara hade lite blod i spritomloppet, men! en gemensam nämnare för alla var att de var där för att ha kul. Boendet var av varierande kvalitet och inte alla bodde inom området (gångavstånd i princip för alla dock.. utom de stackarna som fick bo nere i byn..). På tal om kids och skiburning: de som jobbade i Sälen under min tid var allt från gamla landslagsåkare till totala nybörjare, bland annat dåvarande världsmästaren i telemark jobbade där, freestyleåkare i landslaget jobbade där, flera av mina arbetskompisar tävlade i flygande, etc. så att det inte går att åka skidor i Sälen är legitimerat skitsnack. Enda tråkiga är att det är så förbannat korta backar.