Frågor om Dorf/Badgastein

magnus

Medlem
Tjaba! Ska till Dorfgastein v.9 och jag undrarom det finns några billiga ställen i dorfgastein eller badgastein där ölen inte kostar en förmögenhet. Sen undrar jag om det typ är olagligt att åka off-pist i området som det kan vara på vissa ställen. Sen undrar jag hur standarden på parken i dorfgastein brukar vara och om det finns nåra närliggande orter, som man kan åka buss till, som har bra parker.

Är tacksam för svar// Mange

tja! var i badgastein i v 1. d ställe med mest röj var häggströms.. d ligger typ vid salzburger hof. sen har vi prettywomen. där kostar en lapdance 40 euro. vill du köpa sprit i affär så rekomenderar ja att du går till spar. där kan du köpa 70cl vodka för 4 euro, nån park hittade ja inte där. var aldrig i dorfgastein.. d är ju roligare att köra offpist. åka park kan man göra när man är hemma.. men du kan ta tåg till ramsau, dår ska d finnas en schysst park, men är inte säker.. ha d skoj där nere. d snöade 7o cm snö en dagf där. sånna dagar vill man inte nöta i en svettig park!

/victor

gå gärna till haeggbloms, men glöm för fan inte OslagBar! billig bärs och ett sjuhelvetes drag när Elton Bolton spelar. baren på salzburger hof erbjuder tyvärr inte någon billig öl men är riktigt skön att slå sig ner i och ta en trumer pils, det lokala ölet. hoppas du får en skön resa.

ja mena heagbloms.. minns inte va d hette och d är väl ett bra betyg? F_lofberg. va du på prettywomen nått? sjukt svettigt ställe... va tyckte du om silverbullet?

Om du är ute efter funparker så är gasteiner dalen helt fel ställe! Här finner du bara bra pister i grakugel/sportgastein som var mina favouriter när det gäller pisten offpisten går ju inte att slå i sportgastein men fann även bra offpist vid stubnerkugel efter en liten vandring!
Vad det gäller offpisten så skall den inte vara olaglig men dock så täcker inga försäkringar det om du skulle utlösa en lavin och då är det du som står för kostnaden för räddningen vilket inkluderar helikopter utryckning och personal. Vill du ha bra park så skall du göra ett besök i flachau.
Och vad det gäller utelivet så är som ovanstående att rekomendera men daga som går at undvika är måndagar och torsdagar inget drag..

Have fun / G

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp