Frågor om Völkls racepist skidor

Tjabo180

Ny medlem
Hejsan!
Jag har nu bestämt mig för att köpa en rejäl pist skida! Eftersom jag har testat en del av völkls skidor så har jag i princip bestämt mig för dem men inte alls säker på vilken skida. Jag är 180cm lång och väger ca 65-70 kg och jag själv tycker att jag är en mycket god åkare

Men vad är det för skillnad på supersport och racetiger? Jag vill ha en skida med lagom sväng radie ca 15-17 m inte för mkt men inte för lite.
Också prövat AC modellerna finns väl flera olika? men dem är väl lite mer allround men jag tyckte att den jag pröva var jävligt snabb från kant till kant för att vara så pass bred.

Kan denna skida vara något för mig?
http://www.sport-conrad.com/index.asp?disp=artikel&art_nr=70401061

En fråga till angående vilken längd jag ska välja? Jag åker mestadels på ganska långsväng men vill även kunna ta ner den och köra kortare... 173 eller 178? kommer 178:an bli svår att få på kortare svängar?

EDIT: har väldigt dålig kolla på bindningar är den bindningen på sport-conrad till Völkl racetiger Rc något att ha?

tacksam för svar men verkar vara dåligt med de...

Senast ändrad:
Har jag verkligen ställt så svåra frågor så att ingen kan svara när det svaras för fullt i andra obetydelselösa trådar?

Kanske för att du frågar om Race skidor i ett friåknings forum ;) Men om du berättar hur mycket du åker hur du åker vad du har för bakgrund... Så kanske jag kan hjälpa dig med ditt val av tråkiga pistskidor. Skriv ett mail på min FR så ska jag ge dig ett bra svar...
Ha de gott Kalle

Fanns inget bättre ställe att ställa frågorna i helt enkelt och eftersom det finns en del trådar på det här forumet om just racepist skidor såå tänkte jag väl att någon skulle kunna svara :P Eller kanske ska fråga ghettobarnen i jibb delen ;) Men jag drar iväg ett FR-mail till dig nu! tack på förhand :)

Tillbaka
Topp