Kruxelidux_ninjamaster
Aktiv medlem
frammontering?
Hej, jag funderar starkt på att köpa begagnade skidor pga pris, men dom är redan borrade för mittmontering!
Jag har redan köpt ett par bindningar, men dom passar inte för de borrhål som redan finns på skidan!
Därför måste jag ju montera bindningarna 0,5- 1 cm framför/bakom de gamla borrhålen.
Det är symmetriska skidor och jag vill hellre ha frammonterat än bakmonterat.
Skulle vilja ha lite synpunkter på vad jag ska göra!
Nu får jag tre par skidor för 3500 kr, är det värt det? Vänjer man sig vid frammonteringen? Förstörs ngn åkegenskap? Knäcks skidorna lättare vid de gammla borrhålen?
Är det istället värdare att köpa ett par nya skidor (rossignol s4 för ca 2500, atomic punx för ca 2000, fischer addict för 3500).
Skulle bara vilja ha lite tips och synpunkter
peace!
Jag har redan köpt ett par bindningar, men dom passar inte för de borrhål som redan finns på skidan!
Därför måste jag ju montera bindningarna 0,5- 1 cm framför/bakom de gamla borrhålen.
Det är symmetriska skidor och jag vill hellre ha frammonterat än bakmonterat.
Skulle vilja ha lite synpunkter på vad jag ska göra!
Nu får jag tre par skidor för 3500 kr, är det värt det? Vänjer man sig vid frammonteringen? Förstörs ngn åkegenskap? Knäcks skidorna lättare vid de gammla borrhålen?
Är det istället värdare att köpa ett par nya skidor (rossignol s4 för ca 2500, atomic punx för ca 2000, fischer addict för 3500).
Skulle bara vilja ha lite tips och synpunkter