Från Milano bil till bra orter i Schweiz

Såklart när jag har bokat flyg till Milano och skall boka hotell i Gressoney så visar det sig att Italien har sitt sportlov, snälla någon ge mig råd, hur är det V 6 i backarna i Italien som V9 i sverige ?
Ge mig råd till liknande orter i Schweiz i så fall som ej är långt bort från Milano jag åker ner i bara 4 dagar.

Tack på förhand
/Per

Skall du till Schweiz v 5 eller 6 kan det bli problem.
Dom har någon slags karneval dom veckorna och hotellen är ganska fulla.
Men har du en hyrbil går det ju alltid att hitta boende på distans.
Annars är ett bra förslag att åka genom Modanetunneln till Vallee Maurienne med alla småorter.
IOFS har även fransmännen sportlov v06 till 09 precis som här hemma men småorterna särskilt de okända är inte så belastade.

Tackar för svar.
Jasså så den där karnevalen är ej bara i Engelberg.

Anledningen till att jag åker till Milano var att jag för drygt en månad sedan bokade resa till Engelberg V6 via resfeber, allt ok Resfeber skulle bara verifiera hotellet....ca 2 veckor senare så får jag höra att det hotell jag vill ha är fullt. Jag ber dom kolla upp ett annat hotell men pga. en karneval i Engelberg så var alla hotell fulla...

Därför hamnade jag i Italien.

Jag fortsätter nog och jaga boende i Italien i så fall.

Tackar för svar grabbar !

/Per

St Moritz ligger inte på så tokigt avstånd från Milano. Det är ju ett stort område o man behöver ej bo i själva
svindyra St. Moritzbyn utan hellre i nån av de andra orterna.
Lär vara en av de solsäkraste ställena i Schweiz och byn ligger ju riktigt högt så snö lär det ju finnas. Fast kan
ju bli probs med italienarna... jaga, jaga, jaga.

.m

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp