Från Milano Malpensa till skidorten - vad är billigast och bäst?
Har bokat flyg till Milano Malpensa och funderar på att åka till Champoluc. Efter lite sökning på internet och även på det här forumet inser jag nu att det inte är helt enkelt att ta sig till snön från flygplatsen:
* Privat flygtransfer är ju på tok för dyrt och går bort.
* Att åka kollektivt verkar innebär att man först måste åka söderut till centrala milano och sedan ta tåg + plus buss för att komma fram. Känns som man åker på fel håll och kostnaden för tre färdslag måste väl ändå bli en slant?
* Att hyra en bil känns lockande prismässigt, men tanken på att behöva ligga på en liten slingrig alpväg i italien och försöka lista ut hur man får på en snökedja känns lite skrämmande.
Jag borde ju inte vara den första snåla skidåkaren som vill ta sig från flygplatsen till en skidort. Tacksam för era tips om vad som är billigast och bäst.
- Vilket färdslag rekommenderar ni (och ungefärlig kostnad)?
- Vilka skidorter är lättast att åka till från Malpensa?
* Privat flygtransfer är ju på tok för dyrt och går bort.
* Att åka kollektivt verkar innebär att man först måste åka söderut till centrala milano och sedan ta tåg + plus buss för att komma fram. Känns som man åker på fel håll och kostnaden för tre färdslag måste väl ändå bli en slant?
* Att hyra en bil känns lockande prismässigt, men tanken på att behöva ligga på en liten slingrig alpväg i italien och försöka lista ut hur man får på en snökedja känns lite skrämmande.
Jag borde ju inte vara den första snåla skidåkaren som vill ta sig från flygplatsen till en skidort. Tacksam för era tips om vad som är billigast och bäst.
- Vilket färdslag rekommenderar ni (och ungefärlig kostnad)?
- Vilka skidorter är lättast att åka till från Malpensa?