Från Oslo eller Bergen till Voss 14/3

åk tåg. Svinbilligt i norge.
Minipris nu 299. du kan även ta nattåg och lägga till sovvagn.
Åkar själv 15-18 mars gbg-voss tur och retur för 1350 NOK med sovvagn.
nsb.no

tåg tar lång tid :/ michaela (det 'är du va:)? ) jag är på samma stadie i reseplanerandet! var i sverige åker du ifrån?

Jag vill nog säga att det tar liiiite kortare tid att ta bil än tåg. Typ halva tiden. Åka från Åre (som någon skulle åka från) till Voss tar minst 17 timmar med tåg, medan det tar lite över 11timmar med bil.

Jag hoppas på att få låna jobbets bil. Ska höra med dom imorrn så får vi se hur det går. Om jag får låna den har jag plats för 2 pers till och en jääääääävla massa packning.

Jajjemän, i alla högsta grad är det jag! jag åker från sthlm, men kan ta mig varsomhelst det passa bäst att möta upp ngn.
Okej, PNyberg, varifrån åker du (om du har plats fortfarande..?) :)

wreckoning sa:
Jajjemän, i alla högsta grad är det jag! jag åker från sthlm, men kan ta mig varsomhelst det passa bäst att möta upp ngn.
Okej, PNyberg, varifrån åker du (om du har plats fortfarande..?) :)
Om jag ens har ett fordon för någon att ha plats i??
Trondheim åker jag från.

Nu var frågan ju från Oslo om inte jag läser helt fel.

(Är det någon som tänkte köra bil upp till Voss från antingen Oslo eller Bergen onsdagen 14/3)

Tåg tar lite mer än 5 timmar. du får köra på bra om du skall göra det med bil.
Men skit i det. ta bilen.

nyberg:) du är också här! hörs på Fb ang fordon o samåkning? michaela: leta upp raymond paldanieus (telemark) o kolla hur han ska åka! han brukar åka från oslo, bättre för dig om du kommer österifrån (sthlm) än o dra upp t trondheim tänker jag?

Michaela....som nevnt lenger opp Tog til Voss er super smidig!! Tog stasjonen ligger jo midt i sentrum på voss og det er billig med tog i norge om dagen!!! Eventuelt gå inn på Norgescup freeride på Facebook og sleng ut en meld der om det er noen som har plass i bil fra Oslo... Sees på voss om en uke!!

karolinamaria sa:
nyberg:) du är också här! hörs på Fb ang fordon o samåkning? michaela: leta upp raymond paldanieus (telemark) o kolla hur han ska åka! han brukar åka från oslo, bättre för dig om du kommer österifrån (sthlm) än o dra upp t trondheim tänker jag?
Ray har väl ingen bil heller? :P
Hör med grabbarna på Rå Sport...tror att Kasper skullle/ville köra..?

Tillbaka
Topp