Frankrike telefonpriser

Foldingbike

Medlem
Frankrike telefonpriser
Go afton!
Tänkte spendera ett par månader i serre i år, och undrar därför om nån känner till nått billigt sätt att telefonisera hem till Sverige.
Har hört att det ska finnas speciella telefonkort som man kan använda på vanliga telefoner genom att slå en kod först och att det inte ska vara så dyrt. Kan det stämma?
Var i st:anton förra året och fick en inte alltför angenäm mobilräkning efter ett par månader och hoppas kunna slippa det i år.
Nån som vet nåt bra?

Frankrike telefonpriser
Det finns telefonkort i olika valörer. det blir mycket billigare än att ringa på ett svenskt mobilabonemang. dessutom kan den du ringer till ringa tillbaka till telefonhytten du ringer ifrån som har ett telefonnummer, och då betalar ju inte du samtalet.
Gunnar

Frankrike telefonpriser
Det finns dessutom franska mobiltelefonkort att köpa (av samma typ som Comviq, Europolitan, Telia) som man kan ladda upp med den valör man vill.
Det blir då billigare att bli uppringd genom att man slipper kostnaden Sverige-Frankrike (utlandet) som du får betala om du använder en svensk mobil i utlandet.
France Telecom är bara en aktör på marknaden http://www.orange.fr/espclients/actualites/mobicarte/ . Om du skall till Serre Chevalier finns det flera telefonbutiker i Briancon, tex i Le Grand Boucle, och mitt istan.

Frankrike telefonpriser
Att ringa från Svedala till ett franskt kort går inte. I alla fall gick det inte till min dotter som hade ett franskt betalkort utan abonemang.
Däremot att ringa till Sverige gick bra.
Du bör nog kolla först.Innan du köper.
Gunnar

Frankrike telefonpriser
Jag har en kompis som hade ett franskt mobilabonnemang, som det gick finfint att ringa till från Sverige. Det är nog olika för olika operatörer, men det kan dom nog svara på där nere... Annars går det ju att ringa collect call också (dvs mottagaren betalar) från vanliga telefonautomater.

Frankrike telefonpriser
Visst ett vanligt abonnemang går naturligtvis. Men jag avsåg ett kontantkort lika Svenska Comvik fast Franskt.

Frankrike telefonpriser
Som jag förstod det hade han ett kontantkort, men jag kan ha fel. SÄkrast är nog som sagt att höra efter med respektive operatör.

Frankrike telefonpriser
Nu kommer facit.

Det finns franska kontantkort som fungerar precis likadant som de gör i Sverige. Ett krux är att man på vissa telefonkort måste anmäla att man vill ta emot samtal/ ringa samtal från utlandet. Korten går precis som svenska kontankort inte att använda utanför SIM-kortets hemland.

Mitt råd: köp ett i samma sekund som du kommer ned. Sprid ut det alla vänner och familj hemma i SVEA, och betala inte ett skvatt för att ta emot samtalen. Dessutom är det ung. samma pris att ring till fransk mobil som till svensk mobil från Sverige - alla tjänar på affären, utom ditt ordinarie mobilföretag. Basta!

>> RR <<

Frankrike telefonpriser
Om man har ett vanligt Telia bas abonemag (dina kära föräldrar altså). Så kostar det dem bara 1.20 kr/min till vanlig telefon och 3.50 kr/min till mobil (nästan säker att det var för hela EU). En trevlig notis är att det till USA bara kostar 1 kr/min (till vanlig telefon).
//Erik

Frankrike telefonpriser
Om du har glocalnet kostar det 1,99 kr/min att ringa till en fransk mobiltelefon. Lika billigt som att ringa till en svensk mobil.

www.glocalnet.se

Eller med Universal: Frankrike 1,93 kr/min - billigare än till svensk mobil.

UVTC.com

>> RR <<

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp