Fräta bort lacken

Thullan

Medlem
Fräta bort lacken
Tja jag tänkte ta bort lite lack på mina bindningar så metallen under syns i stället. Vet ni om det går att fräta bort lacken eller använda någon kemisk grej så man slipper slita med sandpappret? Vad heter det i så fall, var köper man det och vad kostar det?

Fräta bort lacken
Jag gjorde det på min cross när jag stylade om den. Tog på en "creme" som löste upp färgen. Sedan kunde jag polera aluminiumen så den fick kromglans! Nice blev det!!

Det var dock ett jävla jobb med det! Den produkten jag använde tog inte så bra och man fick göra det några gånger. Jag slipade även... Tror iåfs att en bindning inte är lika "mycket" lackerad som en sving på en cross, dvs. inte lika många lager.

Produkten hette allväck tror jag. nåt sådant iaf! köpte den i färghandeln för en 60-lapp.

Om det är aluminium under rekomenderar jag starkt att polera den med autosol eller dyl. för kromglans. Kan även polera i en bänkslipmaskin, sådan man hade i skolan på slöjden... blir nog nice!

Lycka till

Fräta bort lacken
Utmärkt, det är exakt vad jag behöver. Ja det är aluminium under min lack också så lite polering sitter aldrig fel. Tack för tipset.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp