Fredagsjuice på FR ?

Fredagsjuice på FR ?
Ja som rubriken lider...
Skulle det inte vara fett med ngn slags fredagsjuice på feeride?

Typ en meny under Foto & Video, typ veckans film lr ngt där man ,genom ngn som kollar på filmen innan den läggs upp för att se att den är tillräckligt bra, kan ladda upp lite mer seriösa edits..

Behöver ju inte vara en i veckan..

Men man kanske kan kryssa i en ruta när man laddar upp videoklipp där det står att man vill att ngn kollar videoklippet för att se om det är tillräckligt bra för att hamna på "veckans videoklipp" .. typ..

Kanske till och med att det fixades en lite bättre mediaspelare för dessa klipp.
Så att det inte blir lika tråkig kvalite som på vanliga videoklipp.. :)

Senast ändrad:
Fredagsjuice på FR ?
aa de hade vart askul, typ veckans freeridefilm eller nått.. skulle nog få en del seriösare edits iställe för alla studsmattefilmer..

man skulle också kunna fixa som de va snack om förut, att man fick typ poäng för hur bra grejjer man skriver, och isåfall skulle de vara nått som kanske skulle gå att kombinera me hur bra filmer å så man postar? allt detta skulle leda till förhöjd kvallite på freeride.. och inte bara massa typ 1a å grejjer!

självklart behöver man inte vara dunderseriös men dom som vills kulle ju producera mycket bättre saker åt freeride! :)

snackades om detta i nån tråd om att ta bort "antal besök på denna sida"

tyckte de lät som en kul ide.. kanske vore nått de me?

Fredagsjuice på FR ?
Många forum har ju poäng på det man skriver för att hålla en högre standard på det som skrivs, vet inte hur bra det funkar för dom då jag inte hängt där speciellt mycket men den idén tycker jag iallafall låter bra och skulle nog absolut kunna höja kvaliten.

Tror dock inte att det systemet bör användas på filmer och media, utan där skulle det nog räcka med fredagsjuice och eventuellt en röstningsfunktion eller betygsräknare för att t,ex kunna välja "filmer med högst betyg", "mest visade", "mest kommenterade" m,m.

Fredagsjuice på FR ?
OlofM sa:
superunknown sa:
dom har ju exakt så på en skateboard community...skate.nu eller nåt sånt, heter t.om fredagsjuice tror jag:P
Va? näääääe tror du verkligen det var där han fick det ifrån och därför även skrev samma namn på det, alltså fredagsjuice? eller kan allt bara vara en ren slump? vad vet jag :) Tacky.se är sidan iaf :)

Nu var jag lite elak.. förlåt
cooling, jag såg det för 2år sen och kom inte ihåg exakt vad det heter och så. jag vet bara att dom har veckans klipp där med..jag försökte inte vara smart eller cool om du tror det

Fredagsjuice på FR ?
Låter som en mycket bra idé! Då vet man ju att när man sätter sig för att buffra veckans klipp så kan man förvänta sig att det är lite kvalité iaf! Lysande idé som jag tycker Johan borde snappa upp illa kvickt och skrida till verket :D Även om det nu inte går i en handvändning (jo jag vet, gör själv hemsidor), men klura på det! Vore sjukligt roligt ju.

Fredagsjuice på FR ?
Vore skönt att veta vad man får :) Ofta är ju klipp överröstade ändå så ett klipp som är värt en 2-3a får en 4 för att personen som laddar upp får alla sina vänner att rösta 5or -.-

Fredagsjuice på FR ?
Det som antagligen gör den här idén svår, eller i alla fall lite knepig, att genomföra är att tankarna om vad som är ett bra videoklipp går väldigt mycket isär. Ska man titta på åkningen, filmningen ellre redigeringen? Eller är det en balansgång mellan de tre? Ska det vara jibb eller storbergsåkning? Men det fungerar på tacky.se så det är inte omöjligt, men jag har för mig att Johan gav dessa argument tidigare när det var prat om utvalda videoklipp så antar att dessa gäller även nu.

Fredagsjuice på FR ?
Jag lånar tråden här lite eftersom det ändå handlar om videoklippen. Jag tänkte att det skulle finnas en knapp typ uppe i beskrivningen med "bättre kvalité" Och där kan man lägga in en länk till en annan sida med bättre kvalla, typ vimeo. Kan det vara något?

Fredagsjuice på FR ?
H-T sa:
Det som antagligen gör den här idén svår, eller i alla fall lite knepig, att genomföra är att tankarna om vad som är ett bra videoklipp går väldigt mycket isär. Ska man titta på åkningen, filmningen ellre redigeringen? Eller är det en balansgång mellan de tre? Ska det vara jibb eller storbergsåkning? Men det fungerar på tacky.se så det är inte omöjligt, men jag har för mig att Johan gav dessa argument tidigare när det var prat om utvalda videoklipp så antar att dessa gäller även nu.
Därför skulle man kunna ha anonym stjärnsättar-funktion istället, så hamnar den med högst betyg den veckan på fredagsjuicenrutan. För att inte samma film ska ligga där i flera månader räknar den bara på nyinlagda filmer just den veckan. Vill man skulle det ju även gå att ha en youtubeliknande funktion där man kan kolla mest kommenterade, högst betyg totalt, mest sedda osv. Vore tufft!

rkyfly.jpg

Fredagsjuice på FR ?
Men inte att det videoklipp som vart bäst röstat under veckan ska bli "fredagsjuice"..

Utan att klippen antingen går till videoklippmenn lr "fredagsjuice"...

Anna4rs kan det ju bli ngt kul klipp typ ngn gör ett halvkasst trick sen bailar och säger ngt kul som alla skrattar åt och röstar fem :D

Men dom videoklipp som kan gå till "fredagsjuice" måste vara en blandning av bra edit, bra åkning och bra filmning.. Det kan ju även vara bara ett klipp men då ska det vara ngt riktigt sykt.. :)

De ja skulle vilja ha är att man liksom kan gå in på "fredagsjuice" menn å bara finna bra/OK filmer, typ sköna edits med bra/OK åkning..

Fredagsjuice på FR ?
felix sa:
H-T sa:
Därför skulle man kunna ha anonym stjärnsättar-funktion istället, så hamnar den med högst betyg den veckan på fredagsjuicenrutan. För att inte samma film ska ligga där i flera månader räknar den bara på nyinlagda filmer just den veckan. Vill man skulle det ju även gå att ha en youtubeliknande funktion där man kan kolla mest kommenterade, högst betyg totalt, mest sedda osv. Vore tufft!
Det skulle spåra ur och antagligen skulle alldeles för många dåliga filmer bli framröstade. Och det där om mest kommenterade, högsta betyg osv finns ju redan.

Fredagsjuice på FR ?
paffare sa:
Jag lånar tråden här lite eftersom det ändå handlar om videoklippen. Jag tänkte att det skulle finnas en knapp typ uppe i beskrivningen med "bättre kvalité" Och där kan man lägga in en länk till en annan sida med bättre kvalla, typ vimeo. Kan det vara något?
Lite jobbigt när det är som på NS, när folk lägger upp Quicktime-filmer och så. Men visst kanske vore nåt.

Fredagsjuice på FR ?
aa sån jucie som dom har på tacky.se men då ska det vara en redigerad film på kanske 2-3 minuter och inte ett klipp med någons "första backflip"

Fredagsjuice på FR ?
Setermaan sa:
paffare sa:
Lite jobbigt när det är som på NS, när folk lägger upp Quicktime-filmer och så. Men visst kanske vore nåt.
Nej nej, inte så. Det ska vara som nu fast plus en länk. Alltså både och.

Fredagsjuice på FR ?
paffare sa:
Setermaan sa:
paffare sa:
Nej nej, inte så. Det ska vara som nu fast plus en länk. Alltså både och.
många länkar ju till vimeo under beskrivningen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp