Freeride 2003 Inställt!

Johan_Ax

Medlem
Freeride 2003 Inställt!
Jag har har själv upplevt de karga snöförhållanderna som råder i Åre nu, och flera pistörer har ställt sig mkt tveksamma till ett genomförande av Freeride helgen, Någon här som innehar den expertis som behövs för att avgöra om det blir av eller ej. V.9 i åre kändes som påsklov...

Mvh Johan

Freeride 2003 Inställt!
nej, snöförhållandena är väl kanske inte vad de borde va just nu. det var över en månad sen det snöade ordentligt. men som sagt, det är bara mars fortfarande och mycket kan hända än...så misströsta ej...än i alla fall!

Freeride 2003 Inställt!
Vädret kan ändras över en natt, så de kommer nog lite snö ska nio se. Dock är det +5 nu och ser jävligt tråkigt ut ;/

Freeride 2003 Inställt!
Ja det e lite snö just nu men det kommer nog lite mer snö snart. Annars är det inte bara freeridehelgen som ligger illa till...

Freeride 2003 Inställt!
Jaaaa klart det ordnar sig!! vadå bara det är kallt och inte töar, så ska det ju gå!! för det är ju okej med snö på skutan....

jag tror och hoppas det blir!!! eller det måste bli freerid week
det är ju höjd punkten på Året!!!!

/// axel

Freeride 2003 Inställt!
Freeride 2003 blir av!!
Planeringen för Freeride 2003 8-11 maj i Åre är i full gång. Bättre lines med fler rails och sköna hopp mitt i Tusenmeterbacken. Huvudmomentet blir en juniortävling för alla skid och snowboardåkare mellan 12-16 år i slopestyle.

Nytt för i år är en bikercross tävling på en fet bana i snö mitt i Tusenmetersbacken. Sverige eliten i Downhill och 4Cross kommer tillsammans med locals från Åre att bjuda på en skön bikershow.

Skid- och snowboard demo, skön musik med dj:s och liveband, MTB test, skate, basket, mm - Missa inte Freeride 2003 i Åre

Mvh / Henrik Jansson
Playground Event
info@playgroundevent.com

Freeride 2003 Inställt!
Jo jag var själv där under vecka 9, och det kändes som påsk ja. men vädret kan självklart ändra sig och det kan komma mycke snö än så länge, det är ändå bara mars...

men visst, det känns som om det är lite snö, men uppe på toppen ligger det nog mellan 60 och 90 cm fortfarande.. och om dom skrapar ihop snön där uppe så borde det gå att genomföra Freeride2003..

synd om dom ställer in det.. har planer på att sticka dit..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp