freeride beroende

jeppenator

Aktiv medlem
freeride beroende
Kan man bli freeride beroende?

jag och min käre flickvänn Titti Landström har en intensiv diskusion i vilket jag är freeride beroende eller icke.

min fråga är nu: kan man vara beroende och isåfall vart dras gränsen?

är man beroende av freeride om man bara sittder där för å fördriva tid?

er käre vänn Jeppenator

freeride beroende
man är nog beroende om man går in på freeride så fort man startar datorn och sen sitter där ett par timmar

freeride beroende
utan att veta vems parti jag tar vem som är för att man kan bli beroende, utan o veta vem som är emot, vem som rösta blått för blått och rött för rött så säger jag. Nej. Däremot Data beroende men jag ahr svårt otro att freeride går att bli beroende på..

Gränsen finns ju inte då jag redan förklarat varför. Freeride styr inte ens liv. free6 däremot. maaaaaahhhh(rer)

så nej..

Sen jeppe måste jag bara fråga nu när mysteriet är löst. Vad var det du tänkte spränga?

freeride beroende
Mina kompisar kallar mig FR beroende.. o du sitter nog betydligt mkt mer än mig!:. du har ju postat i varenda jävla tråd!. :P Så du är FR beroende inse fakta!. :P

freeride beroende
du är inte beroende jeppe.. efter vårat samtal så förstod jag dina problem.. ;)

men prova va utan FR i en vecka.. om de ända du kan tänka på dom sista 3 dagarna är FR så är du beroende...

freeride beroende
a_ahlnas är seriöst min enda anledningnen till jag hänger på freeride :D
hahaha, han förgyller ju livet maximalt.

freeride beroende
beroende och beroende, jag skulle klassa ett freeride beroende som att man nästan endast har "vänner" som man aldrig träffat på sin msn där man för hetsiga diskutioner om vem som är mest hatat osv och enda samtalsämnet är freeride.

freeride beroende
men jag ska till titti i helgen.. åker på onsdag kommer hem på fredag.. har alldrig vart ett problem utan freeride förut så varför skulle det vara i helgen..

freeride är ju en komunity.. ett ställe att samlas å snacka me folk.. som ekdahl sa.. man kan väl inte bli beroende av å prata me folk?

freeride beroende
Jag blev medlem på denna sida idag men har redan lärt mig grunderna (dock snurrat omkring utan att vara medlem nån vecka, var ju tvungen att se efter så jag inte signade upp för något dåligt). Hursomhelst, endel namn förekommer mer än andra, vissa har fler inlägg än andra och endel verkar fullständigt leva här. Att det förekommer ett beroende är fullt synligt och denna Jeppenator verkar dra många strån till stacket.

En väldigt intressant fråga faktiskt, vem är mest beroende?
Kan någon vänlig själ slänga ihop en 1-10 lista med dom mest beroende freeridesjälarna?
Finns det någon som klarat sig ur denna kris?
Har ni beroende problem med jobb, skola eller relationer?
Vissa verkar ju söka väldigt mycket uppmärksamhet, kanske det är uppmärksamheten som lockar och inte ett beroende för vissa?

Roger har gett er frågorna.
Över till er, damer och herrar

freeride beroende
Jag har hört av envisa rykten att en viss "roger" spenderar mestadels av sin tid på en exotisk getfarm i dem norradelarna av Nya Zeeland stämmer detta ??

Senast ändrad:
freeride beroende
man ser ju vilka som sticker ut..

den så kallade FR eliten är väl dom som är på väg till beroende.
kris?.. det är väl ingen kris att sitta mycket vid freeride?

klart att relationer blir påverkade.. hmm..

freeride beroende
Jag tycker inte det i alla fall, de e skönt å chilla på fr å snacka med folk å så.

freeride beroende
När man tycker att freeride börjar vara lite tråkigt för att man har läst alla inlägg och kollat alla bilder så borde man kanske tänka efter vad man kunde göra istället med sina vänner live itsället för genom skärmen ;)

Tycker om dig ändå "jeppe" ;)

//Richard

freeride beroende
An-ton sa:
Jag har hört av envisa rykten att en viss "roger" spenderar mestadels av sin tid på en exotisk getfarm i dem norradelarna av Nya Zeeland stämmer detta ??
Där satte du huvudet på spiken som vi brukar säga inom mina "kretsar".
Min farbror har, eller hade nämligen en getfarm. Tyvärr inte på NZ utan i Grekland.

Fick hälsa på en gång, och det var ett oförglömligt minne. Har endel planer på att starta upp igen om pensionen blir tillräckligt bred. Du, Anton låter väldigt getintresseras så givetvis ska jag ordna boende när du kommer och hälsar på.

Från och med nu din vän, Roger

freeride beroende
Ett beroende är något som upptar stora delar av din tid, och gör det mer eller mindre omöjligt att ha ett "normalt socialt liv"
Om du sitter på FR flera timmar om dagen behöver det inte vara ett beroende, men om du tex börjar strunta i att göra läxorna för att istället spendera tiden på FR då börjar det bli allvarligare...
Det går inte att bli beroende av FR som en enskild enhet, men mycket väl av olika forum eller träffpunkter där man bygger upp ett virituellt socialt nätverk/identitet. Anledning till att man sitter och hänger dagarna i ända på just FR och inte en golfsajt beror nog snarare på att man redan innan var intresserad av skidor och inte golf.

freeride beroende
Du är beroende jeppe! Titti också! Ni är båda beroende! Alla är beroende! HELA VÄRLDEN ÄR BEROENDE! HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLPPPPPPPPPPPPPP!

freeride beroende
näe det kan man inte. beroende är skitsnack. det är en bortförklaring för att använda knark. sen säger dom "det är en sjukdom!". bullshit. dom tar skiten för att dom gillar det. punkt.

freeride beroende
haha jag är nog ganska beroende!:P det första jag gör när jag startar datorn är att gå in på freeride, jag loggar aldrig ut å stänger aldrig ner så länge datorn är på å har jag inget väldigt viktigt för mej så sitter jag å läser forum i några timmar:P

freeride beroende
Tyvärr att jag måste säga detta jeppe men du e nog beroende!;)

Ohh det va skönt att det kom ut tillslut;)

freeride beroende
Skönt att ha dig här jeppe.. Kan bli lite tyst ibland.. men Då vet man att du kommer in å styr upp det hela =) Hälsa Titti!

(freerideberoende.. ett ord... annars blir det mer: Freeride beroende.. av vad?) ^^

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp