Freeride Dejting?

• Trådstartare Trådstartare user29374
  • Start datum Start datum
Freeride Dejting?
Märkligt att det ska vara lika svårt som tjej att hitta en vettig kille då.
Jag lyckades rätt bra, hittade en rätt fantastisk kille som dessutom älskade åkningen lika mycket som mig. Brukade i och för sig håna honom för att han var brädåkare (alltså det näst bästa), men verkar som att jag får omvärdera det där, eftersom det tydligen bara är såna jag faller för.
Honom träffade jag på en påtvingad blinddate, arrangerad av en kompis som hade tråkigt. Men det höll över 2 år, så hon lyckades ju rätt bra.
Bästa sättet att träffa nån brukar väl vara att våga prata med folk, ska dom ha ett visst intresse är väl klätterväggen eller backen eller vad det nu ska vara antagligen den bästa platsen. Då har man ju troligtvis nåt att prata om också :)

Nosskire, hade kunnat ställa upp om jag inte hade haft en 4 månaders resa framför mig. Dessutom är det för lite snö i uppsala.

Freeride Dejting?
WTX sa:
Snart finns ALLT på FR!... vf inte starta Freeride bank... eller nåt?
Jag tror freeride kommer vara helt självförsörjande om tio år.
Allt kommer att finnas här, och inget kommer att fattas.
Därefter... världsherravälde!

Skulle man inte kunna ordna speeddejting IRL, på snö, (genom freeride)? Så får man liksom ta en 2-3 åk med nån och sedan byter efter det... Skulle kunna kombineras i samband med skidtest.

Freeride Dejting?
SofiaWallstroem sa:
Jag lyckades rätt bra, hittade en rätt fantastisk kille som dessutom älskade åkningen lika mycket som mig. Brukade i och för sig håna honom för att han var brädåkare (alltså det näst bästa), men verkar som att jag får omvärdera det där, eftersom det tydligen bara är såna jag faller för.
Honom träffade jag på en påtvingad blinddate, arrangerad av en kompis som hade tråkigt. Men det höll över 2 år, så hon lyckades ju rätt bra.
Bästa sättet att träffa nån brukar väl vara att våga prata med folk, ska dom ha ett visst intresse är väl klätterväggen eller backen eller vad det nu ska vara antagligen den bästa platsen. Då har man ju troligtvis nåt att prata om också :)

Nosskire, hade kunnat ställa upp om jag inte hade haft en 4 månaders resa framför mig. Dessutom är det för lite snö i uppsala.
Försöka duger ju :) OM du, eller vem som helst igentligen som läser här, har vägarna förbi Uppsala och är sugen på lite klättring, slackline eller dylikt så hojta till :)

Av ren nyfikenhet, var ska du i 4 månader?... Har lovat mig själv att börja på en utbildning här i Uppsala nu för att komma "in" någonstans... Men sen ska jag ut i världen igen!

Angående snön i Uppsala så är den obefintligt, förra året låg knappt isen på mälaren... Var ute och vindsurfade februari (!) efter en vecka i Åre med snö... Helt sjukt...

Freeride Dejting?
Nosskire sa:
SofiaWallstroem sa:

Försöka duger ju :) OM du, eller vem som helst igentligen som läser här, har vägarna förbi Uppsala och är sugen på lite klättring, slackline eller dylikt så hojta till :)

Av ren nyfikenhet, var ska du i 4 månader?... Har lovat mig själv att börja på en utbildning här i Uppsala nu för att komma "in" någonstans... Men sen ska jag ut i världen igen!

Angående snön i Uppsala så är den obefintligt, förra året låg knappt isen på mälaren... Var ute och vindsurfade februari (!) efter en vecka i Åre med snö... Helt sjukt...
Jamen det var ju uppsala jag reagerade på, eftersom jag kommer befinna mig där nästa tisdag. Och normalt sett tackar jag aldrig nej till klättring eller slackline heller.
Misstänker dock att kompisen jag ska hälsa på där slår ihjäl mig om jag tillbringar mitt sista dygn i Sverige med att göra något annat än att snacka skit och äta Ben&Jerry's med henne.

Ska börja med att åka till Guatemala, sen har vi en dryg månad på oss att komma till Panama. Därifrån fluger vill tilll Quito (Ecuador), och har två och har två och en halv månad på oss att ta oss till Rio de Janeiro. Avslutas med några dygn i New York :)

Det där med skola tänkte jag också ta tag i, egentligen den här hösten, men det får vänta ett tag till. Blir det att ta nåt viloår mitt i pluggandet för dig?

Det låter ju nästan hemskt. Själv tog jag mina sista åk den 8 juni. Finns fördelar med att bo långt borta från allting annat också :)

Freeride Dejting?
Nojlas sa:
Skulle man inte kunna ordna speeddejting IRL, på snö, (genom freeride)? Så får man liksom ta en 2-3 åk med nån och sedan byter efter det... Skulle kunna kombineras i samband med skidtest.
Och offra den dyrbara tiden man har för att testa alla nya skidmodeller? Är du inte riktigt klok pojk? ...

;)

Freeride Dejting?
Joye sa:
Nojlas sa:
Och offra den dyrbara tiden man har för att testa alla nya skidmodeller? Är du inte riktigt klok pojk? ...

;)
Det är ju just den sortens tänkande som gör att tjejerna tycker att det är svårt att träffa killar.

Freeride Dejting?
Grillo sa:
Joye sa:
Nojlas sa:

;)
Det är ju just den sortens tänkande som gör att tjejerna tycker att det är svårt att träffa killar.
Hej Grillo, och välkommen till Freeride. Jag vill börja med ett lästips till dig.

Och sen får du gärna läsa den här tråden, gärna det 5e svaret från Nojlas (som var den jag citerade i den här tråden ;)

Självklart är det lockade att dela ett intresse som skidåkning med sin partner men att det skulle vara första prioritet i ett förhållande har jag faktiskt svårt att tro så många här skulle skriva under på.

Freeride Dejting?
Vissa kvinnor verkar ha en skev syn på verkligheten om de tycker att de har det svårt att hitta skidåkande killar. Visst finns det bummare som inte vill ha förhållanden, men det finns också massor av killar som vill träffa en tjej och om hon dessutom kan åka bra så är det ju trevlig bonus. Så de har lättare att träffa nån och sen har de större urval att välja på.
Som kille å andra sidan hittar man en trevlig tjej som dessutom kan åka (och som vill ha ett förhållande, finns många som inte vill mer än strula runt nuförtiden), ja hur stor konkurrens har man då, 10 killar till som limmar på henne eller ännu fler?

Freeride Dejting?
balanselius sa:
Vissa kvinnor verkar ha en skev syn på verkligheten om de tycker att de har det svårt att hitta skidåkande killar. Visst finns det bummare som inte vill ha förhållanden, men det finns också massor av killar som vill träffa en tjej och om hon dessutom kan åka bra så är det ju trevlig bonus. Så de har lättare att träffa nån och sen har de större urval att välja på.
Som kille å andra sidan hittar man en trevlig tjej som dessutom kan åka (och som vill ha ett förhållande, finns många som inte vill mer än strula runt nuförtiden), ja hur stor konkurrens har man då, 10 killar till som limmar på henne eller ännu fler?
Huvudet på spiken! Men... Är vi killar annorlunda? Nej..

Senast ändrad:
Freeride Dejting?
Nosskire: Rent praktiskt är det ju mkt svårare för en kille att ragga/flirta om han är ute efter något lite mer långvarigt eftersom man inte kan vara aggressiv i sin "uppvaktning", då tror ju de flesta tjejer att man bara är ute efter mer kortvarigt. Det finns ju ett antal killar därute som betett sig på det viset och givit tjejerna den uppfattningen. Men är killar annorlunda i den aspekten att vi vill strula runt mer? Nej det tror jag inte, inte i dagens Sverige iaf, nu har tjejerna kommit ikapp (tyvärr).

Freeride Dejting?
Vilken otroligt underhållande tråd och roligt initiativ måste jag först tillägga!

balanselius sa:
Efter att ha gjort en säsong utan att ha kammat hem vinstpotten (ortens bästa skidåkare av den enormt attraktiva sorten) så måste jag erkänna att vi tjejer antingen är blinda och inte märker av dessa 10 killar som tydligen limmar på oss eller att ni, dessa 10 som påstås limma på en, helt enkelt gör en för dålig insats.

Freeride Dejting?
Daniella: du gör ju ett misstag om du försöker få "ortens bästa skidåkare av den enormt attraktiva sorten".
Sänk kraven och välj aldrig, ALDRIG en snygg kille (om han inte är totalt omedveten om sitt yttre) om du inte gillar att alltid vara nr:2 (eller 3, om det är pudersnö) i förhållandet.
Är du säker på att du passar in på "...en trevlig tjej som dessutom kan åka (och som vill ha ett förhållande..." ? :P

Hur många tjejer tror du det är som limmar på oss killar i gengäld?

Freeride Dejting?
Men gör ett test! 5 killar. 5 tjejer. lägg upp varsin bild och skriv en liten presentation av er själva och vad ni söker hos respektive och så får resten av freerajdfolket ta kontakt med dessa. johan får lägga upp annonserna här på sidan under en helt ny flik som heter freeride dejting service. sen kommer freeridetv in i bilden och gör ett reportage i fyra delar för att dokumentera hur det gick(likt ensam mamma söker och bonde söker fru). om någon hittade den rätte och sen då vi väl är i farten kan vi väl ta jon olsson i reportaget, han var ju med på fråga olle och har väl en snygg tjej så han måste ju va bra på relationsfrågor. han kan vara experten i ämnet!

låter ju helt klart som en vinstgivande affär för alla parter!

Freeride Dejting?
Wippeh sa:
...jon olsson i reportaget, han var ju med på fråga olle och har väl en snygg tjej så han måste ju va bra på relationsfrågor.
men det var ju tjejer som kunde åka det handlade om, inte snygga, sådana finns det ju massor av

Senast ändrad:
Freeride Dejting?
Balanselius: Kan inte säga att jag håller med dig, men jag hajar din poäng.
Tjejer kan definitivt ragga hårdare. Om man inte bummar då, då är de fan fritt fram åt båda hållen. :)

Skämt åsidor. Joye har helt rätt tycker jag.
Jag skulle aldrig vilja ha ett förhallande som byggde pa skidakandetat i första hand.
Prioriterar definitivt andra grejer högre. Om man är tillsammans med nagon för att aka skidor sa kan man lika gärna hänga med polarna hela tiden. "Kärlek är mer än vänskap" var det nagon som sa..?

Vad handla traden om nuigen förästen? :P

Och ja, min å-tangent sluta fungera efter halva detta inlägget..

Edit: Förövrigt sjukt roliga tradar Joye länka till högre upp. Helt klart läsvärt. :)

Senast ändrad:
Freeride Dejting?
balanselius sa:
Åh fan, måste man vara trevlig också? Uppfyller det andra (mer eller mindre) men då är det nog där mitt fel ligger. Hopplöst fall alltså.

Jag tror inte att det är så många fler som bara vill strula runt nu, beror nog mest på var man befinner sig. Misstänker att dom flesta raggar på krogen, och när folk befinner sig på sin enveckassemester i fjällen är det nog få som letar förhållanden.
Fast å andra sidan är jag kanske lite för ung för att säga om det är annorlunda "nuförtiden"

Klockan börjar bli lite för mycket, så förlåt om jag inte riktigt får fram det jag menar, utan det blir ett mer allmänt förvirrat inlägg.

Freeride Dejting?
SofiaWallstroem sa:
balanselius sa:
Åh fan, måste man vara trevlig också? Uppfyller det andra (mer eller mindre) men då är det nog där mitt fel ligger. Hopplöst fall alltså.

Jag tror inte att det är så många fler som bara vill strula runt nu, beror nog mest på var man befinner sig. Misstänker att dom flesta raggar på krogen, och när folk befinner sig på sin enveckassemester i fjällen är det nog få som letar förhållanden.
Fast å andra sidan är jag kanske lite för ung för att säga om det är annorlunda "nuförtiden"

Klockan börjar bli lite för mycket, så förlåt om jag inte riktigt får fram det jag menar, utan det blir ett mer allmänt förvirrat inlägg.
hmmm , lyssna inte så mkt på mig som jag skrev i ett tidigare inlägg vet jag knappt vad jag pratar om nu när vi lämnat diskussioner om semantik, skidåkning, gangstajibberz osv.

Freeride Dejting?
Joye sa:
Grillo sa:
Joye sa:

;)
Hej Grillo, och välkommen till Freeride. Jag vill börja med ett lästips till dig.

Och sen får du gärna läsa den här tråden, gärna det 5e svaret från Nojlas (som var den jag citerade i den här tråden ;)

Självklart är det lockade att dela ett intresse som skidåkning med sin partner men att det skulle vara första prioritet i ett förhållande har jag faktiskt svårt att tro så många här skulle skriva under på.
Jag tackar dig Joye, och ursäktar mig med att jag jobbar förmiddag och där med har lite nedsatt mental kapacitet den här veckan.

Personligen känner jag att jag för tillfället inte skulle kunna ha en flickvän som inte är kapabel att ta sig ned för backen snabbare än glaciären hon åker på. (Tillägger att jag har provar, det fungerade inte.) Det är väll också den bittra anledningen till att jag är singel för tillfället.

Senast ändrad:
Freeride Dejting?
balanselius sa:
Daniella: du gör ju ett misstag om du försöker få "ortens bästa skidåkare av den enormt attraktiva sorten".
Sänk kraven och välj aldrig, ALDRIG en snygg kille (om han inte är totalt omedveten om sitt yttre) om du inte gillar att alltid vara nr:2 (eller 3, om det är pudersnö) i förhållandet.
Är du säker på att du passar in på "...en trevlig tjej som dessutom kan åka (och som vill ha ett förhållande..." ? :P

Glömde jag tillägga att det var lite ironiskt skrivet också? Tydligen.

Och med attraktiv måste ju inte menas den snygga sorten som dessutom är medveten om hur snygg denne är. En härlig personlighet kan få en människa att lysa upp och vara grymt attraktiv. Ofta personer som inte är medvetna om detta fenomen.

Jag pickade in 2 av 3 rätt åtminstone. För trevlig kanske man inte alltid är...

Freeride Dejting?
Daniella sa:
balanselius sa:

Glömde jag tillägga att det var lite ironiskt skrivet också? Tydligen.

Och med attraktiv måste ju inte menas den snygga sorten som dessutom är medveten om hur snygg denne är. En härlig personlighet kan få en människa att lysa upp och vara grymt attraktiv. Ofta personer som inte är medvetna om detta fenomen.

Jag pickade in 2 av 3 rätt åtminstone. För trevlig kanske man inte alltid är...
En kvinna som bara är ironisk om sin ytlighet? Det var för långsökt för mig...

Freeride Dejting?
SofiaWallstroem sa:
Nosskire sa:
SofiaWallstroem sa:

Jamen det var ju uppsala jag reagerade på, eftersom jag kommer befinna mig där nästa tisdag. Och normalt sett tackar jag aldrig nej till klättring eller slackline heller.
Misstänker dock att kompisen jag ska hälsa på där slår ihjäl mig om jag tillbringar mitt sista dygn i Sverige med att göra något annat än att snacka skit och äta Ben&Jerry's med henne.

Ska börja med att åka till Guatemala, sen har vi en dryg månad på oss att komma till Panama. Därifrån fluger vill tilll Quito (Ecuador), och har två och har två och en halv månad på oss att ta oss till Rio de Janeiro. Avslutas med några dygn i New York :)

Det där med skola tänkte jag också ta tag i, egentligen den här hösten, men det får vänta ett tag till. Blir det att ta nåt viloår mitt i pluggandet för dig?

Det låter ju nästan hemskt. Själv tog jag mina sista åk den 8 juni. Finns fördelar med att bo långt borta från allting annat också :)
Oj... Rolig trip du har framför dej! Att göra en likande resa står fortfarande på min "To do" lista, dock har den blivit ner prioriterad varje gång pga jag vill göra något aktivt medans jag resor, svårt att släpa på saker...

Otur att vi inte kunde gå lite slakk eller dylikt då, men tyvär åker jag iväg till Olso på måndag så vi var nog inte menade för varandra.. Den här gången ;).

Mjo, seriös ska man tydligen bli när man bli stor säger dem, inte alls sugen men efter ett misslyckat åt på civ. ingenjör så känns det som jag vill "in" någonstans, kommer definitivt (!) att ta flera sabbats år och det blir nog säsong 09/10. Dock inte spikat om det blir surf eller snowboard...

Om vi spinner tillbaka till Topic och diskussionen.
Nu tänker vi bort bummare, vi är speciealla.. Men för vanligt folk. Hur ska en kille gå tillväga om han ser en söt/rolig tjej. Om vi är på och flörtar litegrann uppfattas det ofta som om vi bara vill hassla omkring, men om vi går den "lugna" vägen så hamnar man ofta i kompis facket. Dvs inte alls bra om man gillar tjejen. Sen finns det ju någonting mittimellan som ofta går åt helvete det också (Been there done that). Man har sjukt skoj tillsammans som kompisar och strular med varandra. Dvs det blir inget seriöst...

Aja, hoppas du förstod min poäng! Hur ska vi göra!=?

Avslutar med ett fint citat; "Utsidan ger insidan en chans, Insidan ger utsidan glans"

Freeride Dejting?
För övrigt, alla tjejer som kan åka skidor, klättra eller dylikt blir automatisk snygga av någon anledning. Går att likna med att ha 5-6 öl i kroppen...

Freeride Dejting?
Någonting ni alla har glömt (som togs upp i den gamla "polarna eller flickvännen"tråden) är att man inte ska åka allt för mycket med sin respektive. Egna kompisar och egna intressen är en förutsättning för ett förhållande skulle jag påstå. Dessutom har ni glömt att disskutera åkskicklighet i den här tråden. Inte f*n skulle man vilja ha en dam som älskar skidåkning och jämt propsar på att följa med i backen men inte kan hålla jämna steg.

Det är mina 2 öre.

Freeride Dejting?
Utter sa:
Inte f*n skulle man vilja ha en dam som älskar skidåkning och jämt propsar på att följa med i backen men inte kan hålla jämna steg.
eller om man träffar dem när man inte är på en skidort och de säger när man kommer in på ämnet skidåkning: "jag älskar skidåkning, vi brukar åka till lindvallen varje år sen jag var liten!" och sen "Offpist?, nej det skulle jag inte våga åka det verkar ju jättefarligt"
så bara för att de kan åka och gillar det behöver man inte ha mkt gemensamt.

har t o m träffat flera tjejer i Chamonix som aldrig skulle kunna tänka sig offpiståkning. Vad gör de där undrar jag då?

Senast ändrad:
Freeride Dejting?
Nosskire sa:
För övrigt, alla tjejer som kan åka skidor, klättra eller dylikt blir automatisk snygga av någon anledning. Går att likna med att ha 5-6 öl i kroppen...
Håller delvis med, inte för att jag tycker att alla tjejer är snygga efter 5 öl, men en hel del attraktionkraft kommer ju automatiskt med ett par snygga kortsvängar utan för backen.

Håller även med Utter om att man nog ska passa sig för att åka för mycket med sin andra hälft, Därför är det ju bra om man har olika kompisgäng så man kan åka lite var för sig.
Ang. åkskicklighet spelar det självklart in.

Frågan kvarstår var hittar man den där tjejen/killen man letar efter? Och hur går man tillväga för att inte hamna i facken "Bara strul" eller "Kompis"?

Känns inte som om jag har så mycket konstruktivt att komma med just nu så jag ger mig för tillfället.

Btw, blanselius, diggar din byline som fan.

Senast ändrad:
Freeride Dejting?
En klart underhållande tråd, vet inte riktigt var jag ska börja...

Hur man hittar sin respektive (eller inte hittar) i skidvärlden avhandlades redan 2003 i tråden https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=7483&p=1 .

Sen håller jag inte med Utter, men det kan bero på att jag får tekniksmisk av min respektive. Jag lyckas dock hålla undan i fart och branthet.

Balanselius, jag träffar alltid folk som inte åker offpist på alla skidorter jag besöker. Det är inte en könsfråga utan mer ett resultat av den gamla svenska trenden att alla ska göra säsong någon gång i sin ungdom. Att de sedan, väl på plats, inser att säsong egentligen innebär att man ska åka skidor istället börjar med div andra aktiviteter, ofta kvällsliga eller nattliga.

Sen ett stort plus i kanten Nosskire och Sofia som mitt i det andra svamlandet faktiskt lyckas få till en flirt här i tråden!

Freeride Dejting?
centralbyrakraten: det var inte menat som att det bara var kvinnor som vägrade offpisten, har träffat män som är likadana, hela min familj/släkt är sådana oavsett kön.
Jag skulle glatt flirta här om jag trodde jag kunde hitta nån som skulle stå ut med mig...

Freeride Dejting?
balanselius sa:
Det är egentligen djävulskt trist att i slutändan strula runt.
Allt görs halvdant för ingen vill ha förpliktelser, alla ser det mer som en börda att ha relationer nuförtiden. Inklusive jag själv i perioder.
Jävla lustigt egentligen...

Freeride Dejting?
Nosskire sa:
SofiaWallstroem sa:
Nosskire sa:

Oj... Rolig trip du har framför dej! Att göra en likande resa står fortfarande på min "To do" lista, dock har den blivit ner prioriterad varje gång pga jag vill göra något aktivt medans jag resor, svårt att släpa på saker...

Otur att vi inte kunde gå lite slakk eller dylikt då, men tyvär åker jag iväg till Olso på måndag så vi var nog inte menade för varandra.. Den här gången ;).

Mjo, seriös ska man tydligen bli när man bli stor säger dem, inte alls sugen men efter ett misslyckat åt på civ. ingenjör så känns det som jag vill "in" någonstans, kommer definitivt (!) att ta flera sabbats år och det blir nog säsong 09/10. Dock inte spikat om det blir surf eller snowboard...

Om vi spinner tillbaka till Topic och diskussionen.
Nu tänker vi bort bummare, vi är speciealla.. Men för vanligt folk. Hur ska en kille gå tillväga om han ser en söt/rolig tjej. Om vi är på och flörtar litegrann uppfattas det ofta som om vi bara vill hassla omkring, men om vi går den "lugna" vägen så hamnar man ofta i kompis facket. Dvs inte alls bra om man gillar tjejen. Sen finns det ju någonting mittimellan som ofta går åt helvete det också (Been there done that). Man har sjukt skoj tillsammans som kompisar och strular med varandra. Dvs det blir inget seriöst...

Aja, hoppas du förstod min poäng! Hur ska vi göra!=?

Avslutar med ett fint citat; "Utsidan ger insidan en chans, Insidan ger utsidan glans"
Planen är att vandra inkaleden, bland annat. Så beroende på vad man vill göra för att vara \"aktiv\" så går det att släpa med sig litegrann :) Handlar mest om att prioriera. Den här gången gick det bort endel kläder för att få med kängorna istället.

Haha, egentligen frågar du helt fel person. Är världens sämsta singel, på det sättet att jag inte tar vara på tillfällena som dyker upp. Brukar inte riktigt inse när killar stöter på mig. Enligt mina kompisar i alla fall, som ser mig som ganska hopplös. Är nog helt enkelt ingen singelmänniska.

Det är svårt. Jag tycker bara det är kul om en kille kommer fram och flörtar! Brukar inte utgå från att han är oseriös bara för det, undantaget fulla svin som bara kommer fram och börjat taffsa direkt. Men behöver jag nog inte ens nämna egentligen.
Är man intresserad är det väl bara att ta nummret, om inte hon gör det, och höra av sig. Men igen, där kanske jag är undantagsfall, för jag orkar inte med spelet som vissa kompisar kör, med att vänta på att någon ska göra av sig, och sen vänta en viss tid med att svara på sms o dyl.

Det där med att hamna i kompisfacket händer väl både killar och tjejer. Tror personligen inte att man kan göra något åt det. Hade personen varit intresserad hade man inte hamnat där från början.

Och det där med \"mittemellan\" fick jag erfarenhet av i höst. Inte kul alls när man verkligen gillar personen...

Vet inte om jag fick fram något vettigt av det där. Tror ärligt talat mest på att om båda vill så blir det något av det.

Ang diskussionen om att åka med pojk/flickvän. För mig har det varit självklart att man inte åker med varandra varenda åk. Skulle inte vilja hänga på varenda åk om jag kände att jag bara sinkade dom andra, och var långt efter hela tiden.
Det som är kul är ju att kunna resa iväg tillsammans, och ha någon som faktiskt förstår vad jag pratar om när jag tjatar om gränsen om längtar efter snön. Nackdelen är väl i och för sig att den där längtan fan inte blir bättre när man har någon att prata med som är lika illa som en själv.

Freeride Dejting?
Haha, samma problem här, dokc inte att hitta tjejer. Alla killar som man lyckas hitta här uppe åker varken skidor lr. snowboard, måste nog träffat fel killar eftersom man bor i Åre/östersund. Jag ska nog vara glad om dom ens stått på ett par skidor i sitt liv eller kan kravla sig ner för backen. =)
Inte ens mina kompisar har samma intresse som mig, så det är rätt trist faktiskt. Dom enda jag känner är min egna släkt som är lika skid tokiga som mig =) Visst har man sina skidkompisar men alla är park människor....

Ang. offpist, jag prövar gärna på offpist men eftersom man inte vill ge sig ut i offpisten själv eller med "småbarn" så har jag fått stått över under alla år (kan även bero på en lite sargad kropp).

Men nu ska man ge sig ut på sin första säsong, så förhoppningsvis kna man iaf hitta några skidgalna kompisar där borta.

Men man skulle gärna hitta någon iaf som skulle kunna tänka sig att dra iväg och åka skidor någon dag och gillar iaf skidåkning en gnutta. Men det behöver inte vara så att man hela tiden ska åka tillsammans eller att den vigt sitt liv till skidåkningen (vilket visserligen kan vara trevlig).

Nog dags för sängen nu, innan jag börjar svamla ännu mera =)

Freeride Dejting?
Åker man mycket skidor omger man sig förr eller senare med fler skidåkare (vem vet, med tiden kanske det bara blir skidåkare?) och förr eller senare träffar man också en kille/tjej som också åker skidor? Så åk mer helt enkelt? Stick iväg på fler säsonger, kör NM eller dra till andra events där majoriteten är skidåkare... Free Radicals premiären bör väl vara ett ganska optimalt ställe att leta på ;)

Senast ändrad:
Freeride Dejting?
jag håller med, men de är enklare för oss tjejer att hitta killar med bräd-intresse :P faast, ändå, bor man som jag mitt i Småland är inte utbudet så stort kanske.. :/ mitt tips, var där folk med samma intresse hänger, tex en pub i fjällen, eller alperna, du fattar principen:D

Freeride Dejting?
Nojlas sa:
WTX sa:
Snart finns ALLT på FR!... vf inte starta Freeride bank... eller nåt?
Jag tror freeride kommer vara helt självförsörjande om tio år.
Allt kommer att finnas här, och inget kommer att fattas.
Därefter... världsherravälde!

Det kanske vore att föredra själva dejtingen i liften i stället, då har man ju en massa tid att snacka på. För krösusarna kanske helikoptern till någon exclusiv topp vore att föredra.

Snödjup

Tillbaka
Topp