Freeride insamling för Totalskidskolan

TexMurphy

Ny medlem
Tjena,

Jag tycker att Totalskidskolan är en av dom mest fantastiska föreningarna vi har i det här landet. Dom bygger människors självkänsla och skänker glädje som är bortom den glädje många av deras "kunder" trodde dom kunde uppleva. Dom ger människor med funktionshinder möjligheten att uppleva det som är min (och vår här på freeride) stora passion.

Jag har länge funderat på att donera lite bidrag till deras verksamhet eftersom jag verkligen tycker den är fantastisk. Sen så funderade jag f-n vi borde ju faktiskt gå ihop här på freeride och göra en gemensam insamling.

Någon mer som tycker detta vore en bra ide?
Tex

Sjukt bra idé, ett funktionshinder ska inte betyda att man inte kan eller får åka skidor..!

Kan erkänna att inte heller jag visste vad detta var för något.. heh

du har uppenbarligen lyckats dra uppmärksamhet till något många, inkl. mig själv, inte kände till! insamling låter som en fin grej, jag skulle vara intresserad

JAg skulle lätt kunna tänka mig att skänka en slant och sjukt mycke glädje som dom får genom "skidåkningen"

Åka skidor hade en grymt bra artikel om Totalskidskolan för ca 1,5 år sen.

Om ni kan komma över den så är det riktigt bra och inspirerande läsning.

Låter helt klart som en förening jag skulle kunna skänka en slant.

Det enklast sättet att genomföra det här på (om intresset finns) vore väl om ansvariga
personer här på freeride skaffade (eller redan har) ett bank- eller plusgirokonto där alla som vill kan sätta in valfritt belopp, för att sen ges till föreningen vid ett bestämt datum.

Eller ?

Senast ändrad:
Eller kanske ha det som en pryl i butiken "50kr donation till Totalskidskolan" så kan man betala med kort och allt.. sen bara att beställa så många man vill ge...

Tex

TexMurphy sa:
Eller kanske ha det som en pryl i butiken "50kr donation till Totalskidskolan" så kan man betala med kort och allt.. sen bara att beställa så många man vill ge...

Tex
bäst hittils... helt klart smidigast!
Borde egentligen ha en liknande tjänst för att donera pengar till "stand strong again"

Dett är en jättefin idé. bra initiativ =). Det är alltid betalningen som är det svåra i sånnahär frågor men lösningen med att betala genom fr-shopen låter bra, förutsatt att de ansvariga för den går med på det.

Tillbaka
Topp