PNyberg sa:
Inte bara bara att komma med i en tävling i nfc. Anmält mig till alla, men bara kommit in i lofoten....och den här jag hört ska vara väldigt dyr att vara med i ?
Nei det er desverre ikke så lett å komme med i cupen. Det er mange som vil være med og få plasser. Sånn det er nå vil kjørere med konkurranse resultater fra de siste årene,sponsorer og gode refferanser gå først og så vil noen nye kjørere få mulighet til å vise seg fram. Det er en problemstilling som er vanskelig for NFC da mange dyktige kjørere ikke får plass,men sånn listene er nå har mange som tidligere har surfet seg igjennom blitt utelatt og noen nye fått plass.
Lofoten koser jo litt for de det blir en lang reise for mange,men pakke prisen med hotell,mat og deltager avgift på 3000 er ikke så ille. men reisen kommer jo i tillegg. Det gjelder jo også å prioritere litt. Kjører man bra i Lofoten har man et resultat som igjen vil hjelpe en neste år for å komme med i flere konkurranser.
har man mulighet og er i nærheten av noen av de andre konkurransene så vi er det et triks å møte opp på løper møtet og se om det er noen som ikke har kommet og da heller ta deres plass.
Freeride er en voksende sport både i Norge og sverige og da blir det vanskelig å la alle få kjøre. Flere av vinterens konkurranser er også FWTQ som gjør at folk fra Europa kommer og de vil da gå inn i konkurransen før de som ikke har resultater og også før mange av de som har resultater fra tidligere.
I norge tror jeg det nå er to uavhengige konkurranser fra cupen som man også bør prøve å kjøre for å få resultater å vise til.
Hvordan er det i sverige? Er det bare NM av freeride konkurranser nå? Under NM bør Ildsjeler sette seg ned og se på mulighetene for å få i gang flere konkurranser i sverige også så man kan få flere muligheter til å kjøre konkurranser i Sverige! Problemet blir vel kanskje at dere blir invadert av nordmen som vil prøve å få konkurranse resultater for å få kjøre den norske cupen!
Jeg vet ikke hvordan det er nedover i Europa,men jeg har inntrykk av at Norge er ett av få land med en cup bestående av 6 konkurranser som også gjør den intressang for folk i Europa.