Freeride.nu (demostration)

• Trådstartare Trådstartare Jwalerius
  • Start datum Start datum
PeTTeN sa:
H harlaut va vare för bunker du prata om
bukern är en gamal bunker där det stog ett tåg från andra världskriget.. men det tog de bort innan vi va så gamla att vi kunde va där.. annars e de bara en gamal krigs bunker!

PErlan bara för du e på kharma o tömmer helrör;).. jea jea perlan;).

PErlan bara för du e på kharma o tömmer helrör;).. jea jea perlan;).

vilket ämne? några pratar om ghetto, några pratar om bunker, några pratar om cyklar.. haha alla snackar om olika saker..

(Först flyttar vi tråden till "Freeride.se", tråden handlar ju om sidan, inte om skidåkning eller hur?)
Ja du jeppenator, du sa det där alldeles i början. Sidan handlar ju om skidåkning, så varför är det inte det som diskuteras här?
Anledningen till att trådar låses är bland annat: dubletter, otillåtna inlägg (t ex annonser), trådar som är meningslösa (det har varit ett par som hetat "öh" och inte haft något innehåll), trådar där svaren varit direkt stötande/hotande mot någon/några, trådar där diskussionen inte leder någon vart, trådar som är "slutdiskuterade", det vill säga ytterligare inlägg tillför inte någonting, trådar som enbart skapades för att jävlas med folk, trådar där de som svarar absolut inte håller sig till ämnet (denna tråd är ett bra exempel, en legitim fråga (jag tolkade det som en fråga i alla fall) får svar som innehåller "...nmjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj..."), samt ganska många fler anledningar.
Det är faktiskt ni som indirekt låser trådarna.

(Har ni orkat läsa hit? Nuförtiden läser ju ingen inläggen från start till slut.)
Nu en kommentar från mig som användare, inte som forumvärd:

Jag har varit medlem här länge. Det har alltid funnits "komiker" på freeride, sådana som förgyllde nån tråd ibland med grymt genomtänkta och roliga inlägg. Trots dessa medlemmar fick man i majoriteten av trådarna genomtänkta, utförliga och relevanta svar.
Vad får man idag?
1. Man blir idiotförklarad för att ha stavat fel/särskrivit.
2. Man får ett "öh...dom är fula" när man frågar efter ett par skidors ÅKegenskaper.
3. Man får förslag/tips om twintip-skidor, oavsett vilken skidtyp frågan handlade om.
4. Man får ytterligare svar som egentligen handlar om twintip-skidan som föreslogs i punkt 4 ovan.
5. Tråden fylls på med diverse fullständigt irrelevanta svar som till slut leder till en låsning eftersom VÄLDIGT FÅ HÅLLER SIG TILL ÄMNET.

Varför blir det så här? Jo, därför att _jävligt_ många försöker hävda sig trots att de inte kan ett _skit_ om ämnet. Det är ungefär som när 15-åringar försöker ge bummartips om en skidort till nån som ska ner och göra sin första säsong, eller när någon frågar om hjälp med bindningar och får ett svar "byt, dom suger". Jag må läsa den, och kanske slänga in en snabb följdfråga, men jag försöker inte "kapa" tråden eller ge "tips" som jag inte kan backa upp med erfarenhet. Med tanke på medelåldern här på freeride.se så lär ratiot mellan erfarenhet och kunskap/antal användare vara oändligt lågt.

Numer är behållningen med freeride.se det redaktionella innehållet. Vill jag ha riktig hjälp, om utrustning, åkteknik eller liknande så hoppas jag inte på mycket när jag skriver i forumet, jag vet på förhand att ett fåtal personer, t ex MnO eller Ola Rockberg dyker upp i mina tankar, sitter på mycket kunskap och erfarenhet och jag bara hoppas att de eller någon annan ser min tråd.
Jag skulle gärna se ett separat "skitsnacks"-forum som inte dyker upp när man söker i forumet. Där skulle alla oseriösa skitsnackare kunna hålla till så att vi som faktiskt är intresserade av skidåkning slipper dessa.

Har ni läst hela svaret eller har ni hoppat över 80% som ni brukar göra? Ge mig vettiga svar på tal, annars styrker ni min sammanfattning av forumdelen här på freeride.se.

//Dr. Snow, ditt hänglås på fritidsgården.

Senast ändrad:
Tack snödoktorn, håller med dig till fullo, freeride känns numer som en lekstuga för gangstaghettoungar som har byxorna under pjäxorna och skallen i jämnhöjd...
Blev det för elakt nu?
Ja, det var bättre förr.

För övrigt gillar jag att åka skidor...

Jag kan inte annat än att hålla med Dr. Snow till fullo. Mitt medlemsskap på Freeride.se har inte varit särskilt långt, men jag anser mig ändå ha hunnit uppleva både ett par höjdpunkter, samt en hel del nedgångar. Främsta problemet som jag anser finnas på forumet är den dåliga attityden medlemmarna har mot varandra. Det krävs inte mycket för att någon ska bli idiotförklarad eller få ett otrevligt svar på ett befogad fråga.

Freeride.se är utan tvekan en superb sida med intressant och bra framfört innehåll och bland medlemmarna finns ett stort kunnande. Detta kunnande tillåts dock sällan lysa igenom utan döljs bakom till exempel de kommentarer herr Snow tog upp i sitt svar. Varför det har blivit på detta sätt är svårt att säga, jag har inget direkt svar. Jag kan accpetera stavfel, särskrivningar och andra grammatiska fel (även om det tar emot) så länge svaret är givande.

Att det dyker upp trådar då och då som inte har någon koppling till skidåkning är inget jag har något emot (så länge innehållet inte är stötande på något sätt givetvis). Det ger forumet och sidan mer liv.

Vad jag efterfrågar är en bättre attityd och svar som är genomtänkta och ger något (vilket stryker ungefär 97% av alla svar på trådar här på Freeride).

Detta är ett forum som kunde varit fantastiskt, låt oss gemensamt ta krafttag för att få det så bra som det förtjänar att vara. Jag tackar för mig.

håller också helt med dr.snow! men dock måste man vara medveten om att det kommer fler OT/icke skidrelaterade trådar nu när säsongen i stort sett är över, och det faller ju sig helt naturligt!? inte sant? men ren lekstuga kan man ha någon annan stans

Senast ändrad:
Som svar ovanför så hyllar jag oxå dr.Snow och hans sätt att visa var skåpet ska stå.
Jag är lite nyfiken på varför dessa "ghetto"-ungar får sin högst tvivelaktiga inspiration ifrån, och framför allt, varför dessa även tror att dom har någon som helst rätt att kräva att trådar inte låses och - rent personligt önskemål - helst förintas.

Vi kanske ska klargöra att detta på något sätt inte är en demokrati.
Vi har inga rättigheter här. Vi har fått tillstånd.
Vi får vara på den här sidan bara för att Johan och compani tillåter oss det.
Johan har i sin tur gett bla dr.Snow rättigheter att moderera forumet vilket jag tycker att han och de andra moderatorerna gör med bravur.

Vidare så kanske man kan fråga sig varför det har blivit nånslags innepryl med att vara "ghetto" och väldigt många andra sätt att vara och agera. När jag blev intresserad av skidåkning så var det inte att man skulle se ut på ett visst sätt, ha de bästa sakerna eller göra de ballaste och coolaste tricken.
Allt handlade om att älska skidåkning och glädjen man fann i den.

Cheers.

bra svar dr.snow.. men hela ghetto tråden som jag å lee startade var juh till för att vi skrev en lista på vad vi tyckte va ghetto.. sen va det andra som kom å skrev onödiga inlägg.. det är juh inget som vi kan hjälpa.. kan man typ inte skicka en varning till dom eller nått å sen ta bort dom onödiga inläggen så att man faktist kan svara på våran fråga som var om det var nått vi missat i listan??
för forumet är väl endå till för å diskutera skidåkning och alld där omkring?..
aja.. det gör egentligen inte så mycket att ni bomma ígen den!..

puss å smek på er!

jeppenator sa:
bra svar dr.snow.. men hela ghetto tråden som jag å lee startade var juh till för att vi skrev en lista på vad vi tyckte va ghetto.. sen va det andra som kom å skrev onödiga inlägg.. det är juh inget som vi kan hjälpa.. kan man typ inte skicka en varning till dom eller nått å sen ta bort dom onödiga inläggen så att man faktist kan svara på våran fråga som var om det var nått vi missat i listan??
för forumet är väl endå till för å diskutera skidåkning och alld där omkring?..
aja.. det gör egentligen inte så mycket att ni bomma ígen den!..

puss å smek på er!
Exakt. Det var alltså inte jag som låste tråden i teorin, utan alla andra användare som inte kunde hålla sig ämnet, nu sa du ju det själv? Sedan kan man ju alltid diskutera om "saker som är ghetto" verkligen har med skidåkning att göra? Jag trodde att skidåkning handlade om underställ, valla och kantteknik.

Tillbaka
Topp