Jag såg det snarare som en fördel att de inte upplevs ha hela 120 i flex, jag har dessa pjäxor också och tror mig inte behöva/kunna utnyttja 120 i flex då jag bara väger runt 62 kg och bara är glad amatör som åkt många år. Sen förstår jag de som verkligen vill ha/kan nyttle denna flex (120) som blivit besvikna på dessa då de inte verkat ha riktigt 120 i flex. Har för mig att de nämnde att den snarare ligger runt 100 ungefär. Gäller visst Kore 1 pjäxan som marknadförs som 130 i flex. Att den alltå inte riktigt har 130 i flex. Enligt Mattis Hargin så kommer det snart en ny Kore 1 strax som ska ha mer korrekt flex för att möta upp den kritiken. Vet dock inte om de gör så med kommande Kore 2, om det kommer en uppdaterad version på den också.
Som tidigare skrivit, den fungerar bra i pisten också, men dess flex är, inte riktigt hela 120. Kore 2 har ju alpinsula så den ska passa i de allra flesta bindningar dessutom.
Kore 1 har Grip Walk sula och då kan det vara ett problem med äldre alpinbindningar på en del pistskidor om man har otur. Bör alltså inte vara fallet för dig.