Freeride:s Elit (fixad)

• Trådstartare Trådstartare Ewasx
  • Start datum Start datum
Hjalle_S sa:
Vilken jäkla ålderdiskriminering vi har här på freeride, ni gamla smått hårlösa veternaner som sitter och känner sej så mkt bättre och inteligentare en "dom där" 14 åringarna som alla är likadana.
w0rd, dom där gamlingarna är coola tills dom gör ett litet fall i pisten och bryter benen.

Hjalle_S: Alla 14-åringar är inte dryga, inte Drakbabis ;)

Edit: Förlåt, jag menade inte att jag har nått emot 14-åringar. Det va du Hjalle_S som sa det. Det finns många 14-åringar som inte bara är dryga. Merparten är faktiskt trevliga. Det är bara vissa som utmärker sig med dumma inlägg.

Senast ändrad:
coolaste freeride medlemen nånsin! min röst går till jokie för hans grymma bilder.
Jokie!

Ewasx sa:
Under alla dessa år på freeride (har haft en annan användare förrut men blev bannad) ungefär sedan slutet av 2003 så har jag och säkert många andra uppmärksammat en del personer som bör skrivas in i Freeride:s historia.

De är ständigt inloggade, tjatar på allt och alla och gör forum och kommentarer som ingen annan. Jag skulle vilja tacka för underhållande läsning om bla ironi under 2004.

Mina damer och herrar, här är enligt mig freeride:s sjukaste och bästa medlemmar:

Nojlas
BigAir
Jeppenator
Pizzaaugust
JockeSki
JCM
Waster
Fluffsurfarn
Ekdahl
Glisseur
Hjalle_S
Hasse
JWester
Nån som på den tiden hette Sixty eller nåt
Dr_snow (hehe klagar på allt och alla)

lägg gärna till medlemmar som borde bli sagda!

EDIT: Rösta gärna på den abslout genom tidernas bästa freeride medlem genom att längst ner på ert svar skriva personens användar namn med fetstil.

Typ så här:

bla bla bla bla bla bla bla bla

bla

jag röstar på Ewasx
HAhaha jag står verkligen med! ååh jag känner mig hedrad haha

Men ni har missat Analkrut!

Senast redigerad av en moderator:
yeeah.. waster står med på listan

så jag lägger en till röst.. å denna går till mannen, myten och legenden himself! Waster

ekdahl sa:
Hjalle_S sa:
Vilken jäkla ålderdiskriminering vi har här på freeride, ni gamla smått hårlösa veternaner som sitter och känner sej så mkt bättre och inteligentare en "dom där" 14 åringarna som alla är likadana.
w0rd, dom där gamlingarna är coola tills dom gör ett litet fall i pisten och bryter benen.
Tror allvarligt Ekdahl att du har missat lite vilka vi gamligar är. Tror ingen av oss åker i pisten(så länge man inte måste), vi har för modligen fler skiddagar på två månader var än du har på en säsong, vi har förmodligen åkt mer skidor än dig och samma gäller även Hjalle_S. Så jag tycker ni ska ta och lugna ner er. Dom flesta av oss gamlingar åkte skidor innan ni var födda så.

Jag kan ju tyvärr inte argumentera mot hasses mystiska inlägg där han tydligen tycker att den som har mest skiddagar per år har rätt att vara sjukt dryg mot alla andra, eftersom han har valt blockera mej.

Den är löst för länge sedan så mannen.. Och jag argumenterade mest mot att vi skulle bryta benet i pisten så ;)

Riktiga män bryter inte ben i pisten, de bryter benen på väg ifrån krogen då de hittar på jävulskap...

Men Hasse, du står väl på skidor från November till Juni? Om inget är trasigt dvs...

hm.. känns som om denna tråd börjar spåra ut?!! snälla håll er till ämnet! kan bli kul å se vem som är freerides igenom tidernas bästa medlem!

ja nu vill vi få ut nått av den här tråden!

Vote 4

jeppenator!

Nej Henke, vi vill inte att folk bara droppar ur sig ett namn och gör detta till ännu en skitrolig tråd som urartar på grund av 14-åringar... Blir Freeride bättre av att vi får fram en exakt och korrekt lista över vilka som är bäst och mest? Svar kolon nej! Satsa istället på att få 2-3 meningar mer i varje inlägg så blir Freeride bättre, det kan jag lova...
Säg vilka ni tycker är bra och varför, resonera och argumentera (det kommer ni ändå behöva i gymnasiet så det är lika bra att börja öva nu...) så blir tråden fortsatt skitrolig!

Måste säga att jag haft ganska så roligt år denna tråd ikv. Tack trådskaparen Ewasx som startade den.
ekdahl, du får allt lägga benen på ryggen och kurra härifrån innan Johan kommer och ger dig double-bann!

Jag hade gärna lagt min röst på Hasse eller JockeSki även fast jag tycker dom är lite sådär lagom dryga ibland men tyvärr har dom enligt mig först nu kommit fram ordentligt här i freerideforumvärlden. Nojlas har ju varit ett namn som flytit omkring ganska länge, men han är nästan så självklar redan så tänker inte rösta på han heller.
Jeppenator, du kommer in med språngmarsch här och kammar in röster, din stil är grym mannen men du är alldeles för rookie du med.
Så, vem tusan ska jag lägga min röst på då? Vi får vänta och se!

Men, alla andra som har eran röst klar kan ju droppa den nu MEN lägger ni en röst ska ni ha motivering!

Senast ändrad:
jokie sa:
Hjalle_S sa:
coolaste freeride medlemen nånsin! min röst går till jokie för hans grymma bilder.
Jokie!
tack!, dock har jag inga bilder upplagda..
förlåt mej så mkt jokie, jag menade ju självklart din vän och kära kollega pelle_jons! Älskar hans bild med pojkarna som skulle kika på cd skivor. Därför får han min röst.

Pelle_Jons!

Senast ändrad:
ok, håller med pelle_jons är helt klart värd en röst. han arbetar dag och natt med att göra skidsverige till en bättre plats för alla.

fluffsurfarn ser ut som pierre i ondskan, därför borde hans nomenering dras tillbaka.

Carled sa:
Riktiga män bryter inte ben i pisten, de bryter benen på väg ifrån krogen då de hittar på jävulskap...
Carled! My man!!! Så talar ett äkta brantåkarämne!!! Eftersom JCM har sprungit och gömt sig i Everglades djupa träsk (Göteborg? Bourg St Maurice? Igloo bar i Alagna?) tillfaller min röst just nu dig. Men kom ihåg unge man, jag har dig under skarp uppsikt. Ve dig om du likt Tisse blandar ut din White Russian med röd mjölk, varje brantåkare med stil och klass vet att pulvermjölk är det enda raka. Och ginåvodka, mixat 70/70 för den goda smakens skull. Keep up the bad work hombre!

Senast ändrad:
Glisseur! My old man!!!
Så talar ett levande bevis på att medeltiden fanns!!!
Eftersom Carled är rädd för flygande eldsprutande pudlar så vet jag inte varför han inte gör nånting som han borde göra blablalblblalbllalblalblalbllalbllblallblalblaba följer topic
blbalblablabla
jag röstar på Pessimisten och Allvetande HASSE ! <3

Carled sa:
Nej Henke, vi vill inte att folk bara droppar ur sig ett namn och gör detta till ännu en skitrolig tråd som urartar på grund av 14-åringar... Blir Freeride bättre av att vi får fram en exakt och korrekt lista över vilka som är bäst och mest? Svar kolon nej! Satsa istället på att få 2-3 meningar mer i varje inlägg så blir Freeride bättre, det kan jag lova...
Säg vilka ni tycker är bra och varför, resonera och argumentera (det kommer ni ändå behöva i gymnasiet så det är lika bra att börja öva nu...) så blir tråden fortsatt skitrolig!
De 2 inläggen ovanför mitt inlägg med min röst hade skrivigt ungerfär lika mycket som jag men du tar mig antagligen mig som exempel för att jag är i åldersgruppen 13-15 år.
Jag förstår dig helt eftersom alla här på freeride i den åldern är helt intellegensbefriade
och saknar förmåga att skriva vettiga inlägg! Det vet alla!

Vitryss? Vem tar du mig för?! Jag har smakat det en gång, och det var en gång för mycket! Man skall aldrig blanda sprit och mjölk, spriten blir ju rent förstörd!

En riktig friåkare dricker 4 olika (ibland samtidigt) drycker:
1. Öl, rent eller utblandat, välj själv.
2. Jäger.
3. Fernet.
4. freeride-klassikern ginåvodka blandat 70/70. Tips på recept är: häll 2 delar gin i munnen, svälj, häll två delar vodka i munnen, svälj, klappa/smek dig på magen så att de blandas till bra konsistens...

BTW, man fyller ju år imorgon så då blir det Jäger för hela slanten... Jag skall nog ta och tvinga folk att dricka Jäger... Jo, så får det bli!

skulle va nice om johan kunde dra ut denna dislussion på förstasidan i nån artickel med en riktig omröstning... typ Freerides mest aktiva medlem under 2006 eller nått sånt.. haha

hen-ke sa:
Carled sa:
De 2 inläggen ovanför mitt inlägg med min röst hade skrivigt ungerfär lika mycket som jag men du tar mig antagligen mig som exempel för att jag är i åldersgruppen 13-15 år.
Jag förstår dig helt eftersom alla här på freeride i den åldern är helt intellegensbefriade
och saknar förmåga att skriva vettiga inlägg! Det vet alla!
Du skall inte ta det som att jag klankar på dig, absolut inte! Det jag var ute efter är att folk inte bara skall skrika ut vad de tycker, utan ge förklaringar... Jag tyckte bara att ditt inlägg var väldigt fokuser på att få ett resultat, så att vi snabbt, snabbt, snabbt kan se vem som är bäst så att tråden kan dö...

OT är alltid kul sålänge det har nån form av innehåll som mer än 1 person kan ha kul åt, bara man kan hitta tillbaka till tråden så småningom.

Personligen så känner jag att alla som är över 40 och skriver i forumet är automatiskt med på listan. Det krävs cohones för att göra det med tanke på hur freeride ser ut nu.

Sen har vi ju alla "experter" som kan det mesta om det mesta, typ MnO och Nojlas.

Sen så har vi de riktigt inbitna åkarna som säsongar för att: ja-det-var-ung.-14-år-sedan-de-hade-ett-boende-i-Sverige-i-mer-än-3-månader-så-Alperna-är-deras-enda-fasta-plats-i-livet. De tar även ett par nya fetingar framför pensionssparande 11 ggr av 10. Hasse tror jag är ett ganska bra exempel på detta...;-)

De andra som förtjänar en plats på listan ligger någonstans mellan Hasse och MnO, och de flesta av dem har även yttrat sig i tråden... Ingen nämnd, ingen glömd!

haha ja andrew förtjänar faktiskt sin plats här också.. å jag undrar fortfarande varför inte thom8 å ojamäe är med på listan!.. jag går ut i protest snart asså..

Jävlar vilken tråd det blev, det trodde jag inte. Jag måste faktiskt erkänna att jag läst varenda svar och hoppas att vi snart kan utse en vinnare. Instämmer helt med det jeppenator sa ovan att johan kunde hjölpa oss att starta en röstnings funktion så att man verkligen kan se vem som är mästaren av freeride!!!

ja.. han lär läsa detta någon gång.. varför inte införa en "tradition" där man utser årets Freeride användare? så kan man få nå fint pris å äran för att ha nördat freeride mäst av alla hela året? haha så kan de ligga på förstasidan där röstningsfunktionen finns, nått i stil med: Vem tycker du borde utses till freerides bästa och aktivaste medlem 2006 eller nått.. de är en ide som tåls att utveckals

Tillbaka
Topp