Freeride till 13 åring.

peppo302

Medlem
Freeride till 13 åring.
Letar skidor till 13 årig kille, drygt 160 cm, 58 kg. Åker 2 v / år .
Åkte förra året på Salomon Rocker2 Jr. 160 cm. Dom skidorna får hans lika gamla men 10 cm kortare bror ta i år.
Rädd för att en kort herr seniorskida blir för tung och styv.
Input önskas.

Freeride till 13 åring.
Våran kille tog steget upp när han var 14 och åker på Völkl Bridge.
Jag såg en stor skillnad i hans åkning redan första dagen. Han åkte på Völkl Ledge innan, har testat Bridgen själv. Carvar förvånansvärt bra och är lekfulla.
Har ni möjlighet att testa några skidor innan så är det att föredra.
Lycka till

Freeride till 13 åring.
1. @Haellgren, när började du köra på "vuxenskidor"?

2. Nu kanske sånt är känsligt i tonåren, men är damskidor ett alternativ? De är ju ofta mjukare än motsvarande herr/unisex-lagg och finns i korta längder. Och nuförtiden är inte alla damskidor rosa och med blommor heller.. har för mig att herren jag taggade ovan kör eller har kört på TSTw (rätta mig om jag har fel) till exempel.

Senast ändrad:
Freeride till 13 åring.
Jag köpte mitt första par Vuxenskidor när jag var precis 13 år, dock är jag av större mått (175 lång, 50 kg). Detta var precis som Hedda säger ett par TSTw, damversionen av Tst. Tror inte det är några problem att köpa ett Pat vuxenskidor, men tänk på att hålla dig till lättåkta om du gör, annars blir det jobbigt och tråkigt att åka, motsatsen till vad det ska vara! Jag har nu bytt till Francis Bacon som "jibbskida" och kör Tst när det är Shitfuck

Senast ändrad:
Freeride till 13 åring.
Min bror, liten o klen 13åring, väger kanske 45 pannor, längden har inte slått till än, han körde på ett par Automic Access förra säsongen, lite trögt i början men sen gick de bra, funkade även o snurra med dem för han o så, längden var den kortaste 163 eller vad de e!

Tillbaka
Topp