Freeride video bug

• Trådstartare Trådstartare user62594
  • Start datum Start datum
U

user62594

Guest
Freeride video bug
Tjena, jag och min brorsa brukar va inne på freeride jämt, men när en av oss börjar kolla på en film så stängs hela nätverket ner för den andre. Dessutom så glider CPU-användningen upp till runt 50-70% när filmen buffrar..

Ganska så störande faktist, någon som har någon smart idé varför det blir så här? Eller är det någon som har samma problem?

Peace

Freeride video bug
Har ni dålig internet uppkoppling? Låg hastighet kanske? Har ni trådlöst så kan det vara ganska segt också. Tror inte det har nånting me freeride och göra iallafall.

Senast ändrad:
Freeride video bug
jag har liknande probelm hemma hos min pappa att jag kan inte koll på någon video på min data, men på hans kan jag kolla på alla typ

Freeride video bug
PontusOlsson sa:
Har ni dålig internet uppkoppling? Låg hastighet kanske? Har ni trådlöst så kan det vara ganska segt också. Tror inte det har nånting me freeride och göra iallafall.
100mbit tror jag

Freeride video bug
Låter som ett problem med routern, knappast freerides fel eftersom det isåfall bara skulle ladda segare. Attt CPU går upp så mycket kan bero på mycket, ladda ner nyaste uppdateringarna för webläsaren och byt till firefox eller google chrome om du använder internet explorer!

Freeride video bug
Att nätverket stängs ner ska inte ha något med att göra att du kollar in filmer på Freeride.

Hög CPU belastning beror på din dator. Spelar du upp filmer i HD-upplösning så är det ganska krävande för datorn, isåfall kan du testa och inte köra HD. Ett annat tips kan vara att kolla så att du har senaste versionen av Flash installerat. Hoppas det var till någon hjälp.

Freeride video bug
DBarkvik sa:
PontusOlsson sa:
100mbit tror jag
Haha okej, Men om ni har 100mbit så ska ni knappast ha problem att ladda två samtisigt. Då ska ni kunna ladda 10 samtisigt också utan att de går segt, haha.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp