Havreboll kanske har satt den utan att veta om det. Han sammanfattar ju allt som jag intresserar mig av med bara ett par meningar. Addera skidorter och lokalt klimat / snösituation så har ni en komplett bild av mitt skidintresse.havreboll sa:seriöst vem är intresserad av hårdheten på skidorna, hur man bäst klättrar upp för en alptopp eller vilken spade som är bäst föra tt gräva ut någon ur en laving. dom ändrar hårdheten för att få er att köpa nya skidor hela tiden. klättra upp till ett offpiståk är något som 95 % av alla på freeride inte gör så varför ta upp det? sist men inte minst spadar för att gräva i laviner, vafan ta vilken spade som helst, spelar det verkligen någon roll. är det konstigt att man frågar om vad som är hetast eller vad som gäller? jibbing är 50 % style 30 % attityd och 20 % åkning. ifall ni tycker att det är så dumt att fråga vad som är bästa sakerna för jibbing så kanske ni måste fråga er vad som är skillnaden på att fråga om den bästa hårdheten på skidorna.
en vis person sa till mig en gång, den som är bäst är inte den som kan hantera den vanliga utrustningen utan den som kan vara lika bra med vad som helst.
kontentan är att det inte ska spela någon roll ifall du sätter ett par tävlingsskidor under fötterna eller ett par mittmonterade twintip, är du bara bra nog så kan du åka lika bra med båda.
därför är allt prat om utrustning egentligen onödigt då du ska kunna åka lika bra med ett par hårda som mjuka skidor eller gräva lika bra med en röd eller grön spade.
"jibbing utrustning är både vilka googles eller vilken jacka man och vilka skidor,pjäxor osv."havreboll sa:kanske ska förklara mitt inlägg lite bättre.
jibbing utrustning är både vilka googles eller vilken jacka man och vilka skidor,pjäxor osv.
vid offpiståkning så spelar det ingen roll vilka byxor eller vilken hjälm man har, det enda som räknas är att man kan åka bra.
att då säga att det enda vettiga att disskutera är hårdheten på offpistskidor och att det är oviktigt att disskutera tex vilka hörlurar eller vilken jacka som är fetast ter sig då befängt.
båda är en del av utrustningen och att då gubbarna säger att bara längd, bredd på skidor, spadar och likande ska disskuteras visar bara på hur bakåtsträvande de är.
ORD!Huggybear sa:för i helvete, nu börjar jag bli trött på alla som gnäller om att "det var bättre förr". vad är ni egentligen, 75åriga gamla gubbar som är trötta på livet?
saker och ting förändras, that's life. acceptera det och gå vidare. inse att det inte kan var exakt som du vill, du är numera en minoritet på denna community. om denna sida inte passar dig så får du väll lämna den. sluta gnäll någon gång och bit ihop lite!
att snacket i forumet mer och mer handlar om saker utanför skidåkning beror antagligen på att ungdomar nu för tiden ser skidåkningen som en livsstil. de äter, sover, dricker, skiter och andas skidåkning. 24/7. till denna livsstil kan det ingå andra saker än det du vill höra om och därför tas detta upp i forumet. musik till exempel, det är i alla fall oerhört viktigt för mig, och om jag inte åkt skidor vet jag inte om det varit det eftersom jag antagligen inte fått upp ögonen för så pass mycket musik. därför kommer det upp en fråga om hörlurar, och om det inte passar dig så får du väll fan ta o skita i den tråden.
ingen bryr sig om du blir lite grinig för att ingen pratar om det du vill höra. du får väll slå en signal till din närmaste vän och fortsätta gnälla om att det var bättre förr.
så sluta gnäll så jävla mycket och acceptera att livet inte är rättvist.
EXAKT !!!ScratchPro sa:ORD!Huggybear sa:för i helvete, nu börjar jag bli trött på alla som gnäller om att "det var bättre förr". vad är ni egentligen, 75åriga gamla gubbar som är trötta på livet?
saker och ting förändras, that's life. acceptera det och gå vidare. inse att det inte kan var exakt som du vill, du är numera en minoritet på denna community. om denna sida inte passar dig så får du väll lämna den. sluta gnäll någon gång och bit ihop lite!
att snacket i forumet mer och mer handlar om saker utanför skidåkning beror antagligen på att ungdomar nu för tiden ser skidåkningen som en livsstil. de äter, sover, dricker, skiter och andas skidåkning. 24/7. till denna livsstil kan det ingå andra saker än det du vill höra om och därför tas detta upp i forumet. musik till exempel, det är i alla fall oerhört viktigt för mig, och om jag inte åkt skidor vet jag inte om det varit det eftersom jag antagligen inte fått upp ögonen för så pass mycket musik. därför kommer det upp en fråga om hörlurar, och om det inte passar dig så får du väll fan ta o skita i den tråden.
ingen bryr sig om du blir lite grinig för att ingen pratar om det du vill höra. du får väll slå en signal till din närmaste vän och fortsätta gnälla om att det var bättre förr.
så sluta gnäll så jävla mycket och acceptera att livet inte är rättvist.
Jo men då är det viktigt att man skriver en beskrivande rubrik, vilket många inte gör. Många som skriver Tex "Hjälp" eller "Whistler". Då kanske alla jibbare tror att det handlar om någon ny park och alla freeriderare tror att det handlar om en offpist-repa. Men i själva värket handlar det om nån 10 åring som inte kan stava till "Visst ler" och har hittat en rolig film på internet och menar "Visst ler man när man ser den här filmen" eller nått liknande..WilheIm sa:Newschool vs Oldschool kan man säga. Har inte läst allt men det känns som om vissa oldschools tycker att det är onödigt att vissa newschools satvar fel och gör onödiga trådar.
Medans vissa newschools blir sura på vissa oldschools som klagar på vissa newschools hela tiden. Om alla "gubbar" inte går in på ett forum där rubriken lyder: Vad gör jag för trick?, Ny cool studsmattefilm, Vilken färg på bandanan ska jag ha? så slipper ni klaga på felstavning mm. Och om alla "jibbers" inte går in på ett forum där rubriken lyder: Skägg är coolt, Ska jag andvända skinnjacka från 30-talet eller linda in mej i halmstrån från 1800-talet för att hålla värmen bäst i en iglo på nordpolen?. Och då behöver ingen newschool gå in där och säga: Fan vad onödigt, linda in dej i koskit ist hahaha!
Jag ska inte sitta här och säga vilka forum ni får och inte får gå in i men det underlättar ju om man går in i dom trådarna där man kan hjälpa till istället för att gå in i en tråd och skriva nått helt ovesentligt.
om inte jag har fel så får inte 10åringar vistas på freeride.se?Deespin sa:Jo men då är det viktigt att man skriver en beskrivande rubrik, vilket många inte gör. Många som skriver Tex "Hjälp" eller "Whistler". Då kanske alla jibbare tror att det handlar om någon ny park och alla freeriderare tror att det handlar om en offpist-repa. Men i själva värket handlar det om nån 10 åring som inte kan stava till "Visst ler" och har hittat en rolig film på internet och menar "Visst ler man när man ser den här filmen" eller nått liknande..WilheIm sa:Newschool vs Oldschool kan man säga. Har inte läst allt men det känns som om vissa oldschools tycker att det är onödigt att vissa newschools satvar fel och gör onödiga trådar.
Medans vissa newschools blir sura på vissa oldschools som klagar på vissa newschools hela tiden. Om alla "gubbar" inte går in på ett forum där rubriken lyder: Vad gör jag för trick?, Ny cool studsmattefilm, Vilken färg på bandanan ska jag ha? så slipper ni klaga på felstavning mm. Och om alla "jibbers" inte går in på ett forum där rubriken lyder: Skägg är coolt, Ska jag andvända skinnjacka från 30-talet eller linda in mej i halmstrån från 1800-talet för att hålla värmen bäst i en iglo på nordpolen?. Och då behöver ingen newschool gå in där och säga: Fan vad onödigt, linda in dej i koskit ist hahaha!
Jag ska inte sitta här och säga vilka forum ni får och inte får gå in i men det underlättar ju om man går in i dom trådarna där man kan hjälpa till istället för att gå in i en tråd och skriva nått helt ovesentligt.
nej datorn är då fan inte allt hör i världen och om man verkligen ORKAR klaga om något så sjukt onödigt som Forumets innehåll, borde man spendera mera tid i backen och mindre tid framför datornMarkusO sa:Men förihelvete tompan, salamander, busta och alla andra insnöade; Ni kan väl inte ens med minsta lilla nanometers allvar mena att ni tycker att forumet fungerar bra som det är nu?
Ni måste väl ändå hålla med om att det har raserat till nånting riktigt sopdåligt?
För det har det alltså, därom råder liksom ingen tvekan. Sen om man bryr sig eller ej, det är en annan femma. Men dåligt - det är det. Det spelar kanske ingen roll hur det var tidigare, det är historia, men ingen kan väl påstå att forumet är i nivå med andra liknande actionsportsidors, typ surfzone.se, happymtb, utsidan, osv. Över hälften av vad som skrivs här är riktig skit, rakt av.
Nej du har inte fel, det är 13 års åldersgräns. Dock är det ju väldigt få som följer den gränsen.WilheIm sa:om inte jag har fel så får inte 10åringar vistas på freeride.se?Deespin sa:Jo men då är det viktigt att man skriver en beskrivande rubrik, vilket många inte gör. Många som skriver Tex "Hjälp" eller "Whistler". Då kanske alla jibbare tror att det handlar om någon ny park och alla freeriderare tror att det handlar om en offpist-repa. Men i själva värket handlar det om nån 10 åring som inte kan stava till "Visst ler" och har hittat en rolig film på internet och menar "Visst ler man när man ser den här filmen" eller nått liknande..WilheIm sa:Newschool vs Oldschool kan man säga. Har inte läst allt men det känns som om vissa oldschools tycker att det är onödigt att vissa newschools satvar fel och gör onödiga trådar.
men du har rätt i det med att skriva tydliga rubriker
hahahahahahahahaha :DWilheIm sa:...Ska jag andvända skinnjacka från 30-talet eller linda in mej i halmstrån från 1800-talet för att hålla värmen bäst i en iglo på nordpolen?. .