Freeskiers Railsession i Kungsan är INSTÄLLT!

Carled

Aktiv medlem
Tyvärr måste vi meddela att railsessionen inte blir av under höstlovet. Anledningen till det är att de övriga sektioner/delar i Friluftsfrämjandet som vi hade haft eventet med har haft problem.

För oss var allt relativt på det klara och det berodde inte på att vi hade för lite av något, utan yttre omständigheter som vi tyvärr inte kunde påverka!

Dock hoppas vi på att vi kanske kan styra upp någonting lite längre fram under säsongen, kanske precis innan Stockholmsbackarna öppnar. Då är det kallt och kanske lite snö på marken så då kan man verkligen bygga med snön i.o.m att den ligger kvar. Men om det blir något nytt event så kommer ni få höra det!

Mvh Carl med Freeskiers

Senast ändrad:
Nu kan jag ju inte komma, Free radicals releaseparty är ju den 31/10..... Dumma

Jo det kan du visst, om du går på det i Stockholm istället... Tror det var den 7/11. Jag har ju redan paxat en snöspade och ett par arbetshandskar till dig?

hörru det låter toppen, har högre förväntningar på det här än make it happen!
Se till att lasta snö även under railet också. slipper man sönder kanterna slipa.

förstod inte riktigt det där med fotografer och filmare. Nog borde väl alla få syssla med det bara man håller sig på behörigt avstånd?

Givetvis får man fota och filma, men om man vill vara innanför avspärrningarna måste man ha presspass el. dyl. och vi kommer ha rel. få sådana... Filmar och fotar man utifrån får man ju inte lika bra bilder, plus att man riskerar att få folk i vägen... Jag skriver om i inlägget!

Senast ändrad:
fett väärt! kmr säkert bli megabra asså!

men måste de va hjälmtvång? de flesta blir fett opepp på att sredda med hjälm ... vet inte vrf men de bara är så ... iaf av dom som ja kär med o de e hör o häpna en del duktiga åkare ...

5

datumen suger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hjälmtvång är väldigt bra, du kan själv testa att t.ex. ramla baklänges ned från en stol i ett stengolv och berätta hur det känns. De är säkert jättebra, men utan hjälm kanske de inte är så jättebra sålänge till.

Runan, tack vi antecknar det. Berätta när du har railjam så kommer jag då...

Carled sa:
Hjälmtvång är väldigt bra, du kan själv testa att t.ex. ramla baklänges ned från en stol i ett stengolv och berätta hur det känns. De är säkert jättebra, men utan hjälm kanske de inte är så jättebra sålänge till.

Runan, tack vi antecknar det. Berätta när du har railjam så kommer jag då...
okej, det kanske inte var så schysst skrivet...
förlåt, men det var så typisk att de just blir den helgen när jag är bortrest och inte den när jag e hemma å gör ingenting... ajaj, hoppas ni fåre kul :)

Hehe, jag förstå. Om du är bortrest får du ju ha kul, tänk på alla som har en hel veckas ledigt men inte har råd eller kan åka bort. Hela deras höstlov blir ju så mycket bättre. Det blir vår present till alla som är hemma på lovet liksom...

förhoppningsvis blir det högre, längre, fler, större och bättre på alla sätt i år. kanske till och med ett mindre hopp om någon tycker det är roligt? eller vill ni bara raila?

om man vill vara med o ställa upp som volontär o bygga o så ... hur gör man då?

två grejjer ja tkr e oerhört viktigt. långt flat innan kicken upp till railet/boxen. så att de inte kmr alltför tidigt. då hinner man inte få den där sköna känslan i tricket utan allt blir bara hastigt o fult!

de andra en att rail bör ha sidekick. gärna både vänster och höger sådan.

5

I inlägget står det att man skall maila mig, testa det och se om det funkar...

nää Carl nu får du vara lite snäll.....

Dra ett mail till Carled så kan han nog hitta på något kul.

En klass, tävlingsupplägget är än sålänge oklart, men det kommer inte bli någon JOSS-stil på det med bara tokduktiga sponsoråkare, snarare tvärtom. Fokus på att alla ska få vara med, no mather what! Ev. kanske vi går ifrån "bästa åkare" konceptet helt och kör ett annat kriterium för att vinna, kanske bästa trick, största utveckling, mest vågade... Ni förstår nog.

Om ni vill hjälpa till med byggande och shapande söker vi alltid hjälpsamma personer, bara att droppa ett mail!

man kan ju ha flera olika priser men huvudpriset är till den som är bäst.
det finns ju väldigt många duktiga åkare som ska dit så det kommer bli sjukt stor konkurens.

... och det är lite därför vi vill ha fina priser till de som inte är sponsrade och får helt ny utrustning några gånger om året. De får allting redan, varför skall vi ge dem någonting som de ändå bara säljer iväg då de inte kan använda föremålet då de är sponsrade av annat företag? Klart att bäste åkare skall få något, men jag tycker det är minst lika viktigt att pusha de som är morgondagens åkare...

Carled sa:
... och det är lite därför vi vill ha fina priser till de som inte är sponsrade och får helt ny utrustning några gånger om året. De får allting redan, varför skall vi ge dem någonting som de ändå bara säljer iväg då de inte kan använda föremålet då de är sponsrade av annat företag? Klart att bäste åkare skall få något, men jag tycker det är minst lika viktigt att pusha de som är morgondagens åkare...
sjukt rätt..

Shysst initiativ Calle, blir säkert minst lika bra som förra året även fast jag inte var med!

Neeeej fan vad synd att ni ställer in, tyckte detta event verkade helgrymt!

fasen trist att de blir inställt!!

men alla som är sugna på att köra.. håll utkik!
blir kanske ett railjam i sthlm den 1 november! mer info inom kort!

Tillbaka
Topp