Fritidsaktiviteter i Oslo?

ekdahl

Ny medlem
Som tråden heter, vad finns det att göra i oslo på sommarn/hösten

så mata in massa bra tidsfördrift, gärna så billigt som möjligt då vi är där för att att tjäna cash och inte spendera så mycket.

men alla tips är välkommna.
peace

Edit: barn som inte har varit/bott där eller vet något gör er inte besväret att svara.

Senast ändrad:
Ingeting roligt finns där, men norskor är ett bra sätt att spendera sin tid på i norge att hooka upp med. Sen är det ganska billigt också!

Soederpundare sa:
Ingeting roligt finns där, men norskor är ett bra sätt att spendera sin tid på i norge att hooka upp med. Sen är det ganska billigt också!
hehe tycker endå att det borde finnas en skatepark eller något annat fint.

Å juste en sak till, ingeting som man kan köpa i norge är till bra pris allting är svindyrt... Men dem är väl inte helt efter heller så någon skatepark som du sökte efter borde ju finnas någonstans!

Soederpundare sa:
Å juste en sak till, ingeting som man kan köpa i norge är till bra pris allting är svindyrt... Men dem är väl inte helt efter heller så någon skatepark som du sökte efter borde ju finnas någonstans!
hehe jo jag känner till den norska valutan och dom höga priserna. har hängt i norge rätt mycket då stora delar av min släkt bor där, fast då snackar vi harstad som ligger typ 170 mil norr om oslo.

ekdahl sa:
CrashX sa:
jo det är en rätt självklar sak, men gärna något fysiskt så man inte går ner sig totalt
Du har väl en skateboard om du åker bräda?
Va mer behöver du än Oslo och en bräda?

Googla lite på typ "olso + skate" så kommer du säkert hitta en del om vart dom har någon skatepark osv.

Annars, kan du alltid gymma eller springa.

jo men annat, gärna olika saker. dom SOM BOTT DÄR ELLER VARIT DÄR EN TID kan väl ge några tips. så ni kids som inte vet, skit bara i att skriva. det kan ni göra i ot.

Inte gratis men sjukt kul och lätt att göra i Oslo är att cykla DH.

//H

Ja jag tror att man kan göra det i Oslo. Stod om DH i Oslo i senaste numret av EDGE.

//H

Det bör gå, iaf så är det alltid någon med en dirtcykel på tunnelbanan till jobbet. Just nyss så satt det ett gäng överutrustade cyklister utanför stortinget. Skatespots kryllar det förövrigt av, bara att ge sig ut på upptäcksfärd. En annan bra sysslar är ju att besöka alla trevliga affärer här; whitewater, bikes and boards, snow skate surf, swag etc.
Om du har åldern inne så är Seidel och Borg väldigt bra sysselfixare.

Skatehall med ølførsæljning finns hær tillochmed!

Har nyligen fått berættat før mig av en kompis att om man tar T-banan till sista stationen på Linje 1 så har man møjligthet att låna både metspø och færdigplockad mask vid någon slags anlæggning jæmte en (sækerligen urfiskad) sjø dær -och detta gratis. Inte provat detta sjælv ænnu, men planerats inom snar framtid!

nille: Det heter surfsnosk8.

skata! se dej omkring - sjukt mkt spots. sen finns ju hausmania ibland om det regnar... men det kostar pengar 20 lr 30 kr. men kommer du dit på torsdagskvällar blir du utkörd av oss - då er det jente skate.

har uppdaget att det er litt vansklig til og spare penger her i byn... har brukt sinnesykt mye penger på delideluca när jag skatat runt på fridagar og kvällar sen jag kom hit.

sen så husk att bruke fantasin din...

Senast ändrad:
bumman sa:
Skatehall med ølførsæljning finns hær tillochmed!
ehh.. om du syftar på hausmania får du oftast köpa ölen själv på kiwi rett over gaten... om det inte är fest förstås.

sen ekdahl ... förresten kom på ett nytt tidsfördriv för några dar sen... ta trikken genom byn stå upp i mittgången utan att hålla i dej... rätt skoj om när den börjar axa och man dessutom er litt fyllesyk...

Senast ändrad:
På söndagar så är oslo jävlgit tråkigt kan du ställa in dej på... ALLT är fan stängt!

Var där i 3 månader och det roligate jag gjorde var att festa litegrann å glida på stan typ...

Nosskire sa:
På söndagar så är oslo jävlgit tråkigt kan du ställa in dej på... ALLT är fan stängt!

Var där i 3 månader och det roligate jag gjorde var att festa litegrann å glida på stan typ...
men vad gör man egentligen på söndragar förutom att jobba - OB - eller vare fyllesyk?

Är det inte surfsk8snow?

Man kan hänga på bunnpris. Det brukar jag göra. Ganska trångt iofs men ändå, utbudet är ju nästan detsamma som en vanlig fullstor affär (tänk höga hyllor). Här i norge får butiker större än 100m2 (?) inte hålla öppet på söndagar, jävligt bra faktiskt, tänk om man skulle få handla i en normalstoraffär på en söndag. Katastrof!

nille sa:
Är det inte surfsk8snow?

Man kan hänga på bunnpris. Det brukar jag göra. Ganska trångt iofs men ändå, utbudet är ju nästan detsamma som en vanlig fullstor affär (tänk höga hyllor). Här i norge får butiker större än 100m2 (?) inte hålla öppet på söndagar, jävligt bra faktiskt, tänk om man skulle få handla i en normalstoraffär på en söndag. Katastrof!
så du hänger inte med alla lågprisprylar på -nille ? ;)

vad kostar en kartong med nudlar i norge?

har hört talas om vattenhopp i olso, någon som kan bekräfta?

Ja det finns vattenhopp, vet inte vart dock.
Och ja, nille is the place to be. :)

Alltså... mat på tex ica är inte så fruktansvärt dyrt... det som kan vara dyrt är køtt.
Det går att leva billigt om man vill.

Något som verkligen är dyrt i norge är att äta ute på restaurang.

ok fan då kanske man ska slänga med skidorna? är det stor efterfrågan på snus och cigg, isf kan man ta med lite extra och sälja?

hehe altså var det därför en norsk familj i funäsdalen köpte en matvagn med bacon..

railsession ihelgen!!

ta t-bana linje 5 mot vestli
hoppa av vid økern ta vænstra utgången och gå øver motorvægen sen fortsætter du bara upp før en lååång backa med lastbilar på høger och vænster sida, så ligger ishallen nedanfør en konstgræsplan som du inte kan missa! och bakom ishallen finns några rails

Senast ändrad:
haha, ekdal e du i oslo? fatta inte fören ja läst igenom hela skiten att de va du.. försöker ta reda på vart vattenhoppet ligger.. ska ligga uppe vid holmenkollen nån stans, har du en aning? annars finns de ju många bra longboard ställen om du har en!

Nath sa:
haha, ekdal e du i oslo? fatta inte fören ja läst igenom hela skiten att de va du.. försöker ta reda på vart vattenhoppet ligger.. ska ligga uppe vid holmenkollen nån stans, har du en aning? annars finns de ju många bra longboard ställen om du har en!
Ett tips är ju att kolla vid ån nedanför hoppbacken.. lär ju vara i närheten. Ring någon skidklubb i närheten, de har säkert koll =)

Såg ett vattenhopp uppe på holmenkollen... de har fyllt backhoppningslandningen med vatten. Finns även några studdsmattor där uppe! Sen såg jag några longboardsåkare som kom nedsusande i homenkollenbacken så det kan ju vara nått, med risk för att slå ihjäl sig... gick ruskigt fort!

Holmenkollen är underbart bra att köra DH på också.
Man tar tåget upp och de finns en drös bra stigar ner!
Tågkortet kostar 30nok.. billigt

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp