front flip

• Trådstartare Trådstartare lappfan
  • Start datum Start datum
L

lappfan

Guest
front flip
tjena grabbar har problem med front flip dem blir låga o jag landar på ryggen och röven ibland klarar den aldrig tips ?
hej

front flip
mitt på brukar jag göra studsa så högt du kan, och ja gruppera= ta tag i knäna och försöka göra sej så liten som möjligt

front flip
för att motverka låghet: luta dig inte framåt då du lämnar mattan. ha händerna ovanför huvudet och dra i gång rotationen ca 0,3 mm ovanför mattan

front flip
du kan ju tänka på att skjuta ifrån sista upphoppet när du ska göra volten och inte dämpa och så sätta igång rotationen med att ha armarna över huvudet och sen svinga dom neråt mot benen ..

front flip
Ta händerna över huvudet sedan när du jar lämnat mattan med en hyfsad studs ska du dra ner händerna + överkroppen och tar tag i tårna så att du liknar en boll sedan håller den posen tills du kommit 2/3 på väg runt då ska du sträcka ut benen.

Senast ändrad:
front flip
försök att hoppa rakt upp och senda grupera och försök suga av dig själv.. då dyker man liom in under sig själv och får bra rotation och hoppar inte så mkt framåt utan landar på samma ställe som man hoppade ifrån..

front flip
jag tycker frontflip är lite äckligt. Misty har jag kunnat men inte fronflip.

edit: Nu har jag klarat f-flip :)

Senast ändrad:
front flip
ta mycket studs, om du är säker så du inte flyger mycket framåt, försök håll i benen i början av flipen sen söker du landningen mellan benen fort. tYP eller nått HEHE

front flip
jaaa.. som fan. Hoppa så högt du kan och dra på med armarna så ska du se att det går.. Det är bara ut o nöta.

front flip
1. Jag brukar hoppa riktigt högt
2. dra fram händerna
3. gruppera
4. sen när du känner att du e runt så bara du sträcker ut benen
5 landa ;D

front flip
Nej du har nog fått de flesta.
LÄgg upp en film eller något så vi ser vad du gör för fel för fler tips går nog inte få:P

Edit: Har inte med ämnet att göra men är det någon mer än jag som brukar slå i backen när ni hoppar

Senast ändrad:
front flip
Nu kan du inte får mer tips,något är det du gör fel.
LÄgg upp en video eller nåt så man ser för något lustigt gör du.

Senast ändrad:
front flip
Men du kan fan inte få mer tips nu! alla jävla tips som finns i hela världen finns i den här tråden nu, så läs skiten o gå ut o träna istället!

front flip
köttskalle ut och kötta på mattan ! träna in det !

ta i mycket med armarna !

tryck ifrån som fan med benen !

ta mycket studs också !

och sen grupperar du och du kommer unt hur lätt som helst .

finns inga fler tips nu !

front flip
Hermiknator sa:
Nej du har nog fått de flesta.
LÄgg upp en film eller något så vi ser vad du gör för fel för fler tips går nog inte få:P

Edit: Har inte med ämnet att göra men är det någon mer än jag som brukar slå i backen när ni hoppar
hahaha antingen så är du för fetxD, eller så har du haft studsmattan så länga att fjädrarna har slitits ut så mkt så du tar i marken xDXP

Tillbaka
Topp