frontflip på studsmatta

MedlemJapaner

Aktiv medlem
frontflip på studsmatta
ja kan inte göra frontflip!!!
ja kan göra backflip, d-spin, cork, bio, sideflip, o misty, men framåtvolten funkar inte!!

vad gör jag ör fel??
ja hoppar upp o tar rotationen rakt framåt utan spins lr nånting tar händerna runtknäna o kollar inåt, sen när ja e upponer, då vrider jag mej 180 grader o sen landar ja på föttarna. de blir alltså typ som en misty lr skodeo lr va de heter.
vet inte va ja ska göra ja kunde de när ja va liten, de blir som en reflex att jag vrider mej.

vill ni ge mej ett tips???

peace

frontflip på studsmatta
TÄNK DEJ ATT DU SKA SLÄNGA HUVUDET MELLAN BENEN å sen är det bara att stå den!

börja med att träna på att landa på ryggen.. sen överroterar du det.. å sen provar du å stå.. borde funka..

frontflip på studsmatta
lee: ja tror inte riktigt du fattar va en framåtvolt e...

men om man slänger huvet mellan benen känns de som de kommer bli ännu svårare, då blir ju inte bara landningen blind utan man ser ju ingenting under hela volten, ja tror ja vänder mej för att ja vill se mattan hela tidn, men ja vet inte

peace

frontflip på studsmatta
Cr0y_HimselF: Tror knappast att Lee var seriös där :P

Vet faktiskt inte själv va det kan va för fel du gör :P Kan bara säga gå ut och träna :D

frontflip på studsmatta
Jag var "jätteseriös" och de är bara att slänga sej framåt när man har höjd och man ser inget nej men va spelar de för roll, bara att testa att kasta sej framåt och se hur man landar :D läätt! xD
De där vart ju också en seriös förklaring..

frontflip på studsmatta
om du har nåt träd framför dig, eller en linje på mattan, försök då att hoppa precis längs linjen

frontflip på studsmatta
okej, kan försöka me dendär"linjen".

lee: tror du inte ja har provat de, de ju de ja säger att ja slänger mej framåt, sen blir de en reflex att ja vrider mej, o de att man inte ser landningen: de la ganska självklart att man vill veta var man landar så man vet när o hur man ska sträckaut sej!

peace

frontflip på studsmatta
frontflip e fan tufft, synd att jag inte sätter det, gillar ej landningen blind,

frontflip på studsmatta
låter jävla konstigt, vet inte va de kan va för fel:/ men skit i reflexen tänk bara på att du ska göra frontflip och inte snurra försök å håll dej rak bara. funkade för mej me backflip:/

frontflip på studsmatta
Gör som nån tönt på freeride skrev i någon liknande tråd:
Böj dig frammåt och lek att du suger din egen kuk.

frontflip på studsmatta
NOOOOOOBBBBB. Kan icke göre fronteflip!! HAHAHAHA

Du vare sickeligt grym annars då!

frontflip på studsmatta
släng aldrig huvet, nånstans.. rotationen tar man i fötterna.. ( jah gör inte heller helt rätt varje gång ) men om man ska lära sig ett trick så kan man juh alltid börja med att göra rätt.. ratationen får du när du drar in fötterna, på alla volter.. ¨

att du sedan roterar i sid led är nog för att du är van att göra det på mistyfilps.. nöta tricket tills det sitter, det är det ända som funkar för mig..

lycka till

frontflip på studsmatta
jag gjorde likadant när jag skulle lära mig frontflip.. det blev automatisk att ja vred mig och landade 90 grader åt höger.. men repetera tills du känner att du vågar slänga huvudet framåt sen ta mer höjd bara .. det funkar tro mig.

börja annars me knä-frontflip .. då landar du troligtvis på ryggen/arslet dom första gångerna men du får iaf in rotationen..

keep on jumping

Senast ändrad:
frontflip på studsmatta
tackar för alla tips:D

ska ut o testa när de blir bättre väder för nu e de regningt som fan o blött så man typ halkar sönder

peace

frontflip på studsmatta
Vet ej jag kan det kliiint :D Det e väll bara tänka att du gör en kullebytta Och Lite Höjd :P

frontflip på studsmatta
Nåt jag skulle vilja göra är ju sw frontflip(i backen alltså), det skulle ju vara ganska coolt =)

Lite läskigt dock..

frontflip på studsmatta
Kasta båda armarna framåt på var sida om dej och försök sug av dej själv tills du har kommit runt helt.

frontflip på studsmatta
jag vet exakt vad problemet är...tror jag
Du börjar rotationen för tidigt, vilket gör att det blir mera som en kullerbytta. Vänta tills du har kommit upp en bit och då när du är högt så gör du den bara

frontflip på studsmatta
Gör som ett inkast fast lite neråt så kommer du göra en framåtvolt...funkar för mig iaf. Om du vill vänja dig av med rotationen så gör en knä-frontflip som någon sa innan

frontflip på studsmatta
MedlemJapaner sa:
ja kan inte göra frontflip!!!
ja kan göra backflip, d-spin, cork, bio, sideflip, o misty, men framåtvolten funkar inte!!

vad gör jag ör fel??
ja hoppar upp o tar rotationen rakt framåt utan spins lr nånting tar händerna runtknäna o kollar inåt, sen när ja e upponer, då vrider jag mej 180 grader o sen landar ja på föttarna. de blir alltså typ som en misty lr skodeo lr va de heter.
vet inte va ja ska göra ja kunde de när ja va liten, de blir som en reflex att jag vrider mej.

vill ni ge mej ett tips???

peace
testa att hoppa på knä innan du gör volten, väldigt enkelt

frontflip på studsmatta
öva på att stå på händer.
helt rakt.
ställ dig på händer och titta ner på händerna.
öva tills du kan stå 5 sek.
pröva flippen.

frontflip på studsmatta
så som jag har fått lära mig frontflip (gymnastik style) ska du först hoppa som vanligt och sen dra upp armarna vid upphoppet och när du börjar få lite höjd ska du snabbt gå in i en gruppering och hålla den tills du känner att det e dags å landa xD hoppas det hjälpte:)

frontflip på studsmatta
gymnastikboy sa:
så som jag har fått lära mig frontflip (gymnastik style) ska du först hoppa som vanligt och sen dra upp armarna vid upphoppet och när du börjar få lite höjd ska du snabbt gå in i en gruppering och hålla den tills du känner att det e dags å landa xD hoppas det hjälpte:)
Inte helt riktigt.

Du hoppar uppåt, men drar dina hälar bakåt, när du är som högst grupperar du och sedan sträcker man som du säger ut när man känner för det.

Om man vill dra helsträkt framåtvolt så måste man dra på som fan med hälarna.

Kör man bakåtvolt så är det precis samma sak fast med tårna och man ska alltid sikta rakt upp med armar/axlar tills man är högst upp :)

znitch sa:
ganska fin bump ändå
Bara 1 månad, inte så farligt

frontflip på studsmatta
linder sa:
gymnastikboy sa:
Inte helt riktigt.

Du hoppar uppåt, men drar dina hälar bakåt, när du är som högst grupperar du och sedan sträcker man som du säger ut när man känner för det.

Om man vill dra helsträkt framåtvolt så måste man dra på som fan med hälarna.

Kör man bakåtvolt så är det precis samma sak fast med tårna och man ska alltid sikta rakt upp med armar/axlar tills man är högst upp :)

znitch sa:
ganska fin bump ändå
Bara 1 månad, inte så farligt
jag menade typ så som du sa linder men e inte så bra på att förklara xD

frontflip på studsmatta
lossas att du har 1 hinder på varje sida av dig så tänk dig, om du hoppar snett kommer du rakt på hidret!:lol::lol:
Men om det inte går får du komma på något annat men lycka till!

frontflip på studsmatta
våga bara snurra framåt
hoppa inte framåt
hoppa rakt upppppp istället
det är det enda tips jag kan ge dej
Lycka till!

frontflip på studsmatta
Har hört att i något läger i Mexico så har dom kommit fram till att man ska hoppa liiite åt sidan, och sen slänga sig allt man kan bakåt.

Lycka till!

Snödjup

Tillbaka
Topp