frontflip vs backflip

• Trådstartare Trådstartare jibb-j
  • Start datum Start datum
J

jibb-j

Guest
frontflip vs backflip
hejsan svejjsan!
ja undrar om backflip e lättare än frontflip
för alla säger att backflip e som att göra en lätt 3 men frontflip sätter man ju hur lättsom helst på studsmattan
och nu till sista frågan:P va tycker ni e sntyggast av dom?!

frontflip vs backflip
Backflip är garanterat lättare att utföra. Därimot kan nog en frontflip kännas lättare i sinnet, än backflip.

frontflip vs backflip
ja tycker backflip är mkt lättare än frontflip.. på en bckflip ser du vart du ska landa mkt tidigare än på en front..

frontflip vs backflip
men ja vet ju att det blir svårare ute i backen att göra en front lip lika så backflip men blire mkt svårare eller e det barra att våga det igentligen handlar om?!

frontflip vs backflip
studsmatta och i backen är två helt olika saker.. den första man oftast lär sig (studsmatta) är frontflip för det känns bättre att slänga sig framot.. men efter att ja lärt sig backflip är mkt svåratre att misslyckas på än när man har lärt sig frontflip eftersom man ser landningen efter halva varvet och kan anpassa rotationen..

jah tycker att backflip är både snygare och skönare speciellt late..^^

frontflip vs backflip
Backflip är mkt lättare. Fast när man inte kan det så kan det verka läskigt.
Det som är med frontflip är ju att man ser lndningen i början av volten. Och i Backflip så ser man den i slutet av volten, så det blir som en blind volt i början, och vice versa.
Och Backflip är nog snyggare, om man gör en riktigt utsträckt.

frontflip vs backflip
back e lättare & snyggare..
känns dock jävligt fel att slänga sig bakåt me tanke på nacken men har du en gång gjort den så lovar ja att den både e skönare och lättare än front.. dessutom får man atomatiskt mkt mer air så man kan hänga ut den som fan!

frontflip vs backflip
jibb-j sa:
hejsan svejjsan!
ja undrar om backflip e lättare än frontflip
för alla säger att backflip e som att göra en lätt 3 men frontflip sätter man ju hur lättsom helst på studsmattan
och nu till sista frågan:P va tycker ni e sntyggast av dom?!
back e lättar o snygare
det ska helst va S L O W back

frontflip vs backflip
backflip är lättare och snyggare lär dig de på mattan så har du möjlighet att lära dig mycket mer tricks

frontflip vs backflip
Frontflip är coolast! Men backflipen är mycket lättare när man kan. Men den är inte rolig att lära sig det känns liksom lit eolustigt att kasta sig backåt.

frontflip vs backflip
Frontflip är mycket snyggare än backflip.
Backflipen är mycket lättare att utföras än frontflip eftersom man åker i samma riktning som kicken liksom.. Backflip drar man ju i små sidohopp!

frontflip vs backflip
BigAir sa:
Backflip är garanterat lättare att utföra. Därimot kan nog en frontflip kännas lättare i sinnet, än backflip.
Man klarar backflip nästan direkt men frontflip tar ett tag att få in landningen.
Till backflip behövs mod möjligt vis en kompis

frontflip vs backflip
Jag tycker att frontflip är ganska svårt, men inte lika läskigt att utföra..
Backflip är lätt fast det e ganska läskigt i början..
Men i backen tycker jag att backflip är mycket lättare än frontflip för det känns som om på frontflip så får man inte lika mycket höjd som på backflip! : P

frontflip vs backflip
är nog lättare att testa front första gången än back ..vissa tycker de är läskigt att slänga sig bakåt..frontflip är cleanare!:)

frontflip vs backflip
första gången jag testade en b flip var i ett egetmeckat hopp och det var för litet så skid spetsarna tog i,
när jag skulle testa det i ett färdigt hopp så testhoppade jag det inte ens innan utan den satt endå fast luvan på jackan åkte upp för ögonen,
5e gången jag testade den var övern en 9metersplatå o väsjöbacken och den sett då med hur lätt som helst, men kan anpassa farten på ett lätt sätt eftersom att landningen är synlig 50% av volten =) så det är bara ett våga, försöker man i ett stort hopp så behöver man inte ens dra ihop sig något speciellt =)

Stort vågat stort vunnet :D

frontflip vs backflip
JAg började med frontflip i ett ca 5-7metersplatå-hopp. (gb) de va ganska nice, vurpa första , men körde på någon gång till... klarade de andra-tredje försöket..

skönt men läskigt trick blir som svårt eftersom man inte ser landningen.. + att jag dämpar ganska mycket när jag gör de så måste ha ganska mcyket fart...

backflip satte jag också nyligen (i gb igen) var riktigt läskigt dom gånger jag pröva men ett riktigt skönt trick...

skulle vilja sammanfatta båda tricken som:
FRontflip: grymt skönt , men läskigt i landningen.
Backflip: grymt skönt de med, men läskigare i upphoppet..

vet inte vilket som är snyggast men jag tycker nog att dom har sin egen sköna stil!

(vet inte om jag länkade rätt nu men här är iallfall jag å mina första backflipförsök i slutet av filmen, för dom som är intresserade alltså, haha)

lycka till med flipandet!

Snödjup

Tillbaka
Topp