frontflip

frebaman

Ny medlem
frontflip
tips på hur ska jag göra frontflip på det bästa sättet så att jag slipper runt och landar det och så det ser snyggast ut? har tänkt försöka lära mej det i år. (skriv seriösa svar tack=)) //PEACE// =)

frontflip
Jag tycker det är väldigt mycket lättare utför "nollen" liknande! Tittar på en punkt lite innan "toppen" på nollen. Kan köra två stilar. Antingen ena skidan lite framför den andra eller köra det lite mer knepigare, jämfota. Du måste ta i mer för att komma runt jämfört med i badhuset och liknande. Bara och testa, landa på ryggen första gången. Upp och köra igen. Skydd är ett tips.

https://www.facebook.com/video/video.php?v=10150168944436312

Senast ändrad:
frontflip
KIKOvonJibber sa:
tänkte på han på JOI också... :)
19_JOI1.png

frontflip
tjena! tänkte att istället för att göra en ny tråd om frontflip, så skriver jag en fråga i denna tråden istället så får jag se om jag får svar :)

jo, jag testade frontflip igår för första gången, tog i så mycket jag kunde, men landade på ryggen första gången, sen så gick jag upp igen och skulle testa, men det blev samma sak... snurren tar lixom slut där, vad gör jag för fel?

frontflip
Många gör misstaget att tänka man ska ta sig framåt än att sattas på det tekniska dvs steg ett, upp i höjd och på höjdens topp dra ihop kroppen för maximal rotation. även då ser du bättre i förväg hur landningen kommet bli.
Kanske du släpper ut kroppen för tidigt? Testat hålla kvar rotationen?
I övrigt lycka till!

frontflip
Maske sa:
Många gör misstaget att tänka man ska ta sig framåt än att sattas på det tekniska dvs steg ett, upp i höjd och på höjdens topp dra ihop kroppen för maximal rotation. även då ser du bättre i förväg hur landningen kommet bli.
I övrigt lycka till!
Fast man måste ha med sig ett voltdrag för att kunna få någon voltrotation överhuvutaget. Så att enbart poppa och sen gruppera kommer inte göra att det blir någon frontflip :D

frontflip
linder sa:
Maske sa:
I övrigt lycka till!
Fast man måste ha med sig ett voltdrag för att kunna få någon voltrotation överhuvutaget. Så att enbart poppa och sen gruppera kommer inte göra att det blir någon frontflip :D
Absolut inte, dåligt formulerat. My bad. ^^
Det jag menade var kör man bara fart och glömmer höjd är det som planerat att misslyckas.
Samma sak på mark om man gör volter, springer man och försöker utnyttja bara farten kommer det bli en låg, lång volt som är svårare att ha kontroll över eller inte hinner rotera och landar för tidigt. Förstår du mig rätt nu Linder ? :D

frontflip
Haha jo jag förstår dig eftersom jag kan göra volter både på mark och skidor/bräda ;D

Det jag tänker på när jag kör frontflips på skidor är , poppa med vänstern och dra volten med högern och häng gärna ut dom lite så det är lättare att spotta landningen. (jag snurrar åt vänster så det känns naturligt för mig att poppa med vänstern och dra rotation med höger, snurrar ni åt höger så är det logiskt och förmodligen så att ni föredrar att poppa med högern istället)

När jag kör frontflips på bräda så tänker jag svag tailpress i början av kicken (alltså vikten på bakfoten gör ingen tailpress) sen precis när man ska lämna kicken så slänger jag kroppen frammåt (alltså i åkriktningen) för att ta en nosegrab (behöver inte ta graben men då får man draget åt rätt håll) och hoppar samtidigt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp