Fs eller Bs 360 brädpojkar?

• Trådstartare Trådstartare Knolpak
  • Start datum Start datum
K

Knolpak

Guest
Tja!

Har precis lyckats få in tekniken på bigjumpet i hemmabacken. Nu sitter det fint och utan rädsla. Som gjort för att börja snurra...

Så... Vad är enklast? Frontside eller backside? Och hur ska man göra? Har sett att dom flesta som sätter fina 360:s 540:s osv åker snett mot hoppet för att få till en snabb spinn. Är det rätt? Hur lärde du dig?

/Adde

det är lite som man känner själv, körde jävligt mycket bs förra året men nu känns fs bättre...det viktiga är du ligger på ett bra skär och inte sladdar runt snurren! dels för att snurren inte blir lika snygg och för risken för hugg är stor. Åk och jibba runt lite treor åt olika håll och känn dig fram åt vilket håll som känns bäst...

A och O när man ska hoppa är POSITIONEN FÖRE HOPPET.
Står du taskigt så hoppar du taskigt, är du stel innan så är du stel i luften, har du baktvikt i inrunnet så får du bakåtvikt i hoppet, titta på horisonten när du hoppar och sök efter landningen med blicken. Tänk på att du måste skjuta ifrån ordentligt även när du ska snurra..

Jag föredrar frontside, men det kommer nog ändras under sässongen.

Ok. Jag tror bs borde funka bäst... Är det som jag tror att det i princip är att ha fart, trycka ifrån med ett rätt så kraftigt skär och göra som "vanligt" luften. I teorin borde man väl inte behöva tänka på snurren i hoppet? Utan bara leta landningen. Om snurren är bra dvs...

Upp i luften bara! Fast högt, sen gör du två switchar efter varandra och efter 20 hopp har du fått in stilen! Tricket är att desto längre du är i luften, desto mer hinns. Lycka till och hoppas du inte skadar dig!

just det ja fs eller bs spelar mindre roll jag tror jag började med fs en gång i tiden. Men gör du 360 på marken eller mindre hopp, som du borde börja med innan bigjumpet gör du åt det håll som du gör dem!

Ok. Låter som det är 5% teori och 95%praktik... Får ut och testa helt enkelt :-P

Tillbaka
Topp