Fula Skidor-Tråden

Heddious

Aktiv medlem
Fula Skidor-Tråden
Alla skidor är, tyvärr, inte snygga. Så, låt tjafsandet börja.

Till exempel: Vad hände med Dynastar Legendskidorna? 07/08-grafiken var riktigt snygg, men förra årets/årets gav mig skrämselhicka.

Fula Skidor-Tråden
Finns ju så mycket att välja på....

09/10 Armada ARG är nått av det hemskaste jag sett.

08/09 Bluehouse District ful som få..

Fula Skidor-Tråden
Nej, jag håller inte med. Inte helt och hållet.
Visst, det är lite otäckt med ett skelögt fejs tvärs över två skidor, men jag älskar hur den är målad, konstnärens stil.
Dock var förra årets ARG, den med nån weirdo insekt (?) snyggare.

Dessa då? http://lineskis.com/skis/anthem
Lite småkul, sådär. Men snygga? NEJ.

Senast ändrad:
Fula Skidor-Tråden
Dom va ju riktigt vassa ju...

Annars finns ju alltid Rossi Steeze, ser ut som en clown spytt på dem. fast gillar dem ändå av nån anledning...

Fula Skidor-Tråden

@heddious: ja, de är faktiskt skitfåniga. väldigt amatörmässiga.
bland årets skidor håller jag även cr johnsons pro model, CRJ, som en värdig kandidat. nu måste jag gnugga geniknölarna och tänka ut några riktigt fula gamla...

@saerken: oj, där håller jag inte helt med. jag gillar träfinish, även om det finns bättre exempel. de var mediokra... :)

Senast ändrad:
Fula Skidor-Tråden
Va aktiv jag blev helt plötsligt då...

Icelantics alla modeller kan ligga på denna listan fy fan va dom ser ut... speciellt Shamanen...

Fula Skidor-Tråden
håller med Lee-nus om att k2 också är sjukt fula överlag med sina dödskalle-imiterade lagg, typ 2008 års Seth, Fujative, Hellbent m.fl.

Fula Skidor-Tråden
Arg är fan i mig icke ful, riktigt clean design och lär kännas lite små scary när två ögon sticker upp ur pudret, me like!

Fula Skidor-Tråden
Jag diggar ARG grafiken som tusan. Gillar iofs överlag Armadas grafik och deras artist collabs. Förutom den gamla Pipecleanern eller var det kanske T-hall i Scarface svart och vit.

Det jag ogillar är framförallt helt menlös tråkig design som inte står ut. Vill minnas att förra årets Elan Pogo sticks föll i den kategorin.

Fula Skidor-Tråden
Icelantic har ju gjort en totalmiss när det gäller designen av årets skidor. Har alltid haft grym grafik men nu ser det ut som jag vet inte vad.

Fula Skidor-Tråden
jet sa:
Jag diggar ARG grafiken som tusan. Gillar iofs överlag Armadas grafik och deras artist collabs. Förutom den gamla Pipecleanern eller var det kanske T-hall i Scarface svart och vit.

Det jag ogillar är framförallt helt menlös tråkig design som inte står ut. Vill minnas att förra årets Elan Pogo sticks föll i den kategorin.
Och det säger du inte bara för att du representerar Armada då? ;)

Själv tror jag att alla armadas designer i år är gjorda av ngn snetrippad heroin missbrukare. Sjukt fula allihop utom Thall.
Och pipe cleanern är snygg också. Men i övrigt. Särskilt ARG och Alpha 1 och 2. Riktigt ful design

Fula Skidor-Tråden
Ingen som nämnt årets JJ (specifikt) ännu! Jag köpte inte förra årets i hopp om att 2010 skulle bli snyggare men de lyckades göra dem ännu fulare!

Elan boomerang ( http://global.skipass.com/gearguide/ski/2010/elan/boomerang.html ) är inte heller helt vackra. Tänk att samma företag som gör de hyffsat snygga 888 och 999 släpper Pogo och Boomerang.

Varifrån kommer denna fokusering på asiatiska teman som verkar sprida sig inom skidvärlden?

Förresten, är det någon som ens vågar ge sig på pistskidor? Där är det antagligen lättare att nämna de snygga skidorna (om det finns några).

edit: Line Anthem var en riktig hitt i om man ser till denna tråden. Fy f*n!

Senast ändrad:
Fula Skidor-Tråden
Pizzaaugust sa:
jet sa:

Och det säger du inte bara för att du representerar Armada då? ;)

Själv tror jag att alla armadas designer i år är gjorda av ngn snetrippad heroin missbrukare. Sjukt fula allihop utom Thall.
Och pipe cleanern är snygg också. Men i övrigt. Särskilt ARG och Alpha 1 och 2. Riktigt ful design
Faktiskt inte, grafik/konst är något subjektivt och om det är fult eller snyggt ligger ju helt i betraktarens öga. :-)

Tycker snarare tvärtom än dig. T-hall är den blekaste och tråkigaste och därmed den fulaste i mina ögon.

Fula Skidor-Tråden
somebody sa:
http://lineskis.com/skis/afterbang

Tveklös första plats.
där har vi den, jag letade efter den förut, men kunde bara inte komma ihåg att det var line. helt hysteriskt fulagräsligafruktansvärdahemskaavskyvärda, fulaste skida som gjorts tror jag!

Fula Skidor-Tråden
Senast ändrad:
Fula Skidor-Tråden
simonthyrberg sa:
Lee-nus sa:
somebody sa:
http://lineskis.com/skis/afterbang

Tveklös första plats.
där har vi den, jag letade efter den förut, men kunde bara inte komma ihåg att det var line. helt hysteriskt fulagräsligafruktansvärdahemskaavskyvärda, fulaste skida som gjorts tror jag!
line's andra parkskidor för i år är ju annars säsongens coolaste http://lineskis.com/skis/anthem
Alltså nej.

Jag undrar vad skidtillverkarna pysslar med faktiskt. Tillverkare som tidigare har haft väldigt bra grafik har ju spårat ur totalt. Vad hände med enkelhet och lågmälda färger. Visst är det kul med lite färg i tillvaron men det behöver ju inte se ut som att en clown har skitit på laggen.

Fula Skidor-Tråden
somebody sa:
simonthyrberg sa:
Lee-nus sa:
line's andra parkskidor för i år är ju annars säsongens coolaste http://lineskis.com/skis/anthem
Alltså nej.

Jag undrar vad skidtillverkarna pysslar med faktiskt. Tillverkare som tidigare har haft väldigt bra grafik har ju spårat ur totalt. Vad hände med enkelhet och lågmälda färger. Visst är det kul med lite färg i tillvaron men det behöver ju inte se ut som att en clown har skitit på laggen.
Alltså jo!
Har inte sagt att dom är snygga, men fan så coola.

Fula Skidor-Tråden
simonthyrberg sa:
Alltså jo!
Smaken är ju som baken och om baken är delad, hårig eller godast i mitten råder det ju delade meningar om men men visst. Jag personligen skulle se mer stilren design som håller i längden. Kanske finns något coolt med t.ex line anthem men efter första titten så är designen väldigt trött.

Fula Skidor-Tråden
somebody sa:
simonthyrberg sa:
Alltså jo!
Smaken är ju som baken och om baken är delad, hårig eller godast i mitten råder det ju delade meningar om men men visst. Jag personligen skulle se mer stilren design som håller i längden. Kanske finns något coolt med t.ex line anthem men efter första titten så är designen väldigt trött.
Förstår vad du menar! Har ett par gamla Fischer Addict, om det är 06 eller 07 kommer jag inte ihåg, men tycker dom är rätt stilrena. Helvita med lite grönt https://www.freeride.se/review/view.php?id=3529

Edit: Såg ju nu att det var 2007 års modell..

Senast ändrad:
Fula Skidor-Tråden
simonthyrberg sa:
Förstår vad du menar! Har ett par gamla Fischer Addict, om det är 06 eller 07 kommer jag inte ihåg, men tycker dom är rätt stilrena. Helvita med lite grönt https://www.freeride.se/review/view.php?id=3529

Edit: Såg ju nu att det var 2007 års modell..
Än en gång skiljer sig våran smak. Fisher addict är ju en rätt skaplig designmiss det också haha. Vitt och neongrönt funkar faktiskt inte sådär jäkla bra ihop, sen är ju inte fishermärket något som kammar hem några priser för design heller.

Ett par vita DPS lotus dock, väldigt trevlig design. Kan tyckas tråkig vid första anblick men håller helt klart i längden då designen aldrig går ur tiden och är enkel och väldigt stilren där loggan binds in i helheten på ett bra sätt och inte ser ut som ett klistermärke.

Sen får man ju inte glömma att skidorna är till för att åkas på och åkmässigt så spelar det ju väldigt liten roll vilken grafik det är på skidan.

Tillbaka
Topp