Full tilt

lundgrenpk

Medlem
Full tilt
Äre nån som har full tilt booter?
Jag testade ett par idag, dock tyckte jag dom var lite obekväm vid mitten av foten(lite trång).
Försäljarn sa att dom skulle bli lite större efter att man värmt dom så dom formats efter foten, sen kunde man även lämna in dom till nån kille som tryckte ut själva skalet så det blev bredare.

Det jag undrar är, har någon annan kännt som mej? blev det bättre när du värmde dom efter foten?
jag har även hört att dom ska bli skönare efter att man använt dom ett tag, är det så?

Måste veta då jag har problem me benhinne inflamation och full tilt var helt sagolikt mjuka så är sjukt sugen på ett par.

Full tilt
Jaa e oxå sjukt sugen på sånna! Men ja har aldrig kört på just fulltilt pjäxer, men om du tänkter efter, me alla skor man har haft och alla pjäxer och allting, dom blir ju bara skönare och skönare och mjukare och ja, duvet ju själv. Så ja skulle nästan vilja låva dig att de formar till sig och du kommer bli pumped,ahhaa :D

Senast ändrad:
Full tilt
jag har fulltilt booter.
jag värmde dom å gjorde dom efter min fot.
första dagarna får man ont i fötterna för att dom inte är vana men när man har vant in sig med dom lovar jag dig att du aldrig kommer ens tänka tanken att ha ett par andra pjäxor igen.
har aldrig haft ont i benhinnorna med dom här. dom är sjukt lätta också. sköna, varma, snygga, perfekta.
köp dom ffs dom första dagarna med värk i fötterna är värt allt det är nästan udnerbart att ha på sig dom:')
(!)

Full tilt
Nu vill ja vbaratvär låna tråden och fråga:
VAd är de för någon skillnad på Full tilt Boosters och Fulltilt ( dom Lila Gula me typ sebra plast) ?

Full tilt
tittti540 sa:
... när man har vant in sig med dom lovar jag dig att du aldrig kommer ens tänka tanken att ha ett par andra pjäxor igen.
...
Annars? Köper du nya pjux åt honom om det inte funkar? ;)

Fulltilten är en jättebra pjäxa om den passar din fot, samtidigt kan den vara det sämsta skit du nånsin haft på fötterna. Allt beror på vad du har för typ av fot, och om FullTilt verkligen är rätt pjäxa för det.

FullTilt är en ganska smal pjäxa (jämfört med vad skidbutiker generellt säljer på den nordiska marknaden). Innerskon formar sig (lite beroende på modell) generellt ganska mycket. Sen finns alltid möjlighet att lästa ut skalet, men det bästa är ju att välja en pjäxa som sitter 100 redan från början.

Gillar du tredelsskal och intuition-innerskorna så kan du kika lite på dalbellos pjäxor. Lite mer volym tycker jag (min personliga uppfattning).

Full tilt
Full tilt ska släppa en Bred variant nästa säsong för de som har lite bredare fötter än 98mm som de normala FT har.

Jag kör på ett par BB pro och jag får fortfarande Benhinneinflammation men då måste jag landa riktigt dåligt.

Senast ändrad:
Full tilt
Bjo-rnR sa:
Full tilt ska släppa en Bred variant nästa säsong för de som har lite bredare fötter än 98mm som de normala FT har.

Jag kör på ett par BB pro och jag får fortfarande Benhinneinflammation men då måste jag landa riktigt dåligt.
Okej :) tack för den informationen :)

Full tilt
Bjo-rnR sa:

BB pro har juh en flex #6 Tunga orginal så den är ganska hård. det är nog ganska stor chans att du får benhinne inflamation även av dom.

Railson sa:
Nu vill ja vbaratvär låna tråden och fråga:
VAd är de för någon skillnad på Full tilt Boosters och Fulltilt ( dom Lila Gula me typ sebra plast) ?
Booter har flex #2 vilket e riktigt mjukt det är åxå en mjukare liner än Hot Doggern som jag tror du menar ;) den har en flex #4 tunga men en "bättre" Liner. Om du Absolut inte vill ha benhinneinflamation ska du ta booter ;) lr du kan juh köpa ett par hot dogger å få alla spec feuters som e på den typ dämpning etc men köp till en flex #2 tunga ;) kan vara ganska svårt att få tag på tungor dock ;)

EDIT: om du landar rakt åt helvette spelar det ingen roll vad du har för pjux du får nog ont i allaf ;)

Senast ändrad:
Full tilt
Nojlas sa:
...Gillar du tredelsskal och intuition-innerskorna så kan du kika lite på dalbellos pjäxor. Lite mer volym tycker jag (min personliga uppfattning).
Framförallt känns det som att insteget är lite lägre i FT så om man har hög fot kan det bli ett problem. Däremot är FTs tåbox något längre vilket skulle kunna göra att man kan lästa de mer utan att de blir för låga, a material has to have a place to move to...=)

Vet att Skistore har några FT BB Pro samt High Five kvar på rea http://www.skistore.se/catalog/index.php?manufacturers_id=108

Senast ändrad:
Full tilt
Har ett par full tilt booter själv och det är helt klart den skönaste pjäxan ja har testat.
Ja, dom blir bättre när man har format dom efter foten. Men det jag tyckte var alra skönast med dom var att dom inte hade någon plös för den har ändå alltid bara suttit konsigt för mej på andra pjäxor. Tycker lätt att du ska köpa dom!

Full tilt
hehe nu tänker ja råda dig på denher tråden igen,
har letar runt lite nu efter boosters, och hittade ett par, i stl, US - 9,5. Å ja gogglade runt ett tag för o hitta hur långt de är i cm, men hittade inget, så är de nån som har ett par f.t pjäxer som kan berätta hur många cm dom olika US storlekarna e?
OCh, villken us size skaja då ha om min fot e 27,5-28 cm?
Tacksam för svar i min gb!
peace

Senast ändrad:
Full tilt
Railson sa:
har letar runt lite nu efter boosters, och hittade ett par, i stl, US - 9,5. Å ja gogglade runt ett tag för o hitta hur långt de är i cm, men hittade inget, så är de nån som har ett par f.t pjäxer som kan berätta hur många cm dom olika US storlekarna e?
peace
9.5(27,5) eller 10.5(28,5)

Full tilt
Full tilt
Railson sa:
peace
Skulle verkligen inte rekommendera dig att beställa ett par pjäxor över internet när du inte ens vet hur stora fötter du har!

Full tilt
linder sa:
Railson sa:
peace
Skulle verkligen inte rekommendera dig att beställa ett par pjäxor över internet när du inte ens vet hur stora fötter du har!
tror han redean gort sitt beslut eftersom han skrev de för ett halvår sen........

Full tilt
v_olaisen sa:
linder sa:
Railson sa:
peace
tror han redean gort sitt beslut eftersom han skrev de för ett halvår sen........
haha ja, jävla skit! bara för man inte kollar att något damp har uppat tråden såpass :D

Bjuder på den ;)

Full tilt
Dirty-T sa:
Jag har cirkus 100mm breda fötter, visst akn jag använda hot-doggern utan att behöba amputera fötterna?
Har också runt 100mm breda fötter och det funkar men har fått trycka mina pjäxor på 3 ställen för att det ska gå att åka hyffsat

(inre och yttre fotknölen och sen innan lilltån där foten är som bredast)

Tillbaka
Topp