Fullbokat i Åre?!

bykan76

Medlem
Fullbokat i Åre?!
Jo, jag och en kompis ska upp till Åre nu i trettonhelgen, som så många gånger förr, men jag tror aldrig jag har varit med om att det finns så lite ledigt boende som nu. Visst, helgen är ju populär, men på Skistars bokningssida, så finns det extremt lite över huvud taget. Nu har vi fått tag i bra boende ändå, men jag undrar lite om det verkligen är så att precis ALLA rum och stugor är uppbokade och att det då verkligen kommer att vara extremt mycket folk upp i Åre i helgen. Kan det vara så att man inte släppt allt boende, t.ex. på grund av att man inte har full personalstyrka ännu, eller finns det någon annan förklaring?

Ber om ursäkt för att frågorna eventuellt är lite dumma eller naiva, men jag tänkte att någon åreräv kanske kunde hjälpa mig med något mer än bara gissningar... :)

/Petter

Fullbokat i Åre?!
Som bofast i Åre kan jag säga att det är/har varit brutalt mycket folk här uppe över både jul/nyår och kan inte tänka mig att det är mindre tryck över tretton helgen med tanke på snöläget osv.

Fullbokat i Åre?!
Skulle tippa på att det är rätt fullt faktiskt :/

Kollade även mittiare.se / tottare.se men det va ju bara sjuka priser på allt.

arebb.se hade något och på airbnb fanns det något

Ryssarna firar nyåret från 31 dec till 14 januari, så det är väldigt vanligt att ryssar kommer upp när dom svenska nyårsfirarna har åkt hem.

Fullbokat i Åre?!
Precis som de andra säger, det är mycket folk. Kommer inte ihåg senast det var så här mycket folk nere under v.1, men snöläget är ju det bästa på många år. Brukar ju vara ryssvecka, men de märks inte så mycket i vimlet av alla barnfamiljer. En hel del ovana åkare ute så gäller att ta det lugnt.

Tillbaka
Topp