Funkar detta glasfiber att göra longboard av ?

det går ju att göra en av bara glasfiber duk och epoxy som de gjort här https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=39755

och vad jag vet så har dom nått där på biltema som mättar de där glasfibret, (byggde om en moppe lite för några år sen)

sen om man gör med träkärna så får man ju tänka på att den inte blir för tjock.

de jag tror på är att gå till bygghandeln o handla sån där bra furuplywood som är tjock och sen göra en fra form och sedan bara lägga på ett lager glasfiber.

den jag har byggt nu är väldigt bra och simpel, sågade ut formen i furuplywood och sen tog jag som en liten planka och satte ifrån tailen till nosen under typ 6 cm bred, vilket gjorde att truckarna kommer upp högre och att den blir styvare.

/n

sedan är grejjen att jag inte vill ha en bräda som är platt.... jag vill ha den konkav och välvd ovantill... har en polare som köpte en bräda av sånt stuk, sjukt sjön

ja men det är ju lite synd att det bara är massa kvistar i plyfan och tänkte då om man skulle förstärka med glasfiber??

Jag byggde en longboard i veckan som både e konkav och välvd med hjälp av en enkel form som jag slängde ihop, plywood å glasfiberväv å epoxy.
Hade minimalt med verktyg å gjorde det i min lägenhet på 43 kvadrat.
Resultatet blev nice, för den som vill ha bilder så maila mig på shermheadic@hotmail.com

Nån som har ett par begagnade longboard truckar att sälja???

tjjääääinA om ni ska bygga en bräda i plyfa så tror jag det funkar bättre om ni använder en björkplyfa som är lite starkare. HadegötthAj!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp