Funkar detta.

brpbrpbrp

Ny medlem
Funkar detta.
Tjenatjena, efter att ha slängt iväg sisådär 50 mail till olika bed and breakfasts och liknande grejer utan någon framgrång börjar jag bli desperat. Därför undrar jag om någon har erfarenhet av att bara ta sitt pick och pack och dra. hoppa på flyget och sedan väl på plats se om man hittar nått ställe att sova på. Hittar man inget ställe får man väll sova på tågstationen, eller eventuellt i ett trapphus/hotell-lobby.Tills man hittar ett stabilare boende. Funkar det i praktiken, i teorin låter det ju lysande!

Funkar detta.
Mitt tips är att boka något från 1-20 dec, veckorna jul-nyår brukar vara fullknökade på "normala" boenden. Väl på plats har du 20 dagar på dig att knacka dörr. Det har funkat för de flesta :)

Funkar detta.
Håller med föregående talare. Du ska nog ha nått precis när du kommer ner. Tex finns det ett vandrarhem i verbier som är ganska billigt. Finns säkert nått liknande i mayrhofen. Men tror inte du behöver 20 dagar...Boka en vecka, letar du flitigt under den veckan ska det inte vara några problem. Se till att spendera många timmar på afterskin bara:) efter ett par öl går allt att lösa.

Funkar detta.
Jag och 3 polare hade inte tänkt en tanke på hur vi skulle bo utan tog bilen ner till Chamonix och gick rakt in på turistbyrån och frågade "har ni nått boende åt oss?" och blev rätt utskrattade :)

Sådär-kul efter 20 timmar i bil att dra runt och leta boende. Första gången vi bummade åxå så vi hade ingen direkt koll på var/hur man skulle leta. Hade inte kollat ett skit på internet innan :P Hamnade tillslut på underbara vandrarhemmet Chamoniard Volant. Dyrt men sjukt rolig tid (3000:-/månad, detta va 1999 :P fixade i januari 20 m2 utan sängar till 4 personer, bara en liten soffa men vi betalade 1500:-/pers och månad där. Detta var dock 10 år sedan :P )

Det löser sig alltid. Hittar man inte något första dagen är det ju bara att köpa en flaska sprit, bli full och glida ut på krogen, då löser det sig ALLTID. Vet en kille som åkte till USA utan boende och gick in i skidlärarnas omklädningsrum och sa "Hello, I'm from Sweden, does anyone have a sofa I can sleep on?" och självklart fanns det ledig soffplats :P

Funkar detta.
Bara en teori :) jag har tänkt jobba till jul för att sedan slippa jobba på plats. Har ett par hostels på kroken. Så jag pallrar mig nog ner precis innan eller just efter Nyår :) får se! tacksam för svaren iaf. vore ändå ultimata upplevelsen att sova i ett trapphus de första nätterna för man inte hittar nått annat! eller typ tälta. eller i en snödriva =O

Tillbaka
Topp