Funkar detta?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

anhe

Ny medlem
Funkar detta?
Tjena, jag är 191 cm och jag undrar om det funkar åka med ett par 182 cm skidor.. Kommer mestadels köra park osv..

Tack på förhand (förslag är välkomna).

Funkar detta?
klart de gör beror ju själv på vad du tycker och hur pass stora hopp du ska köra.

Funkar detta?
Hur kommer det sig att du är skeptisk?

Tycker du att det är för långt eller för kort? :P

Funkar detta?
Skulle inte fråga om jag var skeptisk eller om jag inte undrade. Jag åkte bara skidor när jag var liten och bräda under tonåren.. Istället för att lägga ner tid på att vara spydig så kunde du ha svarat.. Detta är trotsallt ett forum för frågor och funderingar, eller hur?

Ontopic.. Hade tänkt raila och hoppa normalhöga hopp, så är 182 en längd som funkar?

Funkar detta?
alla som kan åka och åker park brukar köra ungefär på sin egna längd, eftersom skidorna är till största del mittmonterat så försvinner mycket längd bakåt och man känner inte så stor skillnad i några extra cm.

Det är mest nybörjare som föredrar korta skidor.

Jag som är 178cm kan köra på 182cm långa skidor utan att det känns asfel, brorsan som är 195 och inte har åkt så mycket har ett par Salomon suspect i 181 som jag provat och det fungerar helt okey även om jag föredrar mina 178cm line afterbangs :P

Min fråga kvarstår, tror du det blir för långt eller för kort, eller varför är du skeptisk?

Funkar detta?
flowsnow sa:
Skulle inte fråga om jag var skeptisk eller om jag inte undrade. Jag åkte bara skidor när jag var liten och bräda under tonåren.. Istället för att lägga ner tid på att vara spydig så kunde du ha svarat.. Detta är trotsallt ett forum för frågor och funderingar, eller hur?

Ontopic.. Hade tänkt raila och hoppa normalhöga hopp, så är 182 en längd som funkar?
Vara spydig, ursäkta? Kolllade du ens länken jag gav dig?

Funkar detta?
Enligt guiden fick jag ca 182, vill ha twintips. Tittade på ett par K2 public enemy, hört att de ska vara lite tunga men jag antar att det är för att de är lite massivare. De jag kollade på är begagnade men det är ocksÅ det jag är ute efter, eftersom jag ska köra mycket rails bÅde i backen och där jag bor. Hört att det är en bra allround/parkskida, men är rädd att de ska bli lite för korta. Gillar även att leka runt off-pist osv.

/ anton

Funkar detta?
Alltså det bro på smak och lite på vad det är för skida. En mjuk skida kan du gå upp i längd och den styv skida funkar bra i kortare. Ska du åka park är väl inte skidans åkegenskaper det allra viktigaste. Du kommer garanterat vänja dig och gilla vilket du än väljer.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp