FVA- Diskussion

CarvPeter

Medlem
FVA- Diskussion
Varför inget forum eller någon blogg där man kan prata om FVA bidragen. Kan vara utvecklande för både oss som inte ser filmer så ofta och för dom amatörer som skickat in sina bidrag att få veta vad tittarna tycker.

FVA- Diskussion
känns som att det skulle kunna vara bra med att kunna kommentera och diskutera filmerna, men o andra sidan tycker jag att det är de som är grejjen lite.. Alla röstar hemligt och inga kommentarer som skapar grupptryck o liknande. annars kan man lika väl ladda upp på youtube.

Det ska hållas hemligt! annars är det ingen tävling.

Senast ändrad:
FVA- Diskussion
Tycker som fibertekarne, inga röster. Man kan ju skapa sig en uppfattning av det också, känns bättre att inte veta något alls tycker jag. Sen är det väl alltid de som slänger iväg helt onödiga kommentarer, precis som i forumet eller på videoklippsfunktionen, "playah8rs" som ostersundsjibber hade sagt. Nej men skämt å sido, tävlingen blir mer rättvis om det inte finns kommentarer. Dock vore det roligt med ett samlat forumsinlägg eller kanske tom ett egen forumdel där man diskuterar FVA.

FVA- Diskussion
det enda jag är fundersam över är att varför släppte dom så sjukt bra bidrag på 3e deltävlingen då dom 2 andra inte imponerat direkt! känns bara fel att dom gör så ju!

FVA- Diskussion
tittti540 sa:
superunknown sa:
SVENKE sa:
det enda jag är fundersam över är att varför släppte dom så sjukt bra bidrag på 3e deltävlingen då dom 2 andra inte imponerat direkt! känns bara fel att dom gör så ju!
haha håller med, delfinal 3 var överlägsen andra, och mycket bättre än 1a
va?? delfinal 3 sög ju !! nästan ingen bra film. däremot nr 1 va skit bra!
Håller med!!
UNP(Y)

FVA- Diskussion
instämmer med fibretech.

"dom lottade väll?" de slumpar ut bidragen så ingenting är anordnat i förväg.

säger bara videography och white label entertainment.

FVA- Diskussion
tittti540 sa:
superunknown sa:
SVENKE sa:
ja alla tycker olika. men själv tycker jag att på första å andra va det kanske en eller max 2 filmer som va nått, men på tredje så va det 4st. bättre redigerat å bättre åkning enligt mig. fast det är ju iof mer "kända" åkare på delfinal nr 3 oxå.

FVA- Diskussion
Lite kan man väl undra vad som är "amatör", om jag förstår rätt så jobbar en del med detta och lånar proffsprylar av jobbet medan andra har "amatör" prylar och andra program osv.

FVA- Diskussion
SVENKE sa:
tittti540 sa:
superunknown sa:
ja alla tycker olika. men själv tycker jag att på första å andra va det kanske en eller max 2 filmer som va nått, men på tredje så va det 4st. bättre redigerat å bättre åkning enligt mig. fast det är ju iof mer "kända" åkare på delfinal nr 3 oxå.
Varför ska det vara bättre med kända åkare? Finns många med hög kvalitet på tricken nu! Det som gärller i dden här tävlingen måste väl ändå vara film och redigering, Eller?

FVA- Diskussion
Jag tror Jeppe gav ett förslag på att man skulle kunna kommentera bidragen, fast man kommer inte kunna se kommentarerna förän tävlingen är avslutad:) Jag hoppas det blir så nästa års tävling iallafall

FVA- Diskussion
CarvPeter sa:
SVENKE sa:
tittti540 sa:
Varför ska det vara bättre med kända åkare? Finns många med hög kvalitet på tricken nu! Det som gärller i dden här tävlingen måste väl ändå vara film och redigering, Eller?
självklart så finns det många unga bra åkare. men tyvärr så kan vissa rösta på ett bidrag endast för att det är mer kända åkare me. sen tycker jag själv att det var högre nivå på både åkning och film/redigeringen på delfinal 3. men det är min åsikt.

FVA- Diskussion
superunknown sa:
SVENKE sa:
Sjuk konkurrens i 3e, det var bara 2 som höll låg klass.Alla de övriga skulle kunnat gå vidare. Surt att lottas den här finalen...

FVA- Diskussion
jag tror inte det är bra att kommentera filmerna innan besluten är lagda. man kan nog inte säga att man röstar oberoende av någon annans åsikt då iaf och då försvinner väl allt tävlingspirr

FVA- Diskussion
Vore ju schysst om man kunde kommentera/diskutera bidragen till nästa år

tack till alla som röstade på A happy year.

sjukt stookad att vi kom till final!

ha ett bra liv

FVA- Diskussion
Videography är ju ganska överlägsen i både filmning och redigering. 16mm? Riktigt cleant i varje fall.

Sen är det ju faktiskt lite surt att väldigt många endast går efter åkning, menar ingen specifik i den här tråden eller så utan rent allmänt på FR. Det blir lite fel, bra åkning kan man ratea på videoklippsfunktionen eller recensera en film, hela tävlingen handlar väl om att göra en film med bra redigering, filmning och skön känsla. Klart åkningen inte kan vara urkass men att jämföra en film där åkarna i stort sett är proffs eller en film där åkarna kanske är långt ifrån proffs känns inte rättvis om man ska rösta efter åkning.

Menar inte på något sätt att man inte får filma proffs, menar bara att vissa människor borde tänka efter lite före man röstar, och menar inte heller att det är just därför något av årets bidrag tog sig vidare, men det är ju inte heller obekant. Rätt filmer gick vidare enligt mig i varje fall!

Fred.

FVA- Diskussion
Videography är grymt snyggt, men jag tycker det känns väldigt mycket Level 1... Inte så dålig jämförelse, men alla snygga klipp och duktiga åkare till trots så känns det inte nytt och fräscht!

Jag röstade på White Label Ent, främst för att introt var nytt och fräscht, och åkningen var mycket roligare filmad, det hände mer liksom!

Tillbaka
Topp