FWT 2013 -chatten

FWT 2013 -chatten
Så en hemmaåkare sponsrad av tnf och swatch vinner på ett åk där han backslappade en liten bakåtvolt och inte körde något speciellt i övrigt? Bra trea dock.

FWT 2013 -chatten
en sak jag inte förstår, varför svänger dom typ aldrig? dum fråga kanske, men jag uppfattar deras åk som fart framför allt och lite 360 och ibland backflips. :rolleyes:

FWT 2013 -chatten
SKOEMAKARN sa:
Utter sa:
SKOEMAKARN sa:
vilka sorters skidor har dessa skidåkare? är det "freeride" eller "big-mountain"? Kanske "fatskis"?
Jag har hört att flashback är mer trollvänligt.
haha jag trollar inte, är bara inte så duktig på det här med skidor... :( dock vill jag gärna lära mig!
apropå trollerier så kan du kika in i mitt galleri där du ser ett par skidor modell grövre (än ex. de från stig helmers glansdagar) med en magisk man på. dessa kunde man med ett gott samvete ställa upp i en fwt-liknande tävling med för ca ett decennium sedan (även om de än idag skulle palla trycket). efter dessa gandalfiska spett har det hänt en del. nu kan man även göra piruetter (avd. åka slalom) med sina tjocka doningar som man vid första anblick kan tro har hämtat inspiration till sina proportioner från div. vatten-plank. för ett mindre oklart svar, hör snällt med utter igen!

det som dock i sammanhanget bör huggas i sten: HEJA SVERIGE!! :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp