Fylla på luft i en BCA-rygga

pattan

Ny medlem
Jag skulle nehöva fylla på luftbehållaren i min BCA airbag, någon som vet vart man kan få hjälp med detta i stockholmsområdet?

Jag skulle prova med OT (Oceanic Tech) på Vanadisplan, eller vilken annan seriös dykbutik som ligger i din närhet.

Jag har fyllt BCA-flaskor på waterhouse på ringvägen. Tänk dock på att du måste byta gummipackning om du dragit flaskan annars går det inte att fylla den.

Tompan14 sa:
Vad är det för gänga på flaskorna till BCA?
Vet inte vad facktermen är på kopplingen men det är samma snabbkoppling med bajonettfattning som Snowpulse använt. Verkar vara en standard i dykvärlden för de kunde jacka in flaskan direkt utan att använda den adapter som jag hade med.

Är det likadan flaska på BCA-ryggsäckarna som säljs i Europa som de i US?
Mao. är även de som säljs i Europa fåfyllnings bara "på egen hand"?
Vet någon om man kan hyra flaska i typ St. Anton?

centralbyrakraten sa:
Tompan14 sa:
Vad är det för gänga på flaskorna till BCA?
Vet inte vad facktermen är på kopplingen men det är samma snabbkoppling med bajonettfattning som Snowpulse använt. Verkar vara en standard i dykvärlden för de kunde jacka in flaskan direkt utan att använda den adapter som jag hade med.
Hittade en wVwHAB3agRI]youtubevideo[/MEDIA] som beskrev fyllprocessen. Är den fortfarande aktuell eller har de ändrat något på flaskorna?
I butikspaktet som visas i videon så ingår det en yoke-bajonett adapter, finns det DIN-bajonett adaptrar för den skandinaviska marknaden?

Att kunna fylla själv vore ett väldigt starkt argument för mig vid köp...

Senast ändrad:
Nej att det inte ingår när man köper ryggsäcken fattar till och med jag. ;)
Vad jag lurade på var om det paket som demonstreras i videon går att få med DIN koppling istället för Yoke.
Även om jag har prylar för att gå från DIN till Yoke så är jag inte så jättesugen på att ha två adaptrar i rad, det är stora tryck vi pratar om och det ska man ha respekt för!

Tompan14 sa:
Nej att det inte ingår när man köper ryggsäcken fattar till och med jag. ;)
Vad jag lurade på var om det paket som demonstreras i videon går att få med DIN koppling istället för Yoke.
Även om jag har prylar för att gå från DIN till Yoke så är jag inte så jättesugen på att ha två adaptrar i rad, det är stora tryck vi pratar om och det ska man ha respekt för!
Jag fick en Yoke skickad till mig men det är några år sedan. Kanske att de ordnat med en DIN version för den europeiska marknaden?

Slutade med att jag körde efter youtubeklippet, har en kompis som kör paintball så det var samma procedur som att fylla på luft i paintballbössan. Glöm dock inte packningen heller utan följ klippet efter punkt och pricka. Viktigt att ha kylning också för behållaren blir varm som attan och då sjunker trycket när behållaren svalnar

Tillbaka
Topp