G4 eller monster 75?

Prahna

Ny medlem
G4 eller monster 75?
Har kollat på diverse skidor och har nu hittat dessa på rea. 75an har jag testat men G4 har jag inte testat. Har ni testat båda och kanske kan beskriva hur de skiljer sig åt? Jag tycker annars att M75an var grymt bra.

//M

G4 eller monster 75?
Hej
Hur mkt åker du off-pist & pist samt hur mkt i svenska fjällen respektive alperna ? Det styr lite vilken skida man vill ha.

Jag har testkört båda och G4 är en skida för stora svängar off pist i alperna i hög fart, visst kan man glida ner i en pist med dem men då känns de tröga och ej så kvicka. Samma sak om man åker trånga korridorer så känns de tunga att ta runt svängarna, dock ute på ett stort snöfält (gör detsamma om det är kartong eller lössnö) så känns de helt rätt. Dock skulle jag inte inte vilja ha dem en dag på någon svensk skidort. M75 är mer allround och känns bättre i pist men tål ju inte lika mycket fart som lokomotivet G4.

G4 eller monster 75?
Har inte testat iM75 men har däremot ägt både G4 och iM85.
Jag tycker personligen att iM85 helt klart är att föredra framför G4. Den känns som en vidareutveckling av G4 och det mjukare flexet gör att skidan flyter snäppet bättre i offpisten.

Hur du än väljer får du en bra skida!

//Herman

G4 eller monster 75?
Har kört en del på G4:an i år och kan hålla med om att den är grym på stora öppna fäl, men att den inte håller i korta svängar i lössnö stämmer inte. I off-pist funkar den för vad som helst, har kört en hel del skogskidåkning med den. funkar superbra. I pist däremot är det framförallt stora svängar och hög fart som gäller, men du går den djävligt bra!

Har dock inte kört Monstret......

Ps!

Har nu köpt nästa års modell av G4:an, och kör premiär på den i helgen uppe i Abisko.

/P

G4 eller monster 75?
Har kollat monster 85an och den verkar fin, har dock inte kört den än. Skulle ni köpa 2003an på rea eller skulle ni slå till på nästa års modell? Man tjänar ju 2000kr på 2003 jämfört med 2004an.
Med bindniung...marker TI1300...6295.....eller kan man få 2004 för samma pris i höst?
Dessutom är topplagret så klent på 2003an...

måste ha svar ikväll.....

///M

Tillbaka
Topp