SandrewW
Ny medlem
Gäller samma råd om försäkringar?
Jag har sökt lite här på forumet om dessa försäkringar och jag får väl erkänna att jag känner mig knappt klokare dock =) Ska juh bege mig ner till Österrike i dec för att försöka jobba lite..
Jag hittade lite "tips" tillslut men nu är frågan om dessa råd fortfarande är lika aktuella att sträva efter? (notera att året är 2004)
"Så tipset till dem som fortfarande går o undrar över försäkringsskyddet:
-Kontakta försäkringskassan i ditt län
-Ring till försäkringsbolaget som förvaltar er hemförsäkring och hör vilka villkor som ställs, alt. vilka tillägg som måste göras och vad det kostar
-Köp en tilläggsförsäkring i landet du åker till som täcker offpiståkning och ev. räddning av olika slag. Att ha något att visa upp när olyckan är framme och transporten ner anlänt är tydligen guld värt. "
Sen har jag en fråga till : Kan man köpa försäkring typ dag för dag /mån för mån? Är inte helt säkert att man stannar hela säsongen om inte jobben dyker upp.
Stämmer det att man får försäkring av (det ev.) jobbet (vitt)?
Är det vanligare med svartjobb?
många frågor =) o tacksam för alla svar //Sandra
Jag hittade lite "tips" tillslut men nu är frågan om dessa råd fortfarande är lika aktuella att sträva efter? (notera att året är 2004)
"Så tipset till dem som fortfarande går o undrar över försäkringsskyddet:
-Kontakta försäkringskassan i ditt län
-Ring till försäkringsbolaget som förvaltar er hemförsäkring och hör vilka villkor som ställs, alt. vilka tillägg som måste göras och vad det kostar
-Köp en tilläggsförsäkring i landet du åker till som täcker offpiståkning och ev. räddning av olika slag. Att ha något att visa upp när olyckan är framme och transporten ner anlänt är tydligen guld värt. "
Sen har jag en fråga till : Kan man köpa försäkring typ dag för dag /mån för mån? Är inte helt säkert att man stannar hela säsongen om inte jobben dyker upp.
Stämmer det att man får försäkring av (det ev.) jobbet (vitt)?
Är det vanligare med svartjobb?
många frågor =) o tacksam för alla svar //Sandra