Går inte göra mer än 180..

Gonzales

Ny medlem
Jag kan inte snurra mer än 180 och ag vet inte vad det beror på.. Jag vet lixom vad man ska ha för teknik och så men den går juh inte ändå.. Jag har bara satt 360 en enda gång och det var i en snö vall..

Kan ni inte ge mejj lite tips och sånt där..

Jag kan avråda dig att testa på ett hopp med brant kick, det kan leda till krasch... I vilket fall som helst skulle jag säga att rotationen blir bättre om du tittar runt axeln och roterar med överkroppen. Det är vad jag har tänkt på, har dock kraschat i alla fall, men sånt är livet!

Det är bättre om du drar till ett badhus med trampolin och tränar på att snurra och titta runt axeln så du känner dig säker och landar rakt i vattnet, det är lätt att landa snett om man tittar runt axeln. Men tränar man så går det. Jag har typ samma problem men kommit lite längre.

Vafan tänker ni på att titta runt axeln.... Jag brukar bara tänka att jag ska göra en heli sen tar jag i som fan och samma med 540 och 720. Mitt råd: Tänk att du ska snurra ett helt varv sen tar du i som attan. Du kommer runt jag lovar. Lycka till

Följ inte ostens råd med flack kick! det är lättare att flyga högt och kort än lågt och långt när man snurrar! Jag vet av erfarenhet, men det kan även vara en smaksak.
Viktigt när du har huvudet runt axeln att du behåller det där hela vägen runt.

Håller med Varji_Chouma helt klart. Tycker också att det är lättare att snurra i brantare kickar, härligare också.
Du har nog samma problem som jag hade förra året. Jag kunde typ bara 180 ända tills sportlovet då jag lärde mig mina första 360s. Det som hjälpte mig att klara mina första 360s då var att ta hjälp med armen för att få igång rotationen, blir typ dubbelt så enkelt. Prova det!

Jag hoppade ett tag på trampolin i klubb och då lärde jag mig LITE om spin´s.... inte mycket men det hjälpte mig iallafall

En sak att göra är att försöka vrida överkroppen så långt det bara går, och sedan avsluta genom att bara vrida underdelen så att säga. Så gjorde jag de första gångerna (gör även till viss mån nu *skämmas*) ...
Det ser lite fladdrigt ut, inte så lite heller, men är lättare än att göra en lugn, snygg, balanserad spin eftersom det kan vara "jobbigt" att dra runt skidorna (dom är rätt tunga) och sedan stanna...
Har jag rätt eller fel?

Allt handlar om att våga! Du har en spärr i kroppen som säger stopp, precis som jag har! :) Bli av med spärren! Våga ramla och göra dig illa. Om du använder hjälm och några ev. andra skydd till en början kan jag lova att du vågar lite mer.

titta över axeln o sluta inte titta fören du ser landninge då bara drar du runt skidorna den sista biten o landar

hmz.. det är ju som de felsta andra har sagt...

ta bra me fart in i hoppet.. lägg upp brädan på lite lätt tå skär . tryck ifrån.
Titta över huvudet och följ med med axeln. Om du åker regular o ska snurra, av fan, tåskär snurr, BS va?... så dra väsnter axel åt höger så att säga. Och kolla samtidigt runt huvudet... håll kvar axeln så länge du vill snurra... när du vill sluta rotera så släpp tillbaks axeln till vanlig postion. vips. 360

Brant kick, flack kick. Fuck it, smaksak skulle jag säga...

Angående teknik.

Kolla runt axeln. Kör i ett hopp, när du tryckt ifrån så tänker du enbart på en sak. Att kolla runt axeln och vrida överkroppen. Skit i hur du landar (lössnö är med andra ord att föredra) och kolla runt axeln. Kolla runt runt runt runt axeln. Om du fortfarande inte förstått: Kolla runt axeln.

Peace.

ps. Kolla runt axeln. ds.
ps2. Vrid överkroppen. ds.

Mitt tips är att inte öva i ett vert hopp, mycket bättre att använda ett "plant" hopp så att man flyger mer "framåt" samt att skidorna inte skär i hoppet.

Testa att snurra mer med armarna, håll stavarna utåt så att du bygger upp snurren med armarna/kroppen. Kanske ser det för taskigt ut men stilen kan du öva på senare.

Lycka till/ W

Trampolin är ju bara för pussies, det måste vara the real deal..
du kan väl grunderna, dra på titta runt axeln och rotera med överkroppen. Men du måste satsa, går du in halvhjärtat (vilket är lätt att göra) så får du smaka.
Jag var rädd som en hora på min första 360, men det sket jag sån tur va i, och därför gick det.

Ta till en början ett hyfsat stort hopp med en snäll kick.
That`s all from me..

/Skoglund

Allt handlar om sattsning...gå in i hoppet och tänk att du ska runt skit landingen. du får helt enkelt räkna med att slå dig.

Peppa upp dig själv bli riktigt jävla förbannad sen är de bara o köra

Tillbaka
Topp