Seriöst!
Jag må säga att detta inlägg var då onödigt att ta upp. Vi säger så här: Om Jon och Jacob tar så illa upp av ordet gay, och känner sig 'hotade' utav det; ta det med dem inte med Oss här på freeride. Meningen? Att skapa en diskussion som inte leder någonstans förutom i avloppet där det kom fram.
Sen så känns det lite som om J/J vill komma här på freeride, bara för att de är kända och grymma på att åka skidor, och säga och försöka sig på en "rättning" av det svenska språket. En fråga till Er i så fall; Vem bestämmer om Sveriges olika deformeringar? Alla diverse slanguttryck som förekommer i det svenska samhället.
Att man säger gay anknyter inte till de homosexuella; eller ska verka genom att den personen man kallat gay skall känna sig nedvärderad. Sen så tror jag nog att Om man är gay så står man för det. Om någon kommer fram till dig efter ett kasst hopp och säger "Fan vad hetro", skulle du lacka för det? Skulle du känna 'oh, fan jag är heterosexuell :'( " Ehm, nej!
Så, bara för att man har högre status än oss andra skall man inte komma och leka styrman i språkblocket :O Bara för att Ni säger "Säg inte Gay" så tror inte jag att folk kommer Sluta med att säga gay för att ni har de personer ni just är, det är vanligt slang< i samhället; inget negativt.
Jag orkar fan inte skriva mer om detta. Känns ganska meningslöst. Men denna tråd känns knippet meningslöst! Och jag tror alla andra håller med mig. Ingen bryr sig om J/J bryr sig om de homosexuellas röst i samhället. Låt det vara istället. Klart det är bra att ni tar upp det, schysst mot dem som tar åt sig osv. Men det skapar bara en onödig diskussion och en väldigt onödig Argumentation.
Btw: "Jag sa Neeej - jag är inte gay, bara med dig, är det helt okej!"
/v