gay?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
gay?
men pinn.. ja ordet har nu för tiden fått två betydelse, och det vet alla och det är just det som är fel då det blir nedvärderande mot homosexuella. hur skulle du vilja att man använde ditt namn som ett negativt superlativ. "Skit va pinn".. alltså "skit va dåligt/ocoolt"..
hmmm... //niklas

gay?
Seriöst!

Jag må säga att detta inlägg var då onödigt att ta upp. Vi säger så här: Om Jon och Jacob tar så illa upp av ordet gay, och känner sig 'hotade' utav det; ta det med dem inte med Oss här på freeride. Meningen? Att skapa en diskussion som inte leder någonstans förutom i avloppet där det kom fram.

Sen så känns det lite som om J/J vill komma här på freeride, bara för att de är kända och grymma på att åka skidor, och säga och försöka sig på en "rättning" av det svenska språket. En fråga till Er i så fall; Vem bestämmer om Sveriges olika deformeringar? Alla diverse slanguttryck som förekommer i det svenska samhället.
Att man säger gay anknyter inte till de homosexuella; eller ska verka genom att den personen man kallat gay skall känna sig nedvärderad. Sen så tror jag nog att Om man är gay så står man för det. Om någon kommer fram till dig efter ett kasst hopp och säger "Fan vad hetro", skulle du lacka för det? Skulle du känna 'oh, fan jag är heterosexuell :'( " Ehm, nej!
Så, bara för att man har högre status än oss andra skall man inte komma och leka styrman i språkblocket :O Bara för att Ni säger "Säg inte Gay" så tror inte jag att folk kommer Sluta med att säga gay för att ni har de personer ni just är, det är vanligt slang< i samhället; inget negativt.

Jag orkar fan inte skriva mer om detta. Känns ganska meningslöst. Men denna tråd känns knippet meningslöst! Och jag tror alla andra håller med mig. Ingen bryr sig om J/J bryr sig om de homosexuellas röst i samhället. Låt det vara istället. Klart det är bra att ni tar upp det, schysst mot dem som tar åt sig osv. Men det skapar bara en onödig diskussion och en väldigt onödig Argumentation.

Btw: "Jag sa Neeej - jag är inte gay, bara med dig, är det helt okej!"
/v

Senast ändrad:
gay?
1. you said it CassiusGay... förlåt CassiusClay
2. Go Hotdamn, Pinn får nog reservera sig för mer än SMÅ fel!
3. >>N&U: roligt men elakt inlägg

gay?
Med risk för att upprepa något som kanske redan sagts, så behöver gay inte alls betyda bög eller bögigt. Det är faktiskt ett gammalt engelskt ord som referrerar till glad eller glatt.

Så de som påstår att freestylehopparna är "gay" kanske menar att de är ett gäng glada killar och tjejer?

Skämt åsido, det kanske är lite att göra en höna av en fjäder genom att påstå att folk skulle tycka att annat folk (freestylehoppare) gör uttryck för sin sexuella läggning genom sin idrott. De menar med all säkerhet inte heller att dessa människor skulle vara mindre värda, det är bara en naturlig språkutveckling som vi nog kommer få leva med.

Vi behöver inte fler moraltanter än vi redan har. Det finns viktigare saker att oroa sig för.

Jaja... Nu är det sommar nu är det sol, nu är det koskit i hagen...

Källa: http://dictionary.reference.com/search?q=gay

gay?
Översättning av: gay

Engelskt uppslagsord
gay

Svensk översättning
likgiltig, nonchalant, frigjord (adjektiv)

Svensk översättning
{något ålderdomligt} glad, munter (adjektiv)

Svensk översättning
{slang} gay, homosexuell, bög- (adjektiv)

Svensk översättning
{slang} homosexuell, bög, fikus (substantiv)

Engelsk översättning
gay, queer, pooftah

Engelsk översättning
gay, queer, homo

Engelsk översättning
gay

Engelsk översättning
gay

gay?
Suck. Vad gände med den charmanta klossåkningen då? Den var ju jäkligt poppig för några år sedan och jäkligt COOL då. Men nu tycker väl dom flesta att den bara är GAY!
Kan man inte bara få åka som man vill utan att det skall dömas hit och dit?
Fan, man blir ju less på alla prettofolk.

gay?
åååh, men shit, det bästa är att alla inläggen på denna sidan förklarar sig med att "ja men jag är oxå gayig ibland, men det står jag för". dvs alla verkar tycka ÄNDÅ att det har en negativ klang/är homofobiska/tycker det känns ÄNDÅ lite generande att någon kan tro dom är gay. Vem fasen bryr sig om det eg? Typiskt karlar.
fattar faktiskt inte hur man orkar bry sig om sexuell läggning så länge det inte handlar om voyeurism/frotteurism/pedofilism/nekrofili osvosv. skit i det för tusan.
ååh. herrejesus, man blir trött på alla retarderade.
åk i camobraller, i rosa overall, med monoskida, med två skidor, med tranceiver o penisfodral, he spelar väl ingen roll, ba man är lycklig. men närå, alltid är det nån som ska fundera o döma.

gay?
CassiusClay sa:
a Kuken-vin-dick lr nån sån skit vet du vem Cassiusclay var/är??
min kommentar till dig var en anspelning på din arroganta likväl som ignoranta inställning, vilket du gör klokast i att inte extrapolera till din omgivning för de vet med största sannolikhet bättre än dig.

/Gay med boxning! alltså inte gay som något negativt utan i ordets rätta bemärkelse. Värdeladdningen får ni bestämma själva... vill ju inte undanhålla er en "universiell" mänsklig rättighet. punkt

gay?
coq-au-vin-nick-the-dick
Vet inte om min inställning är arrogant lr ignorant tycker bara att det var ett ortroligt gayigt inlägg.
Det där med att min omgivning vet mer än mig vet jag inte men du verkar ju veta otroligt mycket om homosexualitet ?? (Gay)

gay?
CassiusGay: vad baserar du den iaktagelsen på?

jag har sett Brokeback Mountain om det är det du menar.. haha

je suis gai, but I am not gay, so fuck off and go play with those in your own league, ok?

Senast ändrad:
gay?
ahhah sponsrar du en bögfilm AHHAAHAHHAAH
Vet inte i vilken liga du lirar i?? men den verkar ju inte vara så jättebra

gay?
ok här har du några kritor, rita något fint, annars kan du ju alltid springa tillbaka till sandlådan...

som att föra en konversation med en femåring...

gay?
ehhh ??
tack detsamma aja skitsamma tycker ändå det var ett gayigt inlägg lr hur coq-au-vin-nick-the-dick???

gay?
Lägg ner tråden, alla bara är töntiga och oseriösa. Gay är ett skällsord som folk ofta använder i samanhang där nått är dåligt eller fult.. Det är väl inget mer än det?

gay?
fredrik_mx sa:
Lägg ner tråden, alla bara är töntiga och oseriösa. Gay är ett skällsord som folk ofta använder i samanhang där nått är dåligt eller fult.. Det är väl inget mer än det?
Helt rätt Fredrik_mx !!

gay?
joo dt började växa fram på 2000-talet. då bl.a ungdomar uttryckte sig "gay". jag själv är en "drabbad" som säger rent å ständigt gay till vad som helst. jag vet, dt e helt galet. men dt e som ett reflexord bara. jag började säga dt genom att jag har fjolliga personer runt omkring mig ibland. å då säger jag bara gay. efter det så säger man nu hela tiden dt. som en annan har skrivit , att gay kan betyda glad å sånt. dt håller jag med om, om man säger e du helt gay lr. då kan dt ju betyda att den personen e glad osv.. komplicerat lr vad.

chilll out

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Snödjup

Tillbaka
Topp