gay?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
gay?
Håller med föregående talare.

Men det jag tycker är mest interssant är hu ordet gay blev till homosexuell?

//O

gay?
Ok. ett fylleinlägg men va fan...

Visst, gay är alltför vanligt använt i termen av betydelsen dåligt, omanligt osv...

Men ända...

Jag menar, gay behöver väl inte vara ngt bra eller!? Darwinist i all ära, men det är väl inte helt jävla rätt att
böka i sin broders bakhål?

Rätt ord på sin plats helt enkelt! om ngn är gay e han bög, vilken inte säger ngt om hans kunskaper på
skidor. Men e han bög så e han bög o därmed får man tycka vad man vill om det...

Gay är för övrigt franska för glad, lycklig... o om alla färsäkte vara lite lyckligare skulle vi nog inte ha sådana
här trådar som sådana som jag kan snappa upp i onödan...

Gay= omanligt. visst.... men den som drar i en trippelvolt i en kick kan väl knappast va omannlig eller?
känns det ologiskt att kalla en karl som drar en sådan trippel backflipp för gay så kanske vi kan börja
respektera folk som följer de regler som finns för att ta de medaljer som finns att få efter vissa reglement...

Bög=bög. Freestyle = freestyle, och en bög som kör freestyle kan likväl knäcka alla andra samtidigt som han
fortfarande e bög. Han är väl helt enkelt bra på det han gör i pisten.

gay?
Detta är det klart intressantaste inlägget på länge ...

Det som är trist är att de som använder ordet "gay" i tid och otid sannolikt inte har en aning om ordets ursprung och börjar använda det som ett allmänt nedlåtande uttryck. Jag väntar med spänning på första twintipprecensionen där skidorna beskrivs på följande sätt (men den finns kanske redan):

Aramanda F5 is the shit i parken och fett gay i offpisten.

Och vad betyder då det? Är skidorna överlägset bäst i parken och sanslöst roliga i lössnön, eller är det så att de är skitdåliga i parken och totalt menlösa i lössnön??? Eller betyder det något helt annat?

That´s all folks! /MM

gay?
Haha
Jag skulle inte bli förvånad om det redan finns en sådan recension!!!!!!
:)

gay?
Känns som att du verkar tro att du vet bättre än alla andra Jacob. Tror nog aldrig att DU lyckas bli av med ordet Gay.

gay?
Bli av med och bli av med, svårt att ta bort ett ord bara så där. Däremot kan det säkerligen sluta användas i "fel" sammanhang då språk föredras över tiden och varierar mellan åldersgrupperna. När ungherrarna som använder ordet i dag blir äldre slutar de säkerligen att använda detta ord för att beskriva om saker som de tycker är dåliga, tråkiga, löjliga mm. Antagligen är det något annat ord som är på tapeten då...

Och MM, tack för ett kalasinlägg, det bugar vi för!

/Leder

gay?
pinn,

so, jag fattat det sa ar ordet gay (likval som bög pa svenska) fran borjan ett negativt laddat uttryck som inte hittats pa av homosexuals (homosexuella), utan ett nedvarderande slangord som homofoba individer hasplat ur sig i tid och otid... daremot har det i homosexuella (homosexual) kretsar blivit sa att man atertagit ordet och uppvarderat det, reclaimat det kan man saga, sa nufortiden kallar aven homosexuella (homosexuals) varandra for bog i tid och otid, men da har man sa att saga avvapnat ordet och gjort det positivt laddat. det ar ju bra.

pa samma satt kan man hora hur afroamerikaner (endast ett (1) exempel) kamratligt kallar sina vanner och bekanta for nigger/neger. vi ser alltsa aven dar hur ett negativt laddat ord reclaimats och fatt en mer positiv laddning...

liten parentes angande riksbog: "En riksbög är en homosexuell man, som anses vara den mest karismatiske homosexuella mannen inom hans rikes gränser. Begreppet existerar mest i Sverige, att höra talas om Frankrikes eller Tysklands riksbög låter sig inte göras, varför man får anta att det är ett svensk ord allena." (susning.nu)

gay?
Gayigt i sitt rätta sammanhang?

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,783509,00.html

" Fem gånger har Magnus Carlsson, 32, varit med i Melodifestivalen - utan vinst. Både med Barbados och Alcazar har det blivit rubriker kring hans klädsel och stil.
Med låten "Lev livet" är det en ny Magnus som ställer sig på scenen på lördag.
I svart strikt kostym, kortare hår, gråa tinningar och omringad av kvinnliga dansare.
- Det är uttalat på skivbolaget att han ska komma ifrån den gayiga stilen och köra mer avskalat och manligt för att få fler röster, säger en källa med insyn.
- Det här anses inte lika hotfullt. Tidigare kan homofobin ute i stugorna ha fällt honom, säger en annan källa."

;-) / MM

gay?
Först tänkte jag inte engagera mig i den här tråden!
Men jag håller med Jeppan, bara för att par idoler som Jon och Jacob yttrar sig blir det omedlbarty den enda sanningen! Inte alal hålelr såklart med, men att någon i över huvudtaget ska hålal emd är ju patetiskt. Såklart kan man hålla med om att utrycket är felplacerat och missvisande, men om någon anan "vanliga svensson" hade sagt samma sak hade de flesta nog hälsat honom att han skulle gräva ner sig!

Skapa er egen åsikt för fan!!!!!

gay?
vet inte om någon skrivit detta innan orkar inte läsa alla komentarer,,
btw betyder itne "gay" även färgglad lr något liknande?

gay?
Ordet och namnet "gay" har skrivits 83 ggr i det här inlägget:P
Innan dom gjorde det här inlägget så hade det skrivits typ 5-10 ggr.
Bra jobbat:P

gay?
lägg ner det här töntiga inlägget.. alla är engagerade för att jakob o jon skrev det.

gay?
Ja, lägg ned den här urlöjliga tråden och SLUTA skriva nya inlägg så den hela tiden kommer upp igen!

;-D / MM

gay?
nej..

en del har läst sin läxa..

gay kan naturligtvis vara ett namn och det betyder naturligtvis (som jag trodde att alla redan visste) GLAD eller munter eller dylikt som är beskrivet i konstruktiva inlägg ovan.

klart att bögarna har reclaimat bög eller gay för att ta bort den negativa stämpeln, det är bra.. afrikaner som lkallar varandra för neger eller nigger är ju samma sak, som sagts tidigare i forumet.

jag och mina kompisar som lyssnar på hiphop en del tycker ju att 88 står för HipHop alltså den åttonde bokstaven i alfabetet som är just H, precis som nynazisterna försöker "ta det" (88 alltså) och säga att det betyder Heil Hitler... jag VÄGRAR att låta idioer få ett enda ord eller en enda stavelse så jag kommer att skriva 88 på mina tröjjor i masstal och försöka reclaima de siffrorna så att de mystiska nynazisterna INTE skall "få" de numrena... samma sak gäller ju den mystiska diskussionen angående GB.s glass 88.an ... hmm..

.. jaja..

fan va gay... jag kommer att fortsätta att använda det oavsett om någon kan bli stött (någon som är osäker på sin egen homosexualitet eller står upp för sina homosexuella systrar och bröder)

gay gay gay gay gay...

och faaaan va gay..

/Pinn som ibland e rätt jävla gay men också fan och gud och helvettes jävla skit..

peace

gay?
...

och.. ett litet tillägg.

det finns naturligtvis personer här på detta forum som faktiskt menar gay, som i bög (eller homosexuell) när de kritiserar ex. freestylehoppare. de drar (felaktiga) paralleller mellan denna sport och homosexualitet. troligtvis unga personer mellan 13 och 16 som inte riktigt har hittat sig egen identitet och försöker vara tuffa eller dylikt.

de tycker att det är bögigt att snurra i "tajta" kläder och löjligt att göra en laid, full full eller vad det nu heter. dessa personer är endast såååååååååå små i sina sinnen och vi bör inte ta åt oss av deras infatilism och dåliga allmänbildning, även om det kan vara svårt.

ofta vill jag ta dessa små glin och lägga dem över mitt knä och ge dem ett kok stryk så de vaknade upp , i avsaknad av föräldrar som gör sitt "jobb" med deras uppfostran.

... sånt e livet.. att tycka att freestylehopp är synonymt med homosexualitet är ju bara väldigt infantilt och ignorant... sådant som vi dagligen ser och läser om från dagens ungdomar... det är sorgligt hur dålig allmänbildning de har.. jag blir gråtfärdig..

jaja.. nog tjatat..

/Pinn

gay?
Det är ni som är gay! GAAAAAAAAAAAAAAAY!

Wester och Olsson är gaaaaaay! hahaaaaaaaa

*IRONIIIIIIIII*

(Jag har druckit kaffe så det är därför jag är som jag är)

ps. jag älskar er alla

gay?
robott skyller allt på kaffe jo de brukar ju bli så

gay?
"Tja, jag och jon sitter här tillsammans och läser i forumet. Ni ska inte säga gay till nått! det är inte kul!! sluta!"

gay?
varför SKALL "vi " inte säga GAY ???? vi får väl säga vad vi vill eller hur ? (med vissa lagreglerade undantag) spelar det ingen roll för er hur ordet används eller ? förstod ni mina jämförelser med gud och fan ?? isf FÅR "ni" INTE använda Gud och Fan i er vokabulär för det är hädelse enligt både den kristna kyrkan och den satanistiska kyrkan.

det är inte kul???? för vem då? de som tar åt sig ? eller ? det handlar väl *** inte om, om det är kul eller inte.. det är inte riktigt kärnan i detta roliga (??) inlägg.

ni skall inte säga gay till nått..... gillar(gillade) ni Pol Pot, Lenin, Hitler eller Fidel Castro ???

de sa ofta att man inte fick säga ditten och datten, det kallas för diktatoriskt styrande... men ni får väl gilla vad ni vill..

tror ni inte även att "vi" kommer att säga gay mer nu för att vi inte "får" det ??? "ni" bara triggar oss som inte bryr oss om förbud och oacceptans... sluta ta åt er av saker som ni inte kan ändra på.

shit vad jag e elak asså.. det finns knappt några gränser för hur elak och nedvärderande jag kan vara... våld föder våld och ibland vill jag "slåss" för användandet av den svenska språket och dess utveckling. hmm..

bla bla bla... gay

/Pinn (kalla mig gärna gay hur mycket som helst, jag har självdistans så det räcker)

*s*

fred

gay?
"ibland vill jag "slåss" för användandet av den svenska språket och dess utveckling."

gay är väl för fan inte riktig svenska?!?!

gay?
vad är "riktig" svenska ???? vill du att utveckligen av språket skall stanna på 1800-tals nivå ?? det kommer nya ord hela tiden. påhittade eller låneord eller bara utvecklingar eller förkortningar av ord.. mer mer mer.. nyfikenheten i människan föder nya saker hela tiden..

gay är riktig engelska... vi har lånat det av engelskan och använder det som vi vill..

jib, nose/tail, nosepress, rail, box, twintip....mfl... är väl inte riktig svenska

get the picture..

............

För övrigt vill jag på riktigt be om ursäkt om jag har sagt dumma saker och någon har tagit illa upp och blivit ledsen.. jag var bara på dåligt och taskigt humör (även om jag har rätt i mitt eget lilla universum) ..

förlåt om jag har sagt dumma saker.. det är inte meningen att föda hat.. men ibland är jag så jävla trött på all skit.. sorry (oj, det var inte riktig svenska)

/Pinn

gay?
Nej, gay är inte riktig svenska. Inte mest för att det är engelska.

Utan för att det finns ett ord som betyder precis samma sak på svenska - bög. (Om man nu bortser från den glada, flummiga betydelsen). För "jib, nose/tail, nosepress, rail, box, twintip" osv. finns det inga ord som beskriver det lika väl. Klart man skulle kunna säga "näsa" eller "dubbeltipp/tvillingstip" - men det låter ju lite konstigt och då är det ju lättare ett ta över det engelska ordet för det. Precis som i tekniksammanhang, där görs det ju ofta också.

Mest har jag emot "gay" är att det låter töntigt på svenska i min mening. Men det har jag visst sagt förut..

gay?
ordet "gay" har egentligen inget med skidåkning att göra så jag tycker J&J har rätt, det finns faktiskt andra ord man kan använde.... och om man nu är gay så är det ens eget val och det är ju då kränkande att använda ordet som om de som är homosexuella är mindre värda....
// gustaf

gay?
haha. jo visst, gay har blivit ett uttryck för "dålig" lr "tönitgt". lite konstigt d där, d är ju inte så att man e dålig på att åka skidor bara för att man är homosexuell.

sen undrar jag bara en sak Jacob, varför skriver du typ en rad o sen
när du
byter rad så skriver du typ 2 ord o sen en hel rad igen?

ungefär som jag gjorde nu

ha d gott allesammans

peace

gay?
Haha, efter lite surfande på Westers gästbok och andras såg jag att enligt "BigAir", hade tydligen Jacob kallat en snubbe bög. Sen gör han en tråd om att det är fel att kalla andra för gay? Patetiska jacob...

gay?
Djupt sagt Wester å ja håller faktist me...
Det låter bara dumt egentligen.
asså dem som säger det e säkert lite för dumma för att fatta vad gay innebär,
Eller så tänker dem bara inte på konsekvenserna.
Men om ni som sa gay åt allt å alla skulle sätta er nån minut å tänka på vad ordet gay betyder så skulle ni tycka att det bara låter dumt

// låt bögarna va

gay?
men blabla "gay har inte med skidåkning att göra".. Måste man säga nåt som har med skidåkning att göra för att det är skidåkare man snackar om?
Ska man typ säga "Han ser ut som en snöig skidhandske" eller "den där grabben åker ju som en halv markerbindning"?

gay?
J&J!

Ni ar sa fantastiskt sota tillsammans att vara rosa gayhjartan slar trippla slag! Att ni sa gulligt signerar inlagget
med J&J gor att vi andra garderobsbogar bara vill ropa ut var karlek till er. Ni allsmaktiga, jibbogar har harmed
satt en ny niva vad galler rattskaffenhet har pa Freeride forumet.

Horde for ovrigt pa Stureplan att J Lindeberg jobbar flitigt pa en rosa gummidrakt som enligt Johans egna utsaga
skall kraftigt oka det redan sa fantiskt gayigt, gulliga underskottet i J Lindebergs intakter. Men, alla
regnbagskillar, det sags aven att J&J just nu befinner sig pa Oakleys arliga nakenplatning i St Anton. Jons
blonderade pubeshar kommer visst att utgora fokus i Oakleys helomvandning.

Vi ser fram emot att ta del av Jakobs och Jons framtida tillrattavisningar av oss andra bondlurkar som inte annu
har forstatt det har med sexuell frihet. Tack killar!

/N&U

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp