Gayblades- och Bögmarksåkning

freeride_nu

Aktiv medlem
Jag hoppas verkligen att alla vet att snowblades är lika bögiga som en neonfärgad monoski.
Dessutom de som håller på med telemark måste ju ha jävulska identitetsproblem. De verkar som de inte har hittat sin läggning riktigt, jag menar funkar det inte med fastskruvad häl så... ja då får man väl jobba lite extra för fan. Somliga gillar brudar andra gillar grönsakssoppa.

men men va är detta???
kan du inte akseptera andra stilar killen. skärpning liften och pisten är allmen precizzz zom naturen...

för det första så rockar det med monoski(dom som kör eller har legat efter en mono efter en trixig travers i skogen eller liknande förstår vad jag menar) och för det andra så är dom som kör telis kungar eftersom att det är tungt som fan om jag har fattat det rätt men därimot så håller jag med om att dom som kör blades tar det lite väl gunvor utom dom som tränar och tävlar, själv så åker jag fats och det är det man ska åka vare sig man åker telis eller slalom, åker man mono så har man inte så mycket val.

Varför klaga och låt alla åka vad de nu vill åka eller hur?
Det bästa är ju om man kan åka allt, varför vara enformig.

Haha!! Ni snackar om att det skulle vara som inte våga släppa sargen när man åker med fastspänd häl.... Ni borde satsa på längdåkning istället. Jag skulle vilja se den Skidåkare som inte åker skiten ur sina telispolare (förutsatt att dom har motsvarande erfarenhet)
Min erfarenhet är att misslyckade skidåkare börjar med telisar..
Visst om man tycker det e kul med telisar så får man gärna leka med dom, men kom inte å säg att dom har en chans mot vanliga skidor. Skidåkare kör hårdare, snabbare, högre och brutalare än telis-stofilerna.
Nu undrar jag: Alla telemarks åkare, varför åka en gammal, sämre version av skidåkning när ni kan lösa era självförtroende problem med lite nya ALPINA prylar? Ungefär som att kolla på svartvit TV när det finns DVD och Widescreen..

För övrigt så är Snowblades riktigt tråkigt och töntigt, men om NI tycker det är kul så ha kul å var töntiga...

//antiTELISkommisionen

Jag håller med dej Simme om det mesta du sa... Men varför inte skaffa ett par randoneé-skidor så kan du hålla tempot med polarna på vägen upp för berget å sen knäcka dom på vägen ner....=)

Varför låter det på dig som du misslyckades me allt och måste ta ut din iska. Jag tror att du verkar vara lite småhomosexuell själv eftersom du anmärker på andra för att du är rädd för att du själv är det. Väx upp

Tillbaka
Topp