Given TV-kväll

Grana

Ny medlem
Given TV-kväll
Ville bara glida in å påminna alla om att bänka sig framför tv:n ikväll då den roligaste grenen under OS körs. Herarnas puckelpist. SVT och Eurosport 21.30

Ha en fortsatt trevlig dag!

// Matte

Given TV-kväll
jodå, den ska defenitivt ses, vad är det för trick som görs i puckelpist på herrsidan nu? det har väl gått en bra bit från twister daffy och spread eagle?

Given TV-kväll
tyvärr har det ju inte gått så jättelångt från twister, daffy och spread.

det finns dock en hel del som gör 720 iron cross, 360 mute eller tailgrab. Janne Lahtela kör väl med sin kvadrupla twister eller daffy-tripletwister.

men spana in Jonny Moseley.
360mute på översta hoppet och sen "XXXX hmmm mute". alla som inte är så insatta i skidåkning och tror att det tuffaste trickset är en helikopter med korsade skidor lär sätta TV-kalendern i halsen.

Given TV-kväll
inte d-spin 720. man kan (tyvärr har ju FIS tagit bort free ur freestyle) inte bara göra ett ny trick när man känner för det utan måste få det godkänt av FIS. d-spin är ett inverterat hopp och får således inte utföras i en puckeltävling.

om vi nu ska förstöra överraskningen för folk så ska Jonny Moseley gör en egen version av en rodeo, kallad dinnerroll, med en mutegrab. om hans fötter kommer över huvudet så är det godnatt. enligt honom själv så gör hand det dock med sportens framtid i åtanke lika mycket som för att vinna guldet själv.

Given TV-kväll
Kolla även amerikanen Dyberg som kör en dubbel helikopter (720). Det vanligaste tricket kommer troligtvis att bli 360 iron cross med grab.

Given TV-kväll
Evan Dybvig heter han. 720:s blir nog rättså vanliga.

jag tippar finskt och amerikanskt i topp, kanske en kanadensare kan smyga sig in.

Fortkord går till final. Sundberg också om han är helt frisk från skadan och i bra form.

Given TV-kväll
värt att nämna är ju att i princip hela värdeliten kan göra mycket fetare tricks än dom kommer att göra ikväll. 720 korkskruv till exempel. däremot är det inte så många som vil ta risken att krascha ett sånt hopp när man kan göra en en trippeltwister-spread och få samma poäng.

puckelpisten kommer att förändras för alltid ikväll!

Given TV-kväll
Vill bara säga det att kvalet börjar typ NU. kl 17:00. Visas på Digitala SVT OS Extra 1. Finalen är sedan vid kl 20:00. Men dom vissar ett sammandrag på SVT sen vid 21:30...så att ni vet alltså...
Ha det bra
/Josef

Given TV-kväll
Satte mig nu för 20 minuter sen och med käk och hela skiten i högsta hugg så skulle jag äntligen få se Freestylen med Pata och Moesley men till min förvåning som snabt förvandlades till ilska så ser jag de mest patetiska Os-hoppet vi har (Lina fucking Andersson) stå där och i princip håna alla de som vill se FREETYLEN.
så jag tänkte tack SVT för den här förlorade tvkvällen då man varken få se pillan i störtloppet för SVT ska göra alla barn tok-kåta på bolibompa och sen får man bara se en halvtimmes sammandrag av finalen 21:30, det här var med andra ord inte särsklit kul.

Tillbaka
Topp