Glaciäråkning i sommar, Österrike, Schweiz

David_GBG

Ny medlem
Nån som har tips på bra ställen man kan besöka en dag när man passerar genom österrike och Schweiz i sommar (juli)? Skall tågluffa så ett av kraven är att man kan ta sig dit med tåg, eller i alla fall komma tillräckligt nära. Det ställe jag kollat upp hittils är Kaprun i Österrike. Nån som känner till nåt annat? Zermatt i Schweiz är också av intresse eftersom man kommer ändå fram med tåget. Nån som varit där på sommaren?

Fler förslag och synpunkter tack!

//David.

Hintertux i Österrike är roligare än Kaprun, men jag tror att Zermatt är snäppet bättre än båda men mycket dyrare (från vad jag hört).

Zermatt är rätt dyrt, ja. Jag var där i augusti förra året och jag tror liftkortet går på i runda slängar 60 CHF per dag. Åkningen är å andra sidan riktigt bra där (jag har varit i Tignes, Saas Fee och Zermatt för sommarskidåkning och jag tycker Zermatt var bäst av de).

Ett alternativ kan även vara Les Diablerets i Schweiz. Kolla http://www.diablerets.ch/ för mer info.

David din gamlle skojjare...! Åk till Hintertux.. de e helt ok där på sommaren.. tåg går till mayerhofen där ifrån går bussar tar max 60 min.. väl där uppe i tux kna du klättra cykla o åk telisar..

Kaprun suger i a f. Var där förra sommarn fanns typ 3 backar och ett 1m´s hopp

Snälla lilla David.
Du vet väl mycket väl att Hintertux funkar utmärkt. Du ha ju vart där förut.
Å så vet du ju att det bara är å ta Zillertaller Bahn till stationen i Mayrhofen å Greenline bussen därifrån.
Nu får du skärpa dig :-)

Btw, ska vi ta nån ferra snart eller ? :)
Får kolla me Goof när han kan.

Tillbaka
Topp