Glapp vid benen, full tilt booter?

dsavela

Ny medlem
Glapp vid benen, full tilt booter?
Hej, var och testade full tilt booters idag. De fanns på en affär för 2100 spänn. Jag testade dem och tyckte att de var sköna osv, men det som var konstigt var att när jag stod upp vanligt fanns ett mellanrum mellan tungan och benet på ca 1 cm. När jag belastade tungan blev det ett glapp på 1 cm vid vaden, även fast vi spände jättehårt. Så vad ska jag göra? Passar inte den modellen till just mig eller försvinner det när man värmer dem? Tacksam om någon kan hjälpa, PEACE!

EDIT: jag väger ca 53 kg, åker 90% park och har åkt i 7 år, passar då full tilt booter eller salomon KAID bättre? Har inte problem med benhinnorna men har dock lätt för att få kramp i foten. Jag tycker personligen att KAID var skönare när jag testade dem, men full tilt-pjäxorna blir visst väldigt sköna när man har åkt in dem. Eftersom KAID är en juniorpjäxa, blir den då perfekt för mig eller blir den för mjuk? Jag vet att det inte går att säga exakt vilken pjäxa som passar foten bäst men vilken är bättre för min åkstil?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp