Glappande bindningar med ICS!

kungpow

Medlem
Hej!

Har skaffat en ny bräda med ICS. Mina bindningar har platta med, men är inte EST.

När jag nu skuvat fast bindningarna så glappar dem lite. De går liksom att rotera lite, inte upp och ner s.a.s. Inser att det kan bli så med bara två skruvar, och därmed fasta punkter. Men samtidigt så måste man ju kunna begära att systemen man köper fungerar.

Så vad ska jag göra? Dra åt så in i helvete bara? Eller finns där andra knep?

Tack på förhand!

första gången man monterar bindningarna måste man ta i för kung och fosterland, sen sitter dom som berget! Locktighten som sitter på skruvarna måste få gojsa in sig nämligen.

Bara för att dubbelkolla. Har du burtons konverteringsdisk, eller motsvarande från annat fabrikat, så du inte har standard-disken?

Hej!

Wire: Ok, så det kommer bli bättre? Borde jag göra nåt eller så? Tänker på att ex undvika att använda dem innan det sitter ordentligt så det inte sliter eller tex skruva upp och i dem om och om igen för att skynda på det hela.

Larm: Alltså bindningarna är burton, så borde ju inte vara nåt knas med det? Bara att det inte är EST.

Hur nya är bindningarna?
Det är ju en speciell disk om man ska använda ics med vanliga bindningar.

Någon som faktiskt gillar Burtons ICS system?

Rent crap tycker jag och ren marknadsföringsstrategi för att burton ska sälja mer bindningar tills sina brädor. Jag känner ingen som helst skillnad, i alla fall inte åt det positiva hållet.

Länge leve 4*4 plattor!

mina glappar också lite men drog åt in i helvete igår och dom har inte glappat än så länge men annars kanske man måste limma fast skuvarna ,kan funka hhihih hejdå

ICS är ett av de största skämten som vi har sett på många år. "Marketing Bullshit" i sin ädlaste form. Burton gör verkligen allt för att låsa sina kunder till att köpa allt från dem.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp