glasögon till hjälmen salomon progressive

zapp

Ny medlem
har precis lyckats få tag i en salomon progressive vilket inte var det lättaste kan jag lova..
eftersom jag inte har åkt med hjälm tidigare måste jag köpa nu goggles nu då mina gamla smith passar helt kass!
någon som har tips på ett par med bra passform? det är ju inte hela världen om de ser bra ut oxå men det är inget krav..
snälla hjälp mig så snabbt ni kan då jag alldelles strax ska ge mig av uppåt i landet.
tack på förhand hälsningar kingen

Vilka Smith goggles kör du med? Köpte precis ett par Smith Alias nämligen men vet inte om de passar till hjälm, har du nån koll?

vet inte exakt vad mina smith heter.. köpte dom förra året.
men så länge glasögonen är "raka" upptill om du förstår vad jag menar och inte rundade så bör de funka ganska bra..
men någon annan kanske vet bättre?
hoppas på svar snart.. gärna vart jag kan köpa glasögonen oxå..
någon internet sida skulle vara toppen då jag arbetar mycket så det skulle vara ett smidigt allternativ.

Det är ju bara att ta hjälmen under armen och gå och prova tills du hittar några som passar, så svårt är det ju inte... det tar ju bara ett par minuter.
Svårare än så är det inte.....

/BB

Hej Titan!

Testade ett par Alias Regulator idag med Protec hjälm, och det funkade inte alls bra.

/Patan

Patan: fan va synd, provade själv med en Red Cap hjälm och de passade inget vidare! Hur tycker du annars Alias Regulator är, bra?, köpte precis ett par och har inte hunnit testa dem?!

//Titan

Testade glasögonen i affären med rätt hjälm, så jag lät bli att köpa dom. Synd eftersom dom var nedsatta till halva priset.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp